Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.

Gestart door Mister1736 zondag 04 maart 2007, 20:49:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Hallo,

Silvester had weer eens niets te doen (  :P ) en is weer bezig geweest met het ombouwen van zijn 6409.
De loc staat u allen wel bekend ( denk ik ) met het NS logo. Silvester is bezig geweest en heeft de orginele naam gemaakt en op de loc geplakt. Het is misschien moeilijk te zien op de foto maar helemaal rechts op de foto kan je de naam "Herman" zijn staan !



Daarna heeft die een rode Railion DB Logistics sticker op de loc gemaakt net zoals zijn broertje de 6485 die in Duitsland staat.


     

Even ter info nog !! De 6409 heeft alleen in het echt de NAAM op de loc en alleen een RAILION sticker zonder de DB Logistcis !!

Groetjes,
Marcel & Silvester
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Heey Marcel en Silvester,

Ziet er super tof uit!
En erg mooie gemaakt.
Echt gaaf gedaan en ik ben diep onder de indruk ervan!

Groetjes Antal.
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Citaat van: kippenlijntje op zondag 04 maart 2007, 20:55:35Echt gaaf gedaan en ik ben diep onder de indruk ervan!
Ja,

Ik moet ook toegeven, hij heeft het heel erg netjes gedaan :!: :!:.
Als die nu ook eens de gewone Railion sticker van de 6409 kan maken en niet de Duitse versie hebben we wel een heel mooie en vooral kloppende modelverbouweing.
Maar misschien komt dat nog , als die zin heeft ;).

Marcel
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Badgast, (marcel)

Kunnen we regelen, maar moet ik wel veel mensen hebben die het willen anders is er geen begin aan!

-sluitlampen
-tankdop rood
-eventueel naam

groetjes Silvester
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Wat wil je gaan doen met de sluitlampen ? Ik heb hier een 6409 staan, maar die is voor jullie spuitbeurt naar de Railpro loc. Mag je dat daar gelijk bij doen.

Groetjes,

Robbert
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
De naam,

Die ontbreekt nog en zou ik er nog graag opplakken  :D De rest mag je houden  :o  :).

Groeten,
Herman
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Citaat van: Robbert op zondag 04 maart 2007, 21:21:40
Wat wil je gaan doen met de sluitlampen ? Ik heb hier een 6409 staan, maar die is voor jullie spuitbeurt naar de Railpro loc. Mag je dat daar gelijk bij doen.
Robbert, de railpro 6400en krijgen dit zeker een rode tankdop en sluitseinen
(dit wil zeggen dat de loc zoals normaal als de fron/sluitseinen gedoofd zijn toch een rode gloed achterlaten zal marcel vragen om foto erbij te zetten!!!

groet Silvester
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Even over de namen, weet iemand de namen voor de andere marklin 6400'en?
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Zie m'n onderschrift,.... zoek,.. en vind :lol:

Groeten,
Herman
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Ik wil niet zeuren, maar het lettertype van het nummer klopt niet! :shock:

Kijk maar naar de 4... Ook lopen de "pootjes" van de 6 en de 9 niet ver genoeg door. Ze zijn verder iets te dun en staan wat te ver uit elkaar.

Het officiële lettertype wat NS gebruikt is Univers 75, dat moet wel ergens te vinden zijn.



Tenzij Railion Duitsland besloten heeft een ander lettertype voor het nummer te gebruiken; dan heb ik natuurlijk niks gezegd! :oops:

Martijn
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
CiteerTenzij Railion Duitsland besloten heeft een ander lettertype voor het nummer te gebruiken; dan heb ik natuurlijk niks gezegd!

Ga jij voortaan eerst even google voordat je wat neerzet  :lol:, al hoewel ik dat soms ook vergeet. Ik heb een foto van het logo, naar mijn idee is het wel goed.



Silvester, doet altijd goed z'n best en informeerd wel hier en daar wat het precies is, dus kan haast niet voorstellen dat het fout is, nu nog jou overtuigen.

Groetjes,

Robbert
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Toch blijft het net een ander lettertype in het echt als op het model,.. tenminste zo lijkt het op de foto's. De cijfers staan bij het 1:1 model namelijk dichterbij elkaar als sylvester gemaakt heeft.

Groeten,
Herman
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
CiteerGa jij voortaan eerst even google voordat je wat neerzet
Dat heb ik gedaan, maar Google is ook niet heilig & alleswetend! Niet zo neerbuigend, a.u.b. :?

Citeernu nog jou overtuigen
Dat hoeft dus niet want Railion Duitsland blijkt inderdaad het lettertype gewijzigd te hebben.

