Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

hoogvermogen anker

Gestart door timjoo donderdag 08 maart 2007, 18:11:28

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
hoogvermogen anker
Lid sinds: 2006

offline
hoogvermogen anker
wat is het verschil tussen een zwart en groen hoog vermogen anker
Re: hoogvermogen anker
de kleur, volgens mij.
Ik ken alleen verschill tussen 7-tands en 8-tands hoogvermogen-ankers. Maar ik heb ze alleen in het groen gezien.

groeten, Martin
Re: hoogvermogen anker
Lid sinds: 2006

offline
Re: hoogvermogen anker
in de hoog vermogen setjes 60760 zitten zwarte ankers
maar waroom in het zwart
Re: hoogvermogen anker
je hebt gelijk timjoo, in de 60760 zit idd een zwart anker. En volgens mij is dit dan de 3e variant. De 60760 is immers de vervanging voor 3-polige trommelankers, en die hebben een dunnere as-diameter als de traditionele schijfankers. De groene hoogvermogen-ankers (7 of 8 tands) zijn voor vervanging van schijfankers, en die hebben een dikkere as-diameter.

groeten, martin
Re: hoogvermogen anker
Niet dat het mij wat uitmaakt, maar waarom noemen we een anker
nu plotseling een hoogvermogen anker ?
Re: hoogvermogen anker
Lid sinds: 2006

Spijkenisse

offline
Re: hoogvermogen anker
Citaat van: Martin op donderdag 08 maart 2007, 18:33:20
je hebt gelijk timjoo, in de 60760 zit idd een zwart anker. En volgens mij is dit dan de 3e variant. De 60760 is immers de vervanging voor 3-polige trommelankers, en die hebben een dunnere as-diameter als de traditionele schijfankers. De groene hoogvermogen-ankers (7 of 8 tands) zijn voor vervanging van schijfankers, en die hebben een dikkere as-diameter.

groeten, martin

Dat is dan toch specifiek voor de 60760, want mijn P8 is omgebouwd met de 60903 (voor kleinere trommelcollector) en die heeft een groen anker.

Nu ik dit tik, 60903 is het setje voor kleinere trommelcollector, ik weet niet hoe dit is met het setje voor normale trommelcollectors ?
Re: hoogvermogen anker
VincentKloeg
gast

Re: hoogvermogen anker
Leuke vraag trouwens.

Mijn 041 heeft een trommelcollector motor en daar zit een zwart (nieuw) ankertje in. In mijn 011 zit een groen ankertje. Het zijn voor de rest precies dezelfde motoren. Dus waar het aan ligt zou ik niet weten.

Lig je er in de nacht wakker van en te piekeren waarom dat nou zou zijn :wink:?