Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

ESU functiedecoder met servo

Gestart door blackbird maandag 31 oktober 2011, 16:19:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU functiedecoder met servo
Hallo allemaal,

Graag jullie advies over hoe ik dit moet aanpakken.
Ik wil een wagon met beweegbare deuren aansturen met behulp van een ESU functiedecoder en de beweging laten plaatsvinden met behulp van een (mini)servo.

Merk van de servo is NNB.

Hoe sluit ik zoiets aan ? Is het een kwestie van de servo op een van de functieuitgangen (AUX1) aansluiten of moet daar nog iets bij/tussen ? Ik heb nog nooit met een servo gewerkt dus ook geen idee hoe zo iets gaat?
Ik zit een beetje met de duur van het signaal en wat als ik via een andere AUX2 de deur weer wil sluiten en de eerste functie AUX1 nog in werking is ?
Gaat dat allemaal goed  ?

Graag jullie hulp !

Ik hoor graag.

mazzel,

Blackbird
Re:ESU functiedecoder met servo
Een servo vraagt een aparte aansturing, een ESU kan dat niet. Wel een Zimo MX630, zie de manual:

http://www.zimo.at/web2010/documents/MX-KleineDecoder.pdf

Gr, Ben.
Re:ESU functiedecoder met servo
Hallo Ben,

dank voor je reactie en de infolink. Als ik voor zo'n Zimo MX630 ga, kan ik die dan gewoon, net als de ESU decoder FX 3.0 met het Marklin digitale motorola systeem (6021)  aansturen of werkt deze decoder niet op het motorolasysteem ?

En zijn deze decoders b.v. op de beursen in Houten te verkrijgen ?

Ik hoor het wel.

Mazzel,

Blackbird
Re:ESU functiedecoder met servo
heb je al naar de link gekeken die ben je stuurde????? daarin staat dat de zimo decoders ook met Marklin Motorola werken..... het antwoord is dus ja, het werkt met je 6021......
Re:ESU functiedecoder met servo
Ben wel benieuwd naar je projectje :D
als je klaar ben wil je dan wat fotos of filmpje posten :D
Groeten Tim
Re:ESU functiedecoder met servo
Hoi Walter,

Ja, alleen ik kon daar in de gauwigheid niet uit opmaken dat deze decoder ook geschikt zou zijn voor Marklin Motorola. Maar bedankt dat jij hierin duidelijkheid hebt kunnen geven.

Ik zal over 1,5 week eens in Houten gaan kijken of daar een Zimo decoder te scoren valt.

AANVULLENDE VRAAG:
Als ik ga voor een servo die in te bouwen is in een personenrijtuig, welk merk en type kan ik dan het beste nemen qua betrouwbaarheid, bedieningsgemak en afmetingen  ? Zoals eerder al aangegeven, ik heb nog geen enkele servo-ervaring !

Ik hoor het wel.


Mazzel,

Blackbird
Re:ESU functiedecoder met servo
Citaat van: blackbird op dinsdag 01 november 2011, 10:43:02

Ik zal over 1,5 week eens in Houten gaan kijken of daar een Zimo decoder te scoren valt.


Op Houten staat de importeur en wederverkoper Maarten van der Burgt, rechter hal, ongeveer in het midden.

http://eurotrein.eu/Verscheidene%20merken/Zimo/Zimo.htm

Gr, Ben.
Re:ESU functiedecoder met servo
Hoi Ben, (en anderen)

Ben, bedankt voor de verkopergegevens, zal komende beurs even bij hem langsgaan !

Iemand verder enig idee over een gode betrouwbare mini-servo ???

Ik hoor het wel,

Mazzel,

Blackbird