Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011

Gestart door pajomaho maandag 26 september 2011, 20:40:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

online
BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Dit weekend de BR 50.40 opgehaald bij de store. Prachtige loc met goede rijeigenschappen.  :thumbup:

Wel vreemd dat hij meteen wegscheurde toen ik 'm op de rails zette. Daardoor was het laden in mijn CS1R onmogelijk. Ik moest 'm dus eerst op het programmeerspoor met de 6021 op snelheid nul zetten. Vervolgens teruggeplaatst op de baan en toen bleef hij bij het laden wel staan. Foutje of grapje van Märklin bij het testen (voor het verpakken)?  >:-D Of een vuiltje in de CS1R? Wie zal het zeggen...

Wie weet overigens welk CV ik moet hebben om het tijdsinterval tussen de toevalsgeluiden te veranderen? Als de stroom erop gaat, beginnen even later alle stokers tegelijk te scheppen...

Nou ja, ik ben in ieder geval blij met deze mooie loc, nu die eenmaal "onder controle" op de baan staat  :-)
Paul
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Paul, gefeliciteerd met deze mooi lok. :)
Omdat het een mfx lok is kun je deze niet via CV's programmeren, maar je kunt via de CS1 in het menu "Wijzigen" > "Uitgebreid" het geluid van de stoomslagen wijzigen.
Klik dan linksonder op het icoontje met de muzieknootjes.
Onderaan dit menu kun je de stoomslagen wijzigen.
Dit is wel een lastig karweitje en nooit helemaal goed te krijgen over het snelheidsbereik.
Met de eerste regelaar regel je synchroniseer je de stoomslagen bij rijstap 1.
Met de tweede synchroniseer je de stoomslagen bij rijstap 2.
Soms moet je wat smokkelen om bij hogere snelheden toch nog een beetje een synchroon geluid te krijgen.
Succes.
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Ook namens mij gefeliciteerd met deze loc. Wij moeten nog even wachten :-(.

Citaat van: Kappa op maandag 26 september 2011, 22:08:40
Omdat het een mfx lok is kun je deze niet via CV's programmeren.

Met een CS-2 (bv. in een Store) kan men wel degelijk CV's wijzigen, mits de Store het CS-2 van een actuele (USB-)update heeft voorzien.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Citaat van: RMW op dinsdag 27 september 2011, 16:14:43
Citaat van: Kappa op maandag 26 september 2011, 22:08:40
Omdat het een mfx lok is kun je deze niet via CV's programmeren.

Met een CS-2 (bv. in een Store) kan men wel degelijk CV's wijzigen, mits de Store het CS-2 van een actuele (USB-)update heeft voorzien.
Raar, het MFX-protocol kent geen CV's. Alleen bij DCC/MM decoders spreekt men van CV's resp. Registers. Een MFX-decoder kent een beperkt aantal in te stellen Registers.

Mvg,
Peter
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Citaat van: Freak op dinsdag 27 september 2011, 18:30:12
Let op: deze voordelen heeft men alleen met een CS-2.
Maikel, noem jij dat een voordeel?
Mits jouw verhaal steek houdt, wat ik ten zeerste betwijfel, is het programmeren van een mfx decoder, via het menu in de CS veel comfortabeler dan telkens handmatig die lijst met CV's af te werken.
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Citaat van: RMW op dinsdag 27 september 2011, 18:40:02
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is MFX nog steeds voor een groot deel gebaseerd op het oudere FX (= Märklin Motorola (MM)). Het heeft alleen nog veel meer mogelijkheden.
Om je dan maar even uit de droom te helpen,  het MFX-protocol op geen enkele wijze gebaseerd op het oude FX (Motorola) protocol.

Om enige verschillen van het MFX-protocol te noemen:
De pulstijden van zijn totaal anders, een?0? duurt 100 µS en is hoog of laag afhankelijk van voorgaande situatie. Een ?1? bestaat uit twee verschillende pulsen elk met een tijdsduur van 50 µS van tegengestelde polariteit. Dus HL of LH afhankelijk van voorgaande situatie.
Het aantal Bits is variabel en kan varieren van 9 bits veldlengte tot 63 Bits + 8CRC veldlengte.
Om je een indruk te geven hoe zo?n signaal er uit ziet. Hier enkele gedeeltes van zo'n signaal.





