Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Marklin catalogus alle tijden

Gestart door 151 104-7 woensdag 01 februari 2017, 19:48:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin catalogus alle tijden
Laatst zag ik bij een handelaar een boekwerk, waarin alle marklin loc's die in de loop der jaren zijn geproduceerd, worden afgebeeld, met kleurenfoto's en een beschrijving.
Er is nog zo'n zelfde boek, maar dan van alle wagons.

Weet iemand over welk boek ik het hier heb en waar het te koop is?

Groeten,

Jan
Re: Marklin catalogus alle tijden
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Marklin catalogus alle tijden
Re: Marklin catalogus alle tijden
Hoi Jan,

Wellicht bedoel je de Koll catalogus?
Deze komt elk jaar uit in uitgebreide en compacte uitgave.
Is te koop op de beurs in Houten of de betere modelspoorwinkel.

Groeten,
Ton.
Re: Marklin catalogus alle tijden
Heren,

Bedankt.
Zo aan de reacties te lezen kent iedereen hem wel. En ik zie nu via google dat hij al decennia's bestaat. 
Ik wist het dus echt nog niet  :?
Re: Marklin catalogus alle tijden
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin catalogus alle tijden
Dag Jan.
De Koll is een begrip onder de meeste verzamelaars van Märklin materieel maar ook een prachtig naslagwerk voor de Märklin modelspoorder.
Helaas heb ik al mijn oude Koll's al verkocht of weg gegeven maar waarschijnlijk is er vast wel iemand op ons forum die nog een (ouder) exemplaar heeft liggen en die deze aan jou over wilt doen.

Let wel op dat er vele soorten zijn, zowel voor locs, wagons en ander materiaal.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Marklin catalogus alle tijden
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Marklin catalogus alle tijden
D'r is nog een uitgever Rückerts Buchversand die een Mikado-handbuch-Märklin uitgaf. Staat ook vol met plaatjes van M.-locs. Helaas is de productie van deze serie boeken gestopd.
Koll?s Preiskatalog, in spraakgebruik de Koll vindt je genoeg op veillingsites, verkoopsites, beurzen en anders:
http://www.koll-verlag.de/Web-Site/Willkommen.html voor de nieuwste en ook de opruimingversies.
Er zijn aparte boeken verkrijgbaar met alleen wagens, bijzondere (reclame)modellen of alleen tekst. Zelfs zijn er twee jaren een uitgave met alle Miniclub modellen gemaakt. Er staat echt wel heel veel in de Koll boeken. Echter net niet alles en ook niet alles even goed> zie elders het debacle met de omschrijving van de 3railforum ketelwagen.
Gr. Dirk
Re: Marklin catalogus alle tijden
Even ter correctie: De Mikado catalogus is niet gestopt, er is eind 2015 zelfs een nieuwe versie verschenen die via een website ook nog geupdate wordt. Als je echt interesse hebt in de oude marklin zaken is Mikado ook veel beter gedocumenteerd dan Koll. Zie verder op de website mikado-katalog.de
Re: Marklin catalogus alle tijden
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Marklin catalogus alle tijden
Hallo Dirk hier Dirk,
Aha mooi werk, ik heb de oude versie en heb de url al bij de favorieten gezet. De 2015 versie zal ik denk ik ook wel aanschaffen. Ik las overal dat de Mikado niet meer verscheen. Verschijnt dus toch nog maar met een grote tussenpose.
Dirk
Re: Marklin catalogus alle tijden
Klopt; deze versie is een lijvig boek met hardcover omslag en volledig ingebonden. Ontworpen dus om lang mee te gaan.