Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

gratis software

Gestart door Alex5db woensdag 29 december 2010, 23:06:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
gratis software
Alex5db
gast

gratis software
Weet iemand een gratis en legaal programma waar je je baan op kan ontwerpen?
Ik heb al wat demo's geprobeerd maar heb altijd erg veel beperkingen zoals niet kunnen opslaan of een beperkt aantal rails enzo . ik weet dat je het kan kopen maar dat vindt ik geldverspilling, omdat ik niet van plan om de komde de jaren een nieuwe baan ga maken.
Re:gratis software
Citaat van: Alex5db op woensdag 29 december 2010, 23:06:52
Weet iemand een gratis en legaal programma waar je je baan op kan ontwerpen?
Ik heb al wat demo's geprobeerd maar heb altijd erg veel beperkingen zoals niet kunnen opslaan of een beperkt aantal rails enzo . ik weet dat je het kan kopen maar dat vindt ik geldverspilling, omdat ik niet van plan om de komde de jaren een nieuwe baan ga maken.


Beste Alex

Voor ca 10 euro kan je 2e hands programma's kopen.
Via MP of ebay bijvoorbeeld.
Waarom moet het altijd gratis zijn dit soort dingen?
Men geeft een veelvoud uit aan simpele lokjes, waarom dan niet een lokje minder, maar wel een 2e hands gekocht "legaal" ontwerp software.

Teunis
Re:gratis software
Lid sinds: 2006

offline
Re:gratis software
Alex,

Ja er is een goed gratis programma: BizTrainTrack uit Zwitserland.
Er is geen enkele beperking op, enkel een gratis sleutel ophalen na registratie.

Guy
Re:gratis software
Lid sinds: 2008

offline
Re:gratis software
Citaat van: guyremgabdel op donderdag 30 december 2010, 09:14:13
Alex,

Ja er is een goed gratis programma: BizTrainTrack uit Zwitserland.
Er is geen enkele beperking op, enkel een gratis sleutel ophalen na registratie.

Guy

Er zit wel een beperking op. De sleutel is geldig tot april 2011. Kun je misschien omzeilen door een oude pc waar je het programma op draait de datum iets terug te zetten, maar dat is vast niet de bedoeling?

Groet,
Frank
Re:gratis software
Lid sinds: 2006

offline
Re:gratis software
Inderdaad is de sleutel "maar" geldig tot april 2011. Maar deze melding komt al jaren. ttz ooit (ik dacht 2005) zijn ze gestart met het programma met de bedoeling om het op termijn (misschien) betalend te maken. Ondertussen hebben ze de sleutel al 5x voor 1 jaar verlengd. Ik ben ervan overtuigd dat dit in april opnieuw (gratis) zal gebeuren en dat we weer voor 1 jaar (gratis) weg zijn.

Guy
Re:gratis software
Nameless
gast

Re:gratis software
Citaat van: fnieste op vrijdag 31 december 2010, 20:07:31
Citaat van: guyremgabdel op donderdag 30 december 2010, 09:14:13
Alex,

Ja er is een goed gratis programma: BizTrainTrack uit Zwitserland.
Er is geen enkele beperking op, enkel een gratis sleutel ophalen na registratie.

Guy

Er zit wel een beperking op. De sleutel is geldig tot april 2011. Kun je misschien omzeilen door een oude pc waar je het programma op draait de datum iets terug te zetten, maar dat is vast niet de bedoeling?

Groet,
Frank
Datum terugzetten is bij veel software wel mogelijk, dus ik zou het in ieder geval proberen :)
Re:gratis software
Silbermann
gast

Re:gratis software
Alex,

Een spartaans ontwerpprogramma is traincad (www.traincad.com). Er worden een aantal track-libraries bijgeleverd. Deze kun je apart downloaden. Ik gebruik het voor ontwerpen van Spoor 1 baantjes.
In ieder geval is het gratis  :D

Succes!
Rob
Re:gratis software
Alex5db
gast

Re:gratis software
Sorry voor het wachten, maar ik zit niet echt zo vaak op de pc.
Ik heb recent nu biztrain gedownload het enige probleem is dat het in het zwits is
en ik vindt de Engelse versie maar niet ofzo

grt
Alex
Re:gratis software
Lid sinds: 2006

offline
Re:gratis software


het enige probleem is dat het in het zwits is


Alex,

Dan heb je wel een probleem want duits is wel de voertaal van de modelbaan. Zowat al onze leveranciers komen uit Duitsland.

Maar Duits is nu ook niet zo moeilijk.

Guy
Re:gratis software
Lid sinds: 2007

offline
Re:gratis software
Je hebt een PB.

Citaat van: Alex5db op woensdag 29 december 2010, 23:06:52
Weet iemand een gratis en legaal programma waar je je baan op kan ontwerpen?
Ik heb al wat demo's geprobeerd maar heb altijd erg veel beperkingen zoals niet kunnen opslaan of een beperkt aantal rails enzo . ik weet dat je het kan kopen maar dat vindt ik geldverspilling, omdat ik niet van plan om de komde de jaren een nieuwe baan ga maken.

Re:gratis software
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re:gratis software
ik gebruik Drail, gratis en werkt prima