Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

'Normaler Fahrwerksrahmen' en 'Fahrwerk mit verstärktem Rahmen'

Gestart door treinbaanbeginner vrijdag 18 november 2011, 10:58:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
'Normaler Fahrwerksrahmen' en 'Fahrwerk mit verstärktem Rahmen'
Hallo,

Wij merken wel hoe meer we in de modelspoorbaanwereld duiken: hoe meer vragen je stelt (en antwoorden op krijgt, waarvoor grote dank!), hoe nieuwsgieriger je wordt..
Met de offen Achslagern maakte ik de fout de vraag in een verkeerde context te willen weten (want ja wat hebben offen Achslagern) met waarde te maken?
Maak ik toch weer dezelfde fout...
Maar nu zit ik hopelijk goed:

Wat is het verschil tussen Normaler Fahrwerksrahmen' en 'Fahrwerk mit verstärktem Rahmen'? Is dat zichtbaar (bij stoomlocomotief en tender) en waar dan?

Ben benieuwd
Groet,
Frank namens Joost
Re:'Normaler Fahrwerksrahmen' en 'Fahrwerk mit verstärktem Rahmen'
het 'rahmen' is het chassis van de lok. daar zal wel een versie van zijn met een versteviging of van wat dikker materiaal. Die gegevens kunnen helpen vaststellen om precies welke versie van het model het gaat. De ene is zeldzamer dan de andere (vraag me niet welke :-) ), en dus heeft het invloed op de verzamelaars prijs..... Net zoals de aslagers
Re:'Normaler Fahrwerksrahmen' en 'Fahrwerk mit verstärktem Rahmen'
Ook even in Duitsland gepost.
Antwoord met foto's, voor de belangstellenden.
Link
http://alte-modellbahnen.xobor.de/t17427f2-unterschied-Normaler-Fahrwerksrahmen-Fahrwerk-mit-verstaerktem-Rahmen.html

groet,
Frank namens Joost