Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Kleine c-rails baan

Gestart door peet3kabo zondag 12 februari 2012, 22:35:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kleine c-rails baan
peet3kabo
gast

Kleine c-rails baan
Hallo medespoorders,

Heb me hier in het voorstellen topic ook al even voorgesteld.
Een aantal jaren terug was ik met een modelspoorbaan bezig op een bescheiden formaat van zo'n 2,5m bij 1,2m.
Hier een ontwerpje voor gemaakt op basis van een M* Insider ontwerp.
Dat was onderstaand ontwerp:



Dit ontwerp is gemaakt met Winrail6, ik ben alleen de cd-rom even kwijt door de genoemde redenen in mijn voorstel ronde.

Ik heb hiervoor de gezaagde multiplex platen al liggen, zal even nieuwe onderbouw moeten maken.
Was niet tevreden over de kwaliteit van de toen gemaakte onderbouw.
De onderbouw zal uit zo'n vier modules bestaan ivm een latere eventuele verhuizing.

Ook was ik toendertijd bezig om een proefbaantje aan het draaien te krijgen met koploper.
Als centrale draait het geheel op edits-pro en in combinatie met koploper op onderstaand baanplan werkte het geheel perfect in de stand automatisch.


Het onderste baanplan dus.

De bovenstaande baan zal ik weer proberen te realiseren is de bedoeling, ik zal eerst eens even meten welke ruimte ik tot mijn beschikking heb als ik weer thuis ben.
Word dus weer een baan met c-rails en edits-pro ism koploper.

Zal zoveel mogelijk updates bij zien te houden als ik eraan begonnen ben.
De werkzaamheden zullen hoofdzakelijk in de winterperiode plaats vinden aangezien ik ook een fervent motor rijder ben, das tevens een andere hobby inclusief het verbouwen van een motor waar ik in de winter periode niet veel zin in heb aangezien het koud is in mijn garage.

Zal morgen eerst eens op zoek naar de tekeningen van de baan welke ik vanmorgen al ergens tegen gekomen ben, als ik ze gevonden heb dan scan ik ze misschien wel even in.

Hoop ook op een boel adviezen van de meer ervaren gebruikers hier aangezien dit mijn eerste bouw van een baan word.

Morgen misschien meer. :D

Gr Peter
Re:Kleine c-rails baan
peet3kabo
gast

Re:Kleine c-rails baan
Ik heb de uitgifte van M* Insider 2/2004 even opgezocht en het betreffende artikel vanmiddag gescand en als PDF online gezet.
Probeer hem hier nu even neer te zetten en hoop dat het lukt.

edit Walter: Link  verwijderd

De afmetingen van het origineel zijn wat groter dan die van mij worden waarschijnlijk, 2,95 om 2,83 bij 1,20.
Ook heb ik er een inhaalspoor bij gemaakt in de lus zoals werd voorgesteld in het artikel.
Re:Kleine c-rails baan
Lid sinds: 2008

offline
Re:Kleine c-rails baan
Ook al is het een bescheiden baan.
Ik vind hem groot genoeg.

Tony :)
Re:Kleine c-rails baan
peet3kabo
gast

Re:Kleine c-rails baan
Tony bedankt.
Is waarschijnlijk ook wel groot genoeg voor een beginner, hier kan ik me eerst wel helemaal op uit leven.
Ben nu bezig om de baan eerst in koploper proberen te kloppen. Ben ik er in ieder geval wel al iets mee bezig.
En inlezen ook een boel. Zo ook naar DDW als bv Edits-pro niet goed genoeg meer blijkt te werken, word tenslotte niet meer ondersteund door koploper.

Ook aan het inlezen over decoders en wat ik er zover van meekrijg is dat ESU wel een goed alternatief is en ook wel redelijk betrouwbaar.
Misschien binnenkort maar eens een lokpilot4 bestellen.