Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

probleem met ombouwen lok 3332 met esu v 4.0 decoder en magneet

Gestart door johan zwitsers zaterdag 29 oktober 2011, 23:32:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:probleem met ombouwen lok 3332 met esu v 4.0 decoder en magneet
Citaat van: Sebas op vrijdag 11 november 2011, 18:34:01
Er is een bepaalde volgorde volgens mij waarin je de decoder in kan stellen. Ik kan dat wel eens op papier zetten want op die wijze is het me nu ook bij een lastige loc (de 3339 ook een Ae 6/6) gelukt de cvs goed in te stellen. Maar als je de cvs op een bepaalde volgorde instelt dan moet het haast wel lukken. Ik dacht het ergens op dit forum te lezen was hoe die volgorde is. Maar ik kan het niet vinden. Weet iemand anders misschien nog waar dit stond?

Groet Sebas.

Ps, ik heb een loc met een esu decoder en lfcm motor. Als je wil kan ik een filmpje maken hoe deze in decoderstap 1 (cv2: 2) rijdt. Mooier dan de DCM motoren vind ik persoonlijk.

hallo sebas als jij dat voor mij wil doen graag. dan zal ik kijken of het bij mijn lok ook lukt. Of dat het echt aan de software versie ligt.

mvg,

johan zwitsers
Re:probleem met ombouwen lok 3332 met esu v 4.0 decoder en magneet
Alhoewel met de V4.0 ook LFCM motoren aan te sturen zijn wordt dat door ESU niet in zijn lijst aanpgegeven.
ESU geeft alleen de DCM en SFCM motor aan.
Verder zijn er nog enkele fraaie instellingen mogelijk, maar dan alleen bij DCC bedrijf.

Mvg,
Peter
Re:probleem met ombouwen lok 3332 met esu v 4.0 decoder en magneet
Hij kan het wel degelijk en zonder problemen. Gelukkig maar  :P

Hier alvast de beelden ervan. Op decoders stap 1 2 3 (aan het eind ook 4 5 6 erbij)

CV2 het startvoltage is 2

Allereerst een met kap.



En een beeld zonder kap.



Ik zal zo eens kijken of ik het instellen van de lastregeling op papier kan zetten.
Re:probleem met ombouwen lok 3332 met esu v 4.0 decoder en magneet
he sebas,

dat ziet er inderdaad heel erg mooi uit.

mijn lok kan ook zo mooi kruipen alleen bij rijstap 7 hikt hij als ik op 14 stappen rij en bij 28 stappen is er een stap waarbij hij hikt en dat krijg ik er niet uit.
Re:probleem met ombouwen lok 3332 met esu v 4.0 decoder en magneet
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:probleem met ombouwen lok 3332 met esu v 4.0 decoder en magneet
Hier rijd ook zo'n oude br 216 met LFCM en lokpilot V3 M4 rond en die kruipt zelf nog mooi op stap 1, zij het dat je de "stapjes" van het 3 polige anker kan onderscheiden.

@Johan: probeer eens te spelen met CV54 en CV55.
Hoe staan deze nu?
Re:probleem met ombouwen lok 3332 met esu v 4.0 decoder en magneet
als hij hikt bij stap 7 en 28 dan moet je volgens de handleiding cv 55 iets aanpassen

Citeer
? Increase the value by 5 starting with the default value for motors with very small or no flywheels.
? Reduce the value by 5 starting with the default value for motors with large flywheels.

ik zou proberen cv55 met vijf punten te verhogen en dan te kijken hoe hij loopt.
Re:probleem met ombouwen lok 3332 met esu v 4.0 decoder en magneet
bedankt voor jullie tips ik moet helaas gaan werken maar ga het gauw uitproberen.

hoe de cv nu staan laat ik je nog wel weten kappa.

groet,

johan
Re:probleem met ombouwen lok 3332 met esu v 4.0 decoder en magneet
Zo bij deze mijn cv instellingen

Ik heb een menu ontdekt bij mr direct zodat je hem onder het rijden kan aanpassen zeer makkelijk.
Hij rijdt nou naar mijn mening goed zonder te schoken.
Ik heb de volgende cv waarde's ingesteld

CV2-4
CV3-10
CV4-10
CV5-60
CV6-16

CV52-32
CV53-64
CV54-21
CV55-100

Ik kan hellaas geen filmpje maken.