Hoe heeft dit eigenlijk kunnen gebeuren?
Hoe dit gekomen is:
Je weet waarschijnlijk dan de BR 03 een 3-cilinderloc is en daarom staat het drijfwerk aan de ene kant een derde slag verder dan aan de andere kant. Op een of andere manier is det verschoven. maar omdat de lok maar 1 tandwiel heeft die de motor met de wielen verbindt, en het drijfwerk de rest moet doen, klopt de verhouding niet meer en het drijfwerk wordt scheef.
Ik liet de lok gewoon rijden terwijl ik met een andere lok bezig was. Toen hoorde ik een soort geknak en de lok ging een stuk langzamer en ging met horten en stoten vooruit. je hoorde duidelijk dat er iets aan de hand was en de motor had duidelijk moeite om het ding vooruit te krijgen. toen hij een bocht maakte zag ik dat het drijfwerk helemaal verkeerd ging. toen heb ik hem maar aan de kant gezet en heb het drijfwerk eraf geschroeft wat niet zonder problemen ging. hierdoor is de cilinder ook afgeknakt.
het spijt me zeer 
groeten Roel
Hoi Roel,
Jammer van je mooie BR 03, maar als ik jouw foto's van je BR 03 bekijk, lijkt het erop dat de oorzaak wel in een heel ander hoek gezocht moet worden.
Ik zie namelijk dat je bufferbalk omhoog kijkt en de bufferplaten zijn ook gedeukt. Het rechter windleiblad is ook krom.
Hierdoor is het heusinger drijfwerk waarschijnlijk gebroken en later tijdens een ritje vastgelopen..........
Dus kortom, jouw lok heeft een behoorlijke optater gehad

Dus een pluklok, zoals Johnny zegt, is dan nog de beste en goedkoopste oplossing, want losse onderdelen zijn erg duur.

Succes ermee.