Ooit, een A0 teppichbahn met VIM omgewerkt tot sneeuwlandschap in het huis van opa en oma.
Oma was niet blij met deze creativiteit (de vim was op, en de stofzuiger kon er niet tegen), opa leek in de wolken. Hij gaf de treinbaan mee naar huis, en ik heb er nog jaren mee gespeeld.
Maar om even terug te komen op de rest van je draadje. Mijn interesses zijn in de loop der jaren wat verschoven, en daarom vallen me nu dingen op die vroeger niet opvielen.
Deze drie, bijvoorbeeld:
Foto:
Bron:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=32555.msg782825#msg782825Vraag: Het rijruig is een EW-II met nieuw logo, en koersbord. Is dat van Lima of van Marklin?
Reden de brede balk boven de scheenplaat van het grijze draaistel wijst op een eerste generatie Lima.
Foto:
Bron:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=32555.msg1031012#msg1031012Vraag: Het hek tussen Arthurstad Bahnhof en tankstation: is dat zelfbouw?
Foto:
Bron:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=32555.msg1071404#msg1071404Vraag: Liliput Leichtstahl wagons, met bijgevijld scharniermechanisme en AC-wielen. In welke wissels ontspoorden ze (alleen standaard wissels?), en het catalogusnummer van Liliput?
Opmerking: Het kan bijna niet de
38750 of 38753 zijn(4 ramen dus 4-deurs), maar waarschijnlijk 387624 of 387714 (6-ramen, dus 6-deurs, te vinden in het zelfde draadje).
Bizar in dit verband: grootspoorfoto's verraden dat de handvaten naast de balgen "tannengrün" waren in plaats van "gelb" (in de jaren '70). In de Liliput handleiding in de rijtuigverpakking en in de verpakking zelf zijn ze donkergrijs.
Details om o.a. op te letten: het aantal ramen in de deuren, het aantal deuren per "Einstieg".