Neemt overigens niet weg dat de cijfers m.i. nog steeds (behoorlijk) te ver uit elkaar staan. Ook al vertekent de foto doordat hij wat schuin genomen is: er zit nauwelijks ruimte tussen de cijfers.

Martijn
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Heey Bart,

Deze is goed gekeurt, al thans de belettering !! Over de ruimte tussen de cijfers, kan ik je niet verder helpen.

Marcel
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Voor de knutselaars onder ons die beschikken over decalpapier heb ik deze nog.



Je moet hem zo schalen dat het rode vlak 24mm breed is, dan klopt de rest ook wel.

Bart
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Heey,

Ik zit zo even naar de foto van Robbert te kijken van de 6468 met het orginele Railion DB teken, maar volgens mij moet het cijfers iets meer naar rechts.. Ik kan het mis hebben natuurlijk maar ik denk dat alles een mm of 2 a 3 naar rechts moeten. Volgens mij begint het cijfer ongeveer in de midden van de 6 ! en eindigt deze tussen de letter s + t van Logistics. Ik zal eens op zoek naar naar een foto waar het beter op te zien is :!:.
Voor de rest ziet het er zeer goed en netjes uit Bart :!:.

Marcel
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Citaat van: Mister1736 op donderdag 31 mei 2007, 00:26:20
Heey,

Ik zit zo even naar de foto van Robbert te kijken van de 6468 met het orginele Railion DB teken, maar volgens mij moet het cijfers iets meer naar rechts.. Ik kan het mis hebben natuurlijk maar ik denk dat alles een mm of 2 a 3 naar rechts moeten. Volgens mij begint het cijfer ongeveer in de midden van de 6 ! en eindigt deze tussen de letter s + t van Logistics. Ik zal eens op zoek naar naar een foto waar het beter op te zien is :!:.
Voor de rest ziet het er zeer goed en netjes uit Bart :!:.

Marcel

Hoi,

Plaatje is aangepast, zou nu toch echt goed moeten zijn. Heb er ook een klein voorbeeldje ondergeplaatst.

Ga vanavond een setje drukken, liefhebbers kunnen zich bij mij melden.

Bart
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Citaat van: Lokpaint op donderdag 31 mei 2007, 17:14:01Plaatje is aangepast, zou nu toch echt goed moeten zijn. Heb er ook een klein voorbeeldje ondergeplaatst.
Nou Bart,

Volgens mij komen we al een heel eind in de goede richting :mrgreen:.
Nu even wachten of je een loc hebt waar het op kan om te laten zien :D.

Marcel
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.

Hi

Nee, een lok heb ik niet :(, alleen de lettertjes :D. Ik weet zeker dat er iemand op dit forum is die ze er wel op wil zetten en dan even een fotootje plaatst.

Hier zijn ze dan:



Bart
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Bart,

Als je de Stransfers op stuurt wil ik ze wel voor een loc houden. En kijken hoe het staat. Veder kan je de stickers nu ook op een Rode Railion 6400 ( niet die Roze gevallen) plakken. Fototje...

Weet iemand misschien of je van Styreen zo'n atenne kan maken ? Veder hoop ik dat Märklin slim is en ook nog met zo'n loc gaat komen. Want dit ziet er Vet Kicken uit  :lol:. Wat vinden jullie ?

Groetjes,

Robbert
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Citaat van: Robbert op vrijdag 01 juni 2007, 16:35:30
( niet die Roze gevallen)

Die roze gevallen zijn gewoon verschoten  :wink: Die op de foto is zo te zien op nieuw in rood gespoten en bestickerd.
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Citaat van: Robbert op vrijdag 01 juni 2007, 16:35:30
Bart,

Als je de Stransfers op stuurt wil ik ze wel voor een loc houden. En kijken hoe het staat. Veder kan je de stickers nu ook op een Rode Railion 6400 ( niet die Roze gevallen) plakken. Fototje...

Weet iemand misschien of je van Styreen zo'n atenne kan maken ? Veder hoop ik dat Märklin slim is en ook nog met zo'n loc gaat komen. Want dit ziet er Vet Kicken uit  :lol:. Wat vinden jullie ?

Groetjes,

Robbert

Er zit een heel klein kansje in dat marklin ermee komt. Ze hebben nog een hele bulk 6409 liggen die ze willen dumpen op de nederlandse markt. De dealers dienen dan de geweatherde uitvoering af te nemen. Nu is het gewoon zaak dat de dealers met marklin kortsluiten om de loks niet te verouderen, maar om de railion uitvoering uit te brengen, simpel toch?.

