Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

wie o wie wil ons helpen

Gestart door Jolante donderdag 17 november 2011, 13:12:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wie o wie wil ons helpen
Lid sinds: 2011

offline
wie o wie wil ons helpen
Ik heb mezelf en mijn vader net voorgesteld op de site, daar zit een heel verhaal bij. Misschien dat even lezen. Want mijn vraag is anders een beetje gek.
Wie wil ons helpen met het ontwerpen van een leuke baan. Tips en trucs en wie wil  een stukje (eigenlijke) basiskennis overdragen. Het gaat om het technische gedeelte.Ik ben docent handvaardigheid dus knutselen kan ik wel  :P
We hebben een mooie ruimte volledig voor de trein en een tafel in L vorm:van 344 op 244 op 1m breed. De ene tafel komt 10 cm hoger dan de andere(luikje in de muur zit in de weg) Het idee is dus twee plaaten van 244 bij 1m in Lvorm plaatsen.
We missen dus een stuk technische kennis over de Marklin baan. Het is een oude baan van net na de oorlog... er is al een beetje gereviseerd en al wat nieuwe dingen aangeschaft rond 2004. Er is aardig wat rails. En twee locs. Maar al de rest...???
Het is natuurlijk annaloog en het is de rails met een steenbedding eronder. Maar dat moet ik dan weer anders noemen m rails? of c of k??? kijk ik heb er iets over gelezen, maar kan het niet meer terug vinden. Het is een groot forum met heeeeel veel informatie, maar als bijna leek soms moeilijk om alles te vinden of te begrijpen.
Wie wil ons helpen via het internet of misschien zelfs wel on-site. Wie wil helpen nadenken en ontwerpen. En wat zijn dingen die ik nog moet uitzoeken, zodat jullie ons kunnen helpen? Het moet dus niks ingewikkelds zijn gewoon een simpele baan waar gemakkelijk mee gereden kan worden. Veel rijden weinig stallen. We hebben wel een tunnel in en uitgang nog...
Alvast heel erg bedankt en ik hoor graag van jullie!!!!
:)
Groetjes Jolante


Re:wie o wie wil ons helpen