Mvg,
Peter
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Citaat van: Freak op dinsdag 27 september 2011, 18:30:12
Let op: deze voordelen heeft men alleen met een CS-2.
Maikel, noem jij dat een voordeel?
Mits jouw verhaal steek houdt, wat ik ten zeerste betwijfel, is het programmeren van een mfx decoder, via het menu in de CS veel comfortabeler dan telkens handmatig die lijst met CV's af te werken.

Nog even in de laatste handleiding van de CS2 gekeken:
http://www.marklin.nl/support/handleidingen-1/Handleiding%20CS_60214_nl.pdf/
Daarin staat op blz 46 inderdaad een hoofdstuk over het uitlezen van CV's, maar als je goed kijkt Maikel dan zie je dat het om de CV's gaat die je ook met de MS1 kunt wijzigen.
Wil je parameter zoals het syncen van de stoomslagen wijzigen, zal je echt in het config menu moeten duiken.
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Via het hoofdmenu is het inderdaad comfortabel, maar zaken als het aantal stoomslagen kan men daar niet veranderen. Volgens mij hebben de zogenaamde "digitale kenners" op dit forum zelf nooit gewerkt met een CS-2, want ik krijg sterk de indruk dat veel mensen hier niet eens weten wat men allemaal met dit mooie apparaat kan; namelijk ook CV's bewerken.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Citaat van: RMW op dinsdag 27 september 2011, 19:31:06
Via het hoofdmenu is het inderdaad comfortabel, maar zaken als het aantal stoomslagen kan men daar niet veranderen.
Dan heb ik het al die tijd niet goed gedaan, of jij kent de CS niet.
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Citaat van: Kappa op dinsdag 27 september 2011, 19:19:24
Nog even in de laatste handleiding van de CS2 gekeken:
http://www.marklin.nl/support/handleidingen-1/Handleiding%20CS_60214_nl.pdf/
Daarin staat op blz 46 inderdaad een hoofdstuk over het uitlezen van CV's, maar als je goed kijkt Maikel dan zie je dat het om de CV's gaat die je ook met de MS1 kunt wijzigen.
Wil je parameter zoals het syncen van de stoomslagen wijzigen, zal je echt in het config menu moeten duiken.

De brochure (van de 60214!!!) is extreem verouderd. Men kan tegenwoordig, na meerdere updates, veel meer. Ik heb laatst nog via de CV-instellingen van het CS-2 het aantal stoomslagen van een nieuwe BR 01 van Märklin omlaag gebracht.


Citaat van: Kappa op dinsdag 27 september 2011, 19:34:39
Citaat van: RMW op dinsdag 27 september 2011, 19:31:06
Via het hoofdmenu is het inderdaad comfortabel, maar zaken als het aantal stoomslagen kan men daar niet veranderen.
Dan heb ik het al die tijd niet goed gedaan, of jij kent de CS niet.

Ik heb hier 2 CS-2's staan, voorzien van de allernieuwste update. Wat wil je nog meer >:-D ?!?! Jij hebt zeker de snelheid omlaag geschroefd; dan wordt het aantal stoomslagen ook anders.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Maikel, die feature in de allernieuwste CS2 zal dan waarschijnlijk een extra stukje software zijn die de uitgelezen registers van de mfx decoder, weergeeft in een CV voorstelling.
Heel leuk, maar wat heeft het voor toegevoegde waarde?
En daar komt bij dat Paul een CS1R heeft, dus gaat die vlieger voor hem niet op.

Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
iedereen beweerd dat MFX (of origineel M4 ontwikkeld DOOR  esu VOOR marklin) niet met CV's werkt maar lees dan eens de gebruiksaanwijzing op : http://www.tsdbvba.be/handleidingen/loksound-mfx-624xx-nl.pdf

PS : ik heb hier trouwens de 10 jaar insiderloc die ook mfx is en heb die gewoon met de ECOS2 via CV herprogrammeerd.Hij staat nu vast op adres 10 ipv het origineel adres.
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

online
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Als ik bij deze loc in het locwijzigingsscherm bij de muzieknootjes kijk, zie ik maar drie opties: volume, geluidsmodus 1 en geluidsmodus 2. Meer smaken zijn er niet.
Als ik dit vergelijk met locs waar ik een 60932 (dieselsound) of 60933 (E-locsound) heb ingebouwd, dan vind ik bij de muzieknootjes veel meer mogelijkheden (waarbij toevalsgeluiden op de tweede pagina van de muzieknootjes staat.) Vandaar mijn idee dat er toch een CV of zoiets zou moeten zijn waarmee je het interval kunt wijzigen.
Overigens kwam ik bij meer locs-met-geluid-af-fabriek geen interval in het scherm tegen.
Beetje vreemd dat M wel zelfbouwsetjes uitlevert waarin je van alles kunt instellen terwijl ze dat in hun af-fabriek decoders niet doen.

Nog een minder fijn puntje bij deze loc: de sleper is relatief kort, bij vuile puko's dus veel stilstand. Wordt weer veel rijden om de puko's schoon te krijgen...

Groet,
Paul
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Citaat van: bellejt op dinsdag 27 september 2011, 20:52:10
iedereen beweerd dat MFX (of origineel M4 ontwikkeld DOOR  esu VOOR marklin) niet met CV's werkt maar lees dan eens de gebruiksaanwijzing op : http://www.tsdbvba.be/handleidingen/loksound-mfx-624xx-nl.pdf

PS : ik heb hier trouwens de 10 jaar insiderloc die ook mfx is en heb die gewoon met de ECOS2 via CV herprogrammeerd.Hij staat nu vast op adres 10 ipv het origineel adres.
Hoi Johnny,

De CV's waar jij het over hebt zijn bedoeld om de decoder via Motorola te programmeren, dit is voor 6021 en IB rijders.
Als je een mfx lok met een CS of ECOS aanstuurd, krijgt deze een mfx adres toegekend.
Het Motorola adres 10 wordt onder mfx genegeerd, alleen bij Motorola wordt dit adres gebruikt.
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
zegt hier wat anders.Elke MFX loc kan ik gewoon via zijn CV op het adres zetten die ik wil.Haal ik hem van de baan dan neemt hij bij heringebruikname hetzelfde adres aan als ik in koploper heb staan.Dit is ook logisch want het adres staat gekoppeld aan zijn Mac adres.Verder kan ik gewoon via de ecos alle functies herprogrammeren en aanpassen via het bijhorende CV adres.Heb nog niet geprobeerd of het ook via DCC zou lukken maar zal wel niet vermits MFX gewoon M4 is van ESU,dus motorola.
Zal eerstdaags eens proberen wat ik kan doen via de locprogrammer (uitlezen,opslaan en programmeren).
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Johnny, je kunt idd elke mfx lok een Motorola adres geven, maar dit adres wordt alleen gebruikt als je Motorola rijdt, dus met een 6021 of IB en ook de ECOS als je M4/mfx uitschakelt.
En een centrale die Mfx gebruikt, doet zelf niets met dit Motorola adres.
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Citaat van: bellejt op dinsdag 27 september 2011, 20:52:10
iedereen beweerd dat MFX (of origineel M4 ontwikkeld DOOR  esu VOOR marklin) niet met CV's werkt maar lees
De MFX-decoder kent twee protocollen, n.l. het MFX- en Motorola protocol. Het programmeren van CV's waar jij het over hebt gebuerdt onder het Motorola-protocol.

Mvg,
Peter
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
M4 (MFX) staat hier gewoon ingeschakeld.Zou zeggen doe de test en je zal zien.Die discussie is reeds meerdere malen gevoerd maar blijkbaar wordt die mogelijkheid niet vrijgegeven door de constructeur.Volgens de gegevens zou de loc MFX met alles op de ecos ingeschakeld automatisch moeten aanmelden en een vrij adres krijgen.Bij mij neemt hij gewoon terug zijn voordien geprogrammeerd adres aan (en alle CV instellingen aangaande geluid en licht).Staat bij nazicht momenteel op 1. Opmerking :zelfs als ik een gewone motorola loc op adres 1 erbij plaats dan gaan beide tegelijk hetzelfde doen,
Ps: wat de maker (ESU) niet vermeld is dat MFX/M4 loco's zich aanmelden via een uniek Mac adres (zoals in de internet/computerwereld)  en aan de hand van dit geeft de centrale de juiste vooringestelde instellingen terug.
Verder zullen we wel van Marklin niet het fijne krijgen want hun decoders worden bij ESU gemaakt en door esu ontworpen.Maar dat willen ze niet toegeven omdat er teveel mensen zijn die zweren bij marklin artikelen en al wat anders is deugt niet.Dit zien we hier steeds terugkomen op het forum in de vergelijkingen tussen de ecos en het CS2.Marklin decoders zijn gewoon teruggeschroefde esu's.Net als Dacia een Renault is en Seat een Volkswagen.
Zou zeggen pas alles gewoon toe en we zien het wel.En dan nu terug on topic.

Ps voor Peter : Loc meld zich aan met MFX en neemt voorgeprogrammerd adres onder motorola dan aan maar alle functies zijn zichtbaar op ecos2 en aanstuurbaar zonder dat ik ze programmeer.
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
CiteerPs voor Peter : Loc meld zich aan met MFX en neemt voorgeprogrammerd adres onder motorola dan aan maar alle functies zijn zichtbaar op ecos2 en aanstuurbaar zonder dat ik ze programmeer.
Nu is het bekend dat een MFX decoder een ID krijgt van de centrale en dus en neemt dus niet het voorgeprogrammeerd Motorola adres  mee.

Niets geheimzinnigs aan.
CiteerAanmeldverloop bij mfx
Aanmelding
De mfx-aanmelding bestaat uit drie stappen:
- Zoeken van de decoder-ID
- Toewijzen van een mfx-adres
- Uitlezen van de decoderdata

CiteerWisseling tussen mfx en MM-code
De beslissing of de decoder zijn MM-adres negeert, gebeurd ongeveer 3 seconden (geschat) nadat de spanning ingeschakeld is. Wordt binnen deze tijd een mfx-pakket (die niet voor de decoder zelf hoeft te zijn) herkend, worden alleen nog mfx-pakketten geaccepteerd. Zodra de spanning kort onderbroken wordt vergeet de decoder dat er met mfx gestart werd en laat zich na de 3 seconden een nieuwe herkenningsfase met MM verwerken. Daarvoor is een onderbreking van 50ms voldoende.
Wordt na meer dan 3 seconden in bedrijf van MM naar mfx omgeschakelt, negeert de decoder meteen alle MM pakketten. Weer moet het adres of een Broadcost in het mfx-pakket bevatten, en alweer wacht de decoder de 3 seconden af. Dus meteen na het herkennen van het mfx-protocol en omschakelen naar mfx en na 3 seconden wordt terugschakelen naar MM verhinderd, ook wanneer later geen mfx meer komt.

CiteerMfx-toegang tot de configuratiedata
Algemene structuur
De configuratievariabelen (CV bij DCC genoemd) zijn bij mfx in configuratiestrings (CVS) met ieder meerdere elementen samengevoegd en tot blokken gegroepeerd. De lengte van de strings zijn verschillend, enkele hebben zelfs een variabele lengte. Ook het aantal van de strings per blok zijn in de afzonderlijke bloktypen individueel. De eerste variabele van iedere configuratiestring kenmerkt de betekenis van de strings.

