Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

iTrain of Windigipet ?

Gestart door Robertrain dinsdag 28 december 2010, 23:27:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
iTrain of Windigipet ?
Robertrain
gast

iTrain of Windigipet ?
Wie kan aangeven welk van genoemde programma's het meest gebruiksvriendelijk is? iTrain valt me in dat licht na een paar dagen stoeien toch behoorlijk tegen, is windigipet m.b.t blokken en routes wellicht gebruiksvriendelijker?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet Robert
Re:iTrain of Windigipet ?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:iTrain of Windigipet ?
Hallo Robert,

Windigipet is minder makkelijk te begrijpen dan iTrain, het laatst genoemde programma is redelijk snel in te stellen.

Windigipet is daarentegen zeker een goed programma, hangt wel een prijskaartje aan.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:iTrain of Windigipet ?
Robertrain
gast

Re:iTrain of Windigipet ?
Hallo Walter,

Ik dacht dat windigipet een andere wijze van opbouwen had (en routes maken) waarbij het prog zelf aangeeft wat er niet goed zit en dat daar de winst zit. Met name dat laatste mis ik een beetje bij iTrain.
De prijs is 1 ding maar als het redelijk zorgeloos in te stellen is en werkt is dat snel vergeten...

Groet Robert
Re:iTrain of Windigipet ?
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:iTrain of Windigipet ?
Citaat van: wissels op dinsdag 28 december 2010, 23:38:41Windigipet is daarentegen zeker een goed programma

Helemaal mee eens.  :D
Re:iTrain of Windigipet ?
Robertrain
gast

Re:iTrain of Windigipet ?
Is het mogelijk om kort de verschillen aan te geven die het 3 tot 4 voudige prijskaartje rechtvaardigen?

groet Robert
Re:iTrain of Windigipet ?
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:iTrain of Windigipet ?
Citaat van: Robertrain op woensdag 29 december 2010, 13:19:06Is het mogelijk om kort de verschillen aan te geven die het 3 tot 4 voudige prijskaartje rechtvaardigen?

Robert,

wat mij betreft niet. Ik ken het programma iTrain niet.
Re:iTrain of Windigipet ?
Lid sinds: 2010

offline
Re:iTrain of Windigipet ?
robert,

ik kan het programma Itrain van harte aanbevelen, ik heb er hele goede ervaringen mee, wat wel belangrijk is wat je precies wilt gaan doen met Itrain, dat is voor een ieder verschillend.
misschien kun je dat nog eens aangeven
met vr.gr.
niek
Re:iTrain of Windigipet ?
Robertrain
gast

Re:iTrain of Windigipet ?
Beste Niek,

Het aan te schaffen programma moet mijn huidige windigital gaan vervangen. Dit was geen ingewikkelde software en gebruikte ik alleen voor een dienstregeling van het automatische deel van mijn baan. Belangrijkste functie is dus een treinen afloop waarbij op verschillende delen van de baan lokomotief danwel andere functies auto werden geschakeld. Volgens mij voorzien beide hier bedoelde programma's in deze functie maar ben ik tevens benieuwd waar de een of ander verder in voorziet.

Groet Robert
Re:iTrain of Windigipet ?
Lid sinds: 2010

offline
Re:iTrain of Windigipet ?
Robert,

Ik heb vele jaren, zelfs van het begin,  windigital en marklin 60512 gebruikt, doordat marklin gestopt is met ondersteuning en verdere ontwikkeling , ben ik na lang aarzelen overgestapt op Itrain.
Eerlijkheidshalve rijd ik nog niet zoveel automatisch, maar ik rijd nu heerlijk via windows 7 met 2 schermen, 1 laptop ( met locomotiefgrid) en 1 vast scherm ( met baanplan), en dat gaat uitstekend, zonder  dure apparaten, gewoon met transf./boosters/ control 80f en interface.
Je kan altijd eerst kostenloos met een proeflicentie van Itrain werken gedurende 2 maanden.
Als je nog wat wil weten, hoor ik dat wel.
Succes verder ermee.
met vr.gr. niek
Re:iTrain of Windigipet ?
ron van den broek
gast

Re:iTrain of Windigipet ?
Hoi Robert,

Wat jij beschrijf wat je zoal wil is in mijn beleving het zelfde als wat Hendrik Marklin heeft gedaan. Hij is ook overgestapt vanwege windigital en had dezelfde intenties qua gebruik zoals jij voor ogen heb.
Neem eens kontakt met Henk op want hij is al een stuk op weg, naar tevredenheid. Verder sluit ik me bij Niek aan, heb het zelf ook gedaan ondanks dat ik zelf Koploper liefhebber ben maar wil er gewoon een gebruiksvriendelijk programma naast en tot op heden vind ik dat wel van ITrain.

Mvg Ron :)
Re:iTrain of Windigipet ?
Robertrain
gast

Re:iTrain of Windigipet ?
Hoi Ron,
begrijp ik dat Hendrik is overgestapt op  iTrain of Wdp ?
Ik ben deze week begonnen met iTrain  (demo) maar krijg het idee dat een auto dienstregeling hiermee niet echt mogelijk is.

Groet Robert
Re:iTrain of Windigipet ?
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:iTrain of Windigipet ?
Hoi,

Het klopt, dat met de demo geen automatisch bedrijf mogelijk is, maar wel met de officiele software.

