Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

wintrack

Gestart door peter sijm dinsdag 06 maart 2007, 22:39:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wintrack
Lid sinds: 2007

wateringen

offline
wintrack
heb een vraagje,is het baanonwerp progamma wintrack zijn geld waard als je een grote baan gaat ontwerpen.
Re: wintrack
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: wintrack
Hallo,

Persoonlijk vind ik dat wel. Je kunt overigens ook de demo downloaden en uitproberen of het wat is.

Met de demo-versie kun je echter niet opslaan en printen. Printen kan evt. wel via prt screen en plakken in paint, maar echt duidelijk is dat niet.

Groetjes

willlie
Re: wintrack
papegaaij
gast

Re: wintrack
Zelf heb ik XTrkCad gebruikt. Het is gratis: http://www.sillub.com/ Laat je niet in de war brengen door de interface. Het ziet er misschien niet zo mooi uit als wintrack en hij heeft geen 3D view, maar het werkt allemaal best wel goed. Ook de documentatie is goed.
Re: wintrack
Riny
gast

Re: wintrack
Citaat van: peter sijm op dinsdag 06 maart 2007, 22:39:25
Is het baanonwerp progamma wintrack zijn geld waard als je een grote baan gaat ontwerpen.

Mijn mening = Nee.

Onderbouwing: als je eenmaal je baan hebt ontworpen gaat het de kast in en kijk je er nooit meer naar.
Ja misschien over tien jaar als je weer eens een nieuwe baan zou willen maken.

Zelf werk ik gewoon met de Demo 7.0 Eng.
D.m.v. van de toets combinatie CTRL + PrintScreen en daarna Paint te openen om vervolgens naar <bewerken> -> <plakken> te gaan en daarna kiezen voor <bestand> -> <opslaan als> kun je het werk wat je hebt gemaakt wegschrijven/opslaan als *.bmp of *.Jpg.

Succes.
Re: wintrack
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: wintrack
Zou het zelf ook als Riny doen, en zo doe ik dat ook. Probleem is dat je eenmalig een baan ontwerpt en dan het programma eigenlijk niet meer nodig hebt. En vervolgens doet de zooi het niet over een paar jaar omdat de techniek zo snel voorruit gaat  :o :(.

Groeten,
Herman

TIP: Ben je een baan aan het maken en nog niet klaar maar wil je wel naar bed? Zet dan je computer in de slaapstand/standby. Dat kan via de meest linkerknop bij afsluiten en tegelijk op de CTRL toets drukken.
Re: wintrack
RenevKl
gast

Re: wintrack
Niet echt een praktische oplossing zou ik zeggen. Bij het ontwerpen van grote tot middel grote banen moet de PC zeker een maand aan staan (kijk maar hoe lang Riny bezig is voordat een ontwerp redelijk definitief is)

Zelf heb ik er veel plezier van en kan ik altijd aanpassingen maken, later bovenleiding ontwerpen ed.

Rene
Re: wintrack
Fonzo
gast

Re: wintrack
Ik gebruik winrail. Kost 1/3 van wintrack.

Re: wintrack
roerijzer
gast

Re: wintrack
 ik gerbruik de wintrack demo  en als het klaar is maak ik een foto met de camera en die zet ik op me laptop en klaar komt geen geld aan te pas

Gr Ronnie Roerig 8)

Re: wintrack
Arjan
gast

Re: wintrack
Foto van je scherm ???? Hallo, daar kan je ook gewoon een screendump (ALT - PRTSCR) van maken en deze in je mspaint plakken of word (CTRL V).

Groeten
Arjan
Re: wintrack
roerijzer
gast

Re: wintrack
kan ok  :D
Re:wintrack
Erik Baas
gast

Re:wintrack
Gut, ik leg altijd mijn monitor op het fotokopieerapparaat...  :mrgreen:
Re:wintrack
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:wintrack
Hallo,

Moet vast en zeker een zware monitor zijn.
Heeft bijna twee jaar geduurd. :mrgreen:

Groetjes

willie
Re:wintrack
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:wintrack
hahahah, lekker niveau hiero! Ik plak altijd van dat overtrekpapier op mijn scherm, en dan maar tekenen!!!

Nee, ik heb wintrack, met afdrukken enzo erbij.

Roy
Re:wintrack
Lid sinds: 2008

GE45

offline
Re:wintrack
ik heb de demo versie van wintrack gebruikt om eens te zien of het iets is, ziet er goed uit maar een beetje knap resultaat behaal ik helaas niet. Ik zal bij het ontwerp van mijn baan moeten opslaan dus ik overweeg wintrack te kopen. Mijn vraag is, wordt er een cursus oid of een uitgebreide instructie bijgeleverd? Of is het trial en error (vloeken en zuchten) en maar zien.

Groet Michel
Re:wintrack
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:wintrack
Als je alle info hier op het forum verwerkt in 1 boek, heb je een volledige handleiding! Ik vind het op zich makkelijk aan te leren. Maar ik neem aan, dat er bij de koopversie een handleiding zit.

Roy
Re:wintrack
rorail
gast

Re:wintrack
Citaat van: Big-Roy op zaterdag 09 mei 2009, 10:38:32
Als je alle info hier op het forum verwerkt in 1 boek, heb je een volledige handleiding! Ik vind het op zich makkelijk aan te leren. Maar ik neem aan, dat er bij de koopversie een handleiding zit.

Roy
Die zit er inderdaad bij, maar alleen als PDF versie. Wellicht dat vanaf versie 9 wel een papieren versie wordt geleverd, maar ik ben bang dat dit te "ouderwets" is.
Via de handleiding is wel elke mogelijkheid die het programma biedt aan te leren.

Groet,
Ronald
Re:wintrack
Lid sinds: 2008

offline
Re:wintrack
Bij de duitstalige orginele versie 9 zit er een handboek bij van 190 pagina's 8)
Re:wintrack
Erik Baas
gast

Re:wintrack
Citaat van: Big-Roy op zaterdag 09 mei 2009, 10:38:32
Als je alle info hier op het forum verwerkt in 1 boek, heb je een volledige handleiding!

Daar is een begin mee gemaakt op wikibooks, en ik vraag iedereen nogmaals om er nog een paar hoofdstukken aan toe te voegen (of bestaande pagina's uit te breiden).