Mvg,
Peter
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Johnny, waaruit maak jij dan op dat de lok het voorgeprogrammeerde adres onder motorola zou meenemen?
Ik ben toch wel benieuwd hoe je tot deze conclusie bent gekomen.
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
kort herhalen en dan stop ik met deze zinloze discussie:

loc meld zich aan als MFX (M4) op ecos2 met adres 10 en 9 funkties
herprogrammeerd naar adres 1 door CV1 op 1 te zetten
alles uitgeschakeld en loc van de rails gehaald
alles terug aangeschakeld en een gewone loc met adres 1 bijgeplaatst op de baan
Mfx loc terug op de baan en deze meld zich ook aan met al zijn funkties als mfx en ook met adres 1

Er staand dan 2 locs met adres 1 op de rails en allebei rijden ze gelijk weg of stoppen gelijk.

En hier hou ik ermee op.Doe zelf de test en mss zal je het ook vaststellen.
No hard feelings maar dat is wat ik vaststel.Ongeacht wat de firma's beweren.Heb hier zelfs locs die volgens fabrikant enkel motorola aankunnen en die ik aanstuur als dcc.
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Citaat van: bellejt op dinsdag 27 september 2011, 23:42:15
Verder zullen we wel van Marklin niet het fijne krijgen want hun decoders worden bij ESU gemaakt en door esu ontworpen.Maar dat willen ze niet toegeven omdat er teveel mensen zijn die zweren bij marklin artikelen en al wat anders is deugt niet.Dit zien we hier steeds terugkomen op het forum in de vergelijkingen tussen de ecos en het CS2.Marklin decoders zijn gewoon teruggeschroefde esu's.

Hoe kom je daar toch bij? Märklin en ESU werken absoluut niet meer samen. Het CS-2 is ontwikkeld door Kontron en dus niet door ESU. Bovendien zijn de nieuwe Märklin MFX-decoders ook duidelijk anders dan de huidige ESU M4-decoders. Uiteraard is het oorspronkelijke MFX (met het CS-1) ontstaan in het samenwerkingsverband tussen Märklin en ESU, maar veel nieuwe MFX-decoders van Märklin kan men niet meer goed gebruiken in combinatie met een ESU Ecos-2. Dit alles komt door de ruzie die deze bedrijven een paar jaar geleden hebben gehad. Het was mooi geweest als deze ruzie nooit was ontstaan, want ESU maakt gewoon hele goede decoders. Helaas is het wel gebeurd :?.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Maikel, je moet vooral vinden wat je vind, maar soms kan ik je niet helemaal volgen. In een ander draadje beweer je dit:
Citaat van: RMW op zondag 25 september 2011, 21:35:21

Kun je nagaan wat een rommel ESU heeft geleverd aan Märklin >:-D. Märklin maakt toch echt betere decoders (2010-heden) :mrgreen:.


Dan zou je toch denken: die man is hartstikke blij dat M* en ESU uit elkaar zijn. Ben je mooi van die rommel af.

Maar nu weer dit:
Citaat van: RMW op donderdag 29 september 2011, 11:31:58
Het was mooi geweest als deze ruzie nooit was ontstaan, want ESU maakt gewoon hele goede decoders. Helaas is het wel gebeurd :?.

E.e.a. is mij niet duidelijk, of je moet je mening over ESU recentelijk herzien hebben.

Met vriendelijke groet,

Aldert

Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Na al dit gezever zou ik weleens een foto van de loc willen zien.

Andre
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Citaat van: mozzi54 op donderdag 29 september 2011, 16:28:34
E.e.a. is mij niet duidelijk, of je moet je mening over ESU recentelijk herzien hebben.

Hallo Aldert,

Als je goed kijkt, dan zie je bij de eerste opmerking "lachebekjes" staan ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Citaat van: RMW op donderdag 29 september 2011, 17:00:40
Citaat van: mozzi54 op donderdag 29 september 2011, 16:28:34
E.e.a. is mij niet duidelijk, of je moet je mening over ESU recentelijk herzien hebben.

Hallo Aldert,

Als je goed kijkt, dan zie je bij de eerste opmerking "lachebekjes" staan ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)

8o OK, ik ben natuurlijk van een andere generatie (vandaar dat ik het ook niet helemaal begreep), maar zo'n lachebekje (in jouw geval een duivel) betekent dus dat de bewering eigenlijk niet waar is of e.e.a. niet als serieus is bedoeld. Of zit ik er nou weer naast?  :?

