Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

1 trein stopt na 1 rondje, ander begint niet

Gestart door veken donderdag 10 november 2011, 19:55:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
1 trein stopt na 1 rondje, ander begint niet
Ik ben een amateur gebruiker.
1 keer per jaar komt de trein boven om ons sneeuwlandschap te versieren en als we bezoek krijgen laten we hem rijden.
Probleem dat we nu hebben: bij het aanschakelen van de strrom begint trein 1 te rijden en doet mooi zijn rondje. Bij het vertrekken wordt de wissel netje geschakeld. Als hij rond is en voor bij de schakelrail is, slaat het sein op rood en stopt hij. Probleem is nu dat de tweede trein niet begint te rijden. Ik moet hem duwen voorbij de tweede isolator en dan begint deze netjes te rijden.
Alles werkt maar toch krijg ik hem niet meer aan de praat zoals het hoort. Vorig jaar deed hij het wel.
ik beschik over : We beschikken over een Delta control 4f voeding, 4 schakelrails, 2 seinen 7039, c-rails en de nodige isolatoren.
Ik ben zeker dat alle sporen werken want als ik de draden anders aansluit blijft trein 1 of 2 continue rijden.
Wie weet waar het fout gaat?
Re:1 trein stopt na 1 rondje, ander begint niet
Veken,
De rode draad naar of van het sein waarvan het geisoleerde niet onder spanning komt zijn die correct aangeloten? Een rode op het middenrail contact voor of na het isolatie deel. zit deze op het massa contact, er net naast, dan werkt het niet.
Zo ook met de rode draad op het geisoleerde deel.
Zitten beide rode op het massa contact, trein gaat niet rijden.
Zit de rode draad buiten het isolatie deel op massa en de ander correct, trein gaat niet rijden.
Zit de rode draad buiten het isolatie deel correct en in het isolatie deel op massa, na groen worden sein Sluiting.
Ook is draadbreuk mogelijk en niet correct werken van het sein, hij blijft halverwege hangen.
Cees
Re:1 trein stopt na 1 rondje, ander begint niet