Groet,
Bert
Re:iTrain of Windigipet ?
Robertrain
gast

Re:iTrain of Windigipet ?
Volgens mij is mijn iTr- demo met proeflicentie volledig operationeel volgens de "standaard" versie maar hierin heb ik nog niets ontdekt wat op een dienstregeling lijkt. Treinen kunnen zeker automatisch routes rijden maar deze niet zelf starten zodat ze "elkaar" aan de gang houden. Ik kom dit ook niet tegen in de handleiding, wel jammer aangezien het wel een schappelijk prijskaartje heeft.

Groet Robert
Re:iTrain of Windigipet ?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:iTrain of Windigipet ?
Hallo Robert, Bert, allen,

Robert heeft gelijk, inderdaad is de demo volledig operationeel, tot de licentiedatum verstreken is. Volgens mij heeft hij het zelfs rijdend als ik zijn voorlaatste database gezien heb.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:iTrain of Windigipet ?
Lid sinds: 2007

offline
Re:iTrain of Windigipet ?
Hoi Robert,

Het onderdeel Routes binnen iTrain is nu nog wat beperkt maar daar gaat verandering in komen. In 2011 wordt het onderdeel Routes onderhanden genomen.

groeten,
Jeroen
Re:iTrain of Windigipet ?
Robertrain
gast

Re:iTrain of Windigipet ?
Bedankt Jeroen,

Duidelijk dat je met de aanschaf van iTrain de verdere ontwikkelingen "live" kan gaan meemaken 8) 8)

Groet Robert
Re:iTrain of Windigipet ?
Robertrain
gast

Re:iTrain of Windigipet ?
Om mijn eigen draadje even helemaal af te ronden, heb vandaag Windigipet 2009.3 besteld (Duitse versie).
Wilde een programma hebben waarmee nu al een volledig automatisch bedrijf mogelijk was.
Indien iTrain al zover ontwikkeld was geweest had ik daar zeker voor gekozen, grafisch heel mooi en allergrootste voordeel........het is met een Apple te combineren !!!!

Eventuele toekomstige twijfelaars veel succes gewenst.

Robert
Re:iTrain of Windigipet ?
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:iTrain of Windigipet ?
Citaat van: Robertrain op zaterdag 29 januari 2011, 19:22:11
heb vandaag Windigipet 2009.3 besteld (Duitse versie).

Hoi Robert

Hartelijk welkom in de wereld van WinDigiPet. Ook ik heb het programma in bezit en ben momenteel druk bezig met oefenen. Wellicht ten overvloede wil ik je erop wijzen dat er ook een WDP-forum bestaat, met Nederlandse afdeling EN niet onbelangrijk een Nederlandse Stamtafel. Geweldig leuke en enthousiaste, kundige, en zeer ervaren mede-leden waar je eens in de twee maanden ongedwongen en geheel vrijblijvend mag samenkomen en leren, vragen stellen, ervaringen uitwisselen.

Een heuse aanrader voor WDP gebruikers. Robert, hoe dan ook succes ermee. Ik denk niet dat je spijt van je aanschaf zult krijgen.
Re:iTrain of Windigipet ?
Robertrain
gast

Re:iTrain of Windigipet ?
Hoi Hans,

Bedankt voor de tip, was je inderdaad al "tegengekomen" op het WDP forum (draadje koppelen van rijwegen). De 2- maandelijkse bijeenkomsten om ervaringen uit te wisselen lijken me inderdaad interessant, zal ik zeker even in het achterhoofd houden.
Nu eerst even 2 weken op een houtje bijten tot WDP binnen is... 8)

Groet Robert
Re:iTrain of Windigipet ?
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re:iTrain of Windigipet ?
Om even in te haken  :D

Mijn "oude" baan reed op Koploper en Märklin 6051 Interface.
Mijn nieuwe baan wil ik gaan besturen door middel van de CS2.
En de CS 2 wordt NIET ondersteund door Koploper.... :(

Ik wil kiezen tussen iTrains of WinDigital.

Maar wat is de "beste"van de twee. Ik vind WinDigital behoorlijk
aan de prijs in vergelijking met iTrain.
Wil wel automatisch gaan rijden.

Guus
Re:iTrain of Windigipet ?
kijk ook eens naar traincontroller (oftewel railroad&co)
Re:iTrain of Windigipet ?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:iTrain of Windigipet ?
Guus,

Als koploper je geod beviel, en je nog geen cs 2 gekocht hebt. Kijk eens naar een ecos 2 ;)
Re:iTrain of Windigipet ?
Lid sinds: 2023

offline
Re:iTrain of Windigipet ?
Citaat van: Trainman op maandag 14 november 2011, 12:32:43
Wil wel automatisch gaan rijden.

Dan overwoog ik nog geen seconde een CS 2, maar koos voor een Tams Easy Control.
Heb je voor ? 205,00 een hagelnieuwe centrale/interface.
Re:iTrain of Windigipet ?
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re:iTrain of Windigipet ?
Gezien het prijskaartje van WinDigipet ga ik toch voor iTrain  :D
Als echte "Märklinist" ook voor de CS 2........




Re:iTrain of Windigipet ?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:iTrain of Windigipet ?
Hallo Guus,

iTrain is wat makkelijker te begrijpen dan Windigipet, maar heeft ook wat minder mogelijkheden. iTrain is een relatief nieuw programma en groeit snel, daarmee ook de mogelijkheden.

Moest ik nu kiezen voor een nieuwe Centrale:

Low Budget: Tams Easy Control, stabiele maar eenvoudige centrale , met veel mogelijkheden, ondersteunt de meeste locdecoders op de juiste manier en is snel in communicatie..
Hoger Budget: Ecos 2, uitgebeide Centrale, goede support, ook voor Marklin maar ook voor andere produkten en stabiel.

met vriendelijke groet,

Walter