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Citaat van: mozzi54 op donderdag 29 september 2011, 17:11:11
8o OK, ik ben natuurlijk van een andere generatie (vandaar dat ik het ook niet helemaal begreep), maar zo'n lachebekje (in jouw geval een duivel) betekent dus dat de bewering eigenlijk niet waar is of e.e.a. niet als serieus is bedoeld. Of zit ik er nou weer naast?  :?

Met vriendelijke groet,

Aldert

Correct :thumbup: !!!


Citaat van: Baardo op donderdag 29 september 2011, 16:55:48
Na al dit gezever zou ik weleens een foto van de loc willen zien.

Andre

Ik ook wel :).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Marklin plan another BR50.40 - 37049 in Metal limited edition of 999.

See here http://forum.3rail.nl/index.php?topic=31997.0
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Citaat van: bellejt op dinsdag 27 september 2011, 23:42:15
Marklin decoders zijn gewoon teruggeschroefde esu's.
Wat kan een Marklin decoder dan minder dan een ESU?
En heb je het dan over de ESU decoders die Marklin voorheen inbouwde, of bedoel je de huidige decoders van Marklin?
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

online
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Voor de liefhebbers...
2e foto niet helemaal scherp, is ook lastig met macrofotografie op een simpel toestel..
De stoker heb ik zelf toegevoegd.
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Citaat van: steventrain op donderdag 29 september 2011, 19:43:00

Marklin plan another BR50.40 - 37049 in Metal limited edition of 999.


Moet je deze lok zelf aflakken? 8o

Gr, Ben.
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Ja, ik vind het ook maar een raar ding, hij kost meer en je moet zelf nog de kast ter hand nemen.
Dit is meer een fantasielok lijkt mij!
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Dit is geen fantasielok, zie de foto van het grote voorbeeld.



Met vriendelijke groet,

Aldert

Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Volgens mij heeft de BR 50.40 nooit zó rondgereden:  8o



Zie enkele posts hierboven.  :)

Martijn
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Sorry, ik dacht dat de lok van pajomaho werd bedoeld.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

online
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
@ Ad, Ben, Martijn: zou die loc uit Guthersloh soms als "Fotoanstrich" bedoeld zijn, zoals ze ter promotie de fabriek verlieten toen er nog geen kleurenfotografie was?

De mijne is gewoon donkerzwart met rood en hier en daar een toefje wit (op de buffers en de teksten).

Paul
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Citaat van: mozzi54 op donderdag 29 september 2011, 22:14:50
Dit is geen fantasielok, zie de foto van het grote voorbeeld.
Aldert, ik doelde op de lok in de link van steventrain en die Martijn laat zien.
Met die ongelakte ketel en tender, zal ie denk ik nooit hebben rondgereden.
Daarom mijn reactie dat het een fantasielok is.
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
uhm techno shau lok  B) of wel metal edition
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Daar is geen woord chinees bij' anders had  het wel begrepen wat er stond geschreven.

gr erik
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Leuk om al wat foto's en info over de 50.40 te zien: bedankt! Ik heb nog geen melding gehad dat de mijne klaar ligt.
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Op zaterdag 22 Oktober is deze loc rijdend te bewonderen tijdens de opendag van de Helderse Modelspoor Club.

http://www.mscdh.nl

Rene
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Geweldig mooie lok, maar de Insider uitvoering heb ik nog niet binnengekregen. Echter in Amersfoort liep ik deze uitvoering tegen het lijf en gekocht.
Hoop dat de Insider snel komt.
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Dat is een heel speciale! Volgens mij zijn er maar een stuk of 10 van gemaakt. Ik heb vandaag bericht gehad dat de mijne binnen is. Hoeveel zou Marklin ervan gemaakt hebben? 10.000?
Re:BR 50.40 (37040) Insiderloc 2011
Er zijn er 999 van gemaakt en inmiddels volop te koop op E bay  :cool:

Groetjes Fulco