Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

schakelen oude M rails

Gestart door tonschip dinsdag 29 november 2011, 08:40:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
schakelen oude M rails
Ik heb afzonderlijke start stop systemen en sein schakelingen, maar weet nog niet hoe ik deze via contact rail of schakel rail automatich kan schakelen zonder de rijstroom te beinvloeden. welk relais is hier voor nodig?
tonschip
Re:schakelen oude M rails
Wat bedoel je met afzonderlijke start stop systemen ?
Re:schakelen oude M rails
GHN-Marklin
gast

Re:schakelen oude M rails
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp. Maar ik denk dat je massadetectie bedoeld.
Klopt dit? Zo ja. Ik gebruik zelfgemaakte contactrails. Ik heb hier ergens op dit forum een draadje gevonden die e.e.a. keurig beschrijft.
In het kort komt het er op neer dat je één van de twee rails met een dremel vrijmaakt. Dit issoleert, er een draadje aan soldeert en voorzichtig weer terugzet. Dit is "A hell of a job" >:-D maar het resultaat is wel een werkende contactrail voor weinig.  :idea:

Groet Gerrit
Re:schakelen oude M rails
GHN-Marklin
gast

Re:schakelen oude M rails
Ik moet hier nog aan toevoegen dat het resultaat van mijn zelf gemaakte in de contactrails in de praktijk erg tegenvalt. Door het aanbrengen van isolatie onder de railstaaf creeer je een hoogte verschil met name de lichte wagons vertonen dan vluchtgedrag. :thumbdown:
Re:schakelen oude M rails
Dat zelfde effect heb je ook met de originele m-rails met die functie



Afbeelding van Einte

Blijft "behelpen"