Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Eerste start met Koploper

Gestart door GHN-Marklin donderdag 17 november 2011, 20:23:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Eerste start met Koploper
GHN-Marklin
gast

Eerste start met Koploper
Hoi vandaag heb ik mijn 6051 binnen gekregen.
Ik heb in Koploper een nieuwe database aangemaakt. Het Marklin Edits systeem  en COM1 geslecteerd.
Na het bevestgen dat de nieuwe database aangemaakt is kan ik in koploper middel het rode en het groene bordje de GO en STOP van mijn 6021 bedienen. Ik trek dus de conclusie dat de communicatie tussen de PC en de 6051 en de communicatie tussen de 6051 en de 6021 werkt.
Op de 6021 kan ik nog steeds met de hand mijn treinen bedienen. Ik heb een digitale loc met adres 72 en een delta loc met adres 78 op de baan staan. In de parameters heb ik ook terug kunnen vinden dat de baudrate op 2400 baud staat ingesteld.

Nu ga ik naar het testprogramma en voer hier loc adres 72 of 78 in. Er gebeurd nu helemaal niets. Geen van beide locs gaat voor- of achteruit.

Ik maak nog geen gebruik van blokken o.i.d. Ik had enkel gedacht een loc met de PC middels de testfunctionaliteit in Koploper te kunnen bedienen.

Zie ik iets (kleins) over het hoofd?? Het werkt ook niet als ik één van beide locs van de baan haal.
Ik hoop echt dat iemand hier een antwoord op heeft.

Met dank alvast
Gerrit

Re:Eerste start met Koploper
De communicatie zal wel goed zijn immers je hebt een groen ei.

In Koploper moet je minmaal een treintype en een lokomotief aanmaken in de onderhouds programma's.

Helpt dit document? Zie pagina 32 en 33.

http://home.iae.nl/users/erikt/Koploper_beginners_V2.1.pdf

Gr, Ben.
Re:Eerste start met Koploper
GHN-Marklin
gast

Re:Eerste start met Koploper
Inmiddels heb ik het gelukkig kunnen oplossen. :thumbup: :thumbup:
Ik heb koploper helemaal gestopt.
Bij mijn 6051 die helemaal compleet geleverd is, zit een boekje met QBasic programmeer codes.
Ik heb een testprogrammaje gemaakt en voila ik kon via de PC een trein besturen met een zelfgemaakt heel eenvoudig programmatje. De hardware is dus 100% goed. De complete digitale besturing een keer uit/aan gezet. De compoort kan immers bezet gehouden worden. Koploper gestart en waarempel hier werkt het nu gelukkig ook. Ik kan vanacht in ieder geval rustig slapen.  O:-D

Re:Eerste start met Koploper
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Eerste start met Koploper
dat verdiend een applaus  :D :thumbup: