Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

ESU 4.0 remt niet

Gestart door Jessendelft vrijdag 11 november 2011, 15:05:09

ESU 4.0 remt niet
Jessendelft
gast

ESU 4.0 remt niet
Hoi allemaal

Ik heb een loc met daarin een ESU locdecoder. Nu wil hij wel opstarten, maar als ik de knop terugdraai van mijn control unit (6021) blijft de trein rijden.
Ik heb hem al geprobeerd te resetten, maar dat heeft tot nu toe niks uitgemaakt.

Heeft iemand suggesties?

Grtzz Jesper
Re:ESU 4.0 remt niet
Jessendelft
gast

Ik heb hem nu een paar rondjes laten rijden op mijn net beginnende baantje, en na een paar minuten remt hij ineens. Dit na natuurlijk veel te lang door te zijn gereden. Zou dit kunnen liggen aan slecht contact van de sleper?

Light My Train

Heb je de decoder wel goed ingesteld? Optrek/remvertraging naar beneden gezet? Zo ja, breng de k-slow waarde naar beneden.
Jessendelft
gast

Wat is de k-slow waarde precies voor waarde?
Is dat de Lastregeling parameter 'K'??
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

K-slow is CV52.
Probeer ook een CV54 te verlagen, als deze te hoog staat kan de motor in zijn snelheid blijven hangen.
CV54 is de K (Konstante) of P (Proprtionele) waarde van de PI regeling.
De K of P bepaalt de versterking van het verschil in ingestelde en gemeten snelheid, in de terugkoppeling van de PI regeling.

gezien het feit dat het een paar minuten duurt voordat de trein beging met remmen zal het vast niet in de lastregeling zitten. Ik zou toch eerder denken dan de aansturing vanuit de 6021 niet in orde is
Jessendelft
gast

Het is heel raar, maar sinds vrijdag doet hij het weer. Ook de andere 2 stoomlocjes die ik heb gekocht hebben tot nu toe geen problemen vertoont... Naja het zullen de kaboutertjes wel zijn geweest denk ik :)