Antennes zijn wel als onderdeel te bestellen, zitten o.a. op de v60 van marklin, maar ook op de roco 290.

Die rode is helemaal mooi, die ga ik zeker ook maken.

Oh ja, piccie (had geen andere lok tot mijn beschikking, ook geen antenne)



Bart


                                EDIT Marcel : Denk aub om de maximale grootte van 800 * 600 :!: ;) .


                                EDIT Bart:Excuses, dacht dat dit automatisch ging bij de fotobak. :)
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Citaat van: Lokpaint op vrijdag 01 juni 2007, 17:40:21
Ze hebben nog een hele bulk 6409 liggen die ze willen dumpen op de nederlandse markt. De dealers dienen dan de geweatherde uitvoering af te nemen. Nu is het gewoon zaak dat de dealers met marklin kortsluiten om de loks niet te verouderen

Als ze nou gewoon nog een keer 1 van de openingsacties van de store in Utrecht herhalen, een standaard 6409 voor ?149 ! Dan komen ze er gerust wel vanaf. Dat weatheren vind ik persoonlijk echt zonde. Dan inderdaad liever een uitvoering met Railion-bestickering.

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Heey,

Bart, allereerst vind ik het er SUPER uitzien :!:. Alleen weet ik niet of er in het "echt" de 6464 al met Duitse stickers bestaat. Maar dat is een klein detail.
Betreffende het weatheren van de loc hebben we het al genoeg besproken in een ander draadje :P. Het ziet er gewoon niet uit ;).

Marcel
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Bart, kun je ook zo'n PNG bestandje maken van de oude Railion stickers (dus de originele). Ik wil hem graag van de 6409 en 6503, en wil ze dan uitprinten op decal papier. 6409 uiteraard met de tekst "Herman".

Alvast bedankt!
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Zoiets??



Bart
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Bart,

In de post van Acido staat een voorbeeld van de sticker.



Volgens mij begint het cijfer onder de letter A, dus denk ik dat je net als bij het andere logo met het cijfer onder de letter A moet gaan beginnen. Of zit ik er naast ??

Marcel
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Citaat van: Mister1736 op woensdag 06 juni 2007, 22:42:35
Volgens mij begint het cijfer onder de letter A, dus denk ik dat je net als bij het andere logo met het cijfer onder de letter A moet gaan beginnen. Of zit ik er naast ??

Volgens mij staat het wel goed hoor als ik kijk naar groot voorbeeld, de 6 tussen de R en a, zie foto hieronder:


(Railion 6455 te Sittard.3-11-2006. Foto Bart Gerritsen)

Groeten,
Richard
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
cijfers zijn een beetje dik naar mijn mening. verder echt goed hoor :D!
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
En zo ziet het eruit op de lok, en klopt de topictitel ook weer :D :D



Bart
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Mooi hoor Bart 8) Echt. Of het lettertype nou klopt of niet ;)
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Nu ook nog de 6503 8) :P
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Heey Bart,

Dat ziet er erg netjes uit zeg!

Groetjes Antal.
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Citaat van: Chi-Kit op donderdag 07 juni 2007, 14:22:10
Nu ook nog de 6503 8) :P

Die mag je zelf doen :D

Bart
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Mooi geworden Bart  :D

Silvester heeft voor mij de 6513 in nieuwe en oude logo uitvoering gemaakt, zodra ik het papier in huis heb, ga ik 'm zelf printen en plakken  8)

Op foto's is de 6513 nog met oude logo, dus ik denk dat ik daar voor kies.

Halen jullie van de 6409 de eland dan er af? Of plak je alleen een 6409 Railion sticker aan de zijkant en Herman er op en verandert er verder niets aan?
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Citaat van: Chi-Kit op donderdag 07 juni 2007, 23:01:25
Lettertype heb ik niet :(

Klinkt misschien raar, maar ik ook niet :shock: :shock:

Moet ze steeds zelf maken :shock: Gaat me gewoon teveel tijd inzitten

Bart
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Hoezo maken dan?
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Citaat van: Chi-Kit op donderdag 07 juni 2007, 23:38:02
Hoezo maken dan?

Ik pas een bestaande letter ( bijv arial) d.m.v. een vectorprogramma aan. De logos zijn in eerst instantie ook vectorprogramma's. Ik exporteer deze dan als een PNG zodat iedereen er wat mee kan. (Ikzelf kan hier vrijwel niks mee omdat mijn printer geen laser of inktjet is :shock:)

Een andere manier is om een lettervoorbeeld te maken bij de verkoper van de fonts, (bijv. op myfonts), dit voorbeeldje dan op te slaan als bitmap,dit weer om te zetten naar een vectorgraphic en hiermee te gaan stoeien. :?

Bart
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Hoi Bart,

de tekst klopt niet, je hebt nu de tekst van het logo gebruikt met het blauwe vierkantje bij de N als je het logo zo gebruikt met het bauwe vierkantje bij de R moeten de I de L een beetje scheef staan kijk maar eens goed op internet!

doe er je voordeel mee

Groetjes Silvester
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Citaat van: Silvester op vrijdag 08 juni 2007, 18:15:30
Hoi Bart,

de tekst klopt niet, je hebt nu de tekst van het logo gebruikt met het blauwe vierkantje bij de N als je het logo zo gebruikt met het bauwe vierkantje bij de R moeten de I de L een beetje scheef staan kijk maar eens goed op internet!

doe er je voordeel mee

Groetjes Silvester

Jawel hoor, de tekst is goed, er staat echt wel railion op hoor :D :D :D

Ik had nog niet eens gezien dat er verschil in de letters zit tussen die met het vlakje rechts of links. Krijg je als je haastwerk levert :( (en het blijft natuurlijk nederlands :twisted:)

Ik heb de L en I aangepast (plus nieuw nummer 6455) en ook de puntjes op de I scheefgetrokken, nu zou het moeten kloppen, bedankt voor de tip Silvester.



Bart
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Zo dat ziet er beter uit  :D

Nu nog een ding voor de 6455 die heet klaas abel!

dan hou ik op met zeiken! Geweldig!

groeten Silvester
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Hoi Silvester, dan moet ik maar snel een ander nummer zoeken :? Klaas Abel, hoe verzin je het :(

Zeiken is o.k. , ik klooi ook maar wat aan :D :D

Bart
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Hoi Bart,

Schitterend logo zeg! Ziet er heel fraai uit! Maar zou je van het oude Railion logo misschien nog een variant willen maken met het locnummer 6503? Dat is namelijk ook een standaard Märklin loc die wellicht door hun baasjes wel bestickerd gaan worden. Ik zou mijn loc in ieder geval heel graag met zo'n sticker willen verfraaien.

Heb ik meteen nog even een vraag, bij een proefprint van het logo van de 6455 op gewoon papier, werd het blauwe vlakje zwart afgedrukt. Nu zag ik dat je bij de 6455 het blauw donkerder had gemaakt als bij eerdere stickers van het oude logo. Is het mogelijk om dat blauw weer een lichtere kleur te geven of wordt het automatisch lichter als je op decal papier gaat printen?

Met vr. groeten,

Jeroen Water
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Citaat van: NSmarklin op donderdag 14 juni 2007, 15:17:42
Hoi Bart,

Schitterend logo zeg! Ziet er heel fraai uit! Maar zou je van het oude Railion logo misschien nog een variant willen maken met het locnummer 6503? Dat is namelijk ook een standaard Märklin loc die wellicht door hun baasjes wel bestickerd gaan worden. Ik zou mijn loc in ieder geval heel graag met zo'n sticker willen verfraaien.

Heb ik meteen nog even een vraag, bij een proefprint van het logo van de 6455 op gewoon papier, werd het blauwe vlakje zwart afgedrukt. Nu zag ik dat je bij de 6455 het blauw donkerder had gemaakt als bij eerdere stickers van het oude logo. Is het mogelijk om dat blauw weer een lichtere kleur te geven of wordt het automatisch lichter als je op decal papier gaat printen?

Met vr. groeten,

Jeroen Water

Wat de 6503 betreft; zie verder boven. Blauw is aangepast en er staat zelfs een naam bij.
Voor de rest geldt; As Is.

Wil je perse de 6503 dan kun je deze, of zelf maken, of bij mij bestellen.

Bart
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Heb vandaag 3 Railion 64xx in tractie mogen aanschouwen. Erg netjes. ;)
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
dat ziet er heel mooi uit allemaal de bestickering van de 6400 , kan iemand mij daar ook aan helpen ? ik ben van plan nog een stuk of 4 van de 6409 of 6503 locs te kopen en deze van een ander nummer te voorzien , ik ben helaas niet echt een knutselaar , althans ik heb er de tijd er niet voor  :(

met vriendelijke groet Corne  :D
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
Hallo Corné,

Als je deze dingen wilt hebben, moet je even contact op nemen met Bart, nickname op het forum is Locpaint en daar kan je de man een PB-tje sturen en meldden welk(e) setje(s) je wilt hebben.

Groetjes,
Marcel
Re: Van NS 6409 naar Railion DB Logistics "Herman" 6409.
bedankt , zal ik doen  :)