Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Kruidvat treintje hapert

Gestart door stefanius maandag 19 december 2011, 00:54:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kruidvat treintje hapert
stefanius
gast

Kruidvat treintje hapert
Ik heb (nieuw uit doos, bij de koop zat het celofaan er nog omheen) een kruidvat-pretpakket in mijn bezit en na het uitpakken en het eerste rondje (het ovaal was niet heel erg groot dus de ellende begon al snel...) begon de lok te piepen en te kraken. Als brave gebruiker eerst even in het boekje gekeken of de lok wel olie-proof was en daarna volgens de beschrijving de olie op de juiste plekken gedaan. Echter toen leek het wel of het alleen maar erger werd, Waar kan dit aal liggen? het treintje heeft nog geen centimeter gereden dus oude olie of slijtage lijken mij sterk.

Het gaat om het geel/zwarte treintje uit het kradvat-setje (met zwaailichtje), er is vast iemand die weet welke dat is ;)
Re:Kruidvat treintje hapert
mathijs-spoor3
gast

Re:Kruidvat treintje hapert
heb je ook het anker gesmeerd met (de juiste) olie?

gr
Re:Kruidvat treintje hapert
Als u met 'het anker' bedoelt de plek waar vroegâh en sponje zat (ik hebeven moeten zoeken naar de juiste plek ;), want er zit geen sponsje maar iets anders...) dan is het antwoord ja. Ik heb gewoon de Marklin olie, vindt het een beetje duur spul om te experimenteren met sla of motorolie ;).

Het lijkt ook echt wel of hij ergens aanloopt, maar ik heb het niet kunnen vinden. Hij doet het ook als ik de kappen eraf haal en de zijkanten langs de wielen.
Re:Kruidvat treintje hapert
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re:Kruidvat treintje hapert
Stefan,

Die heeft vast heeeeeeeeel lang stilgelegen. Dan 'verkoekt' de originele olie.
Lekker effe een wasbenzinebadje geven, goed laten drogen en weinig olie op de smeerpuntjes (zie boekje.
En karren maar!
Oja, alleen de mechanische delen badderen :oops:

Mvg.
Willem.
Re:Kruidvat treintje hapert
Ik sluit me aan bij Willem. Die set is toch al rap een 4 à 5 tal jaren oud. Dus nooit gereden en vastgekoekt waarschijnlijk.

Guy
Re:Kruidvat treintje hapert
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Kruidvat treintje hapert
Is er iemand die van dit badderen een handleiding met foto's wilt schrijven voor in de Wiki. Toch wel een terugkerende vraag op het forum!

Thanks!
Re:Kruidvat treintje hapert
Citaat van: Sascha op maandag 19 december 2011, 12:06:32
Is er iemand die van dit badderen een handleiding met foto's wilt schrijven voor in de Wiki. Toch wel een terugkerende vraag op het forum!

Thanks!

Die was er toch al? (althans, ik had een oud lokje op MP gekocht die te ranzig was voor woorden, en mij maar aan dit experiment heb onderworpen onder het mom 'veel erger kan niet', hij tuft weer vrolijk rondjes ;) )

@de rest:  Boekje nog maar ns doorgelezen en wat bleek? Ik moest niet op één plek anker olieen, maar op 2 plekken, bij mijn oudere lokomotiefjes heb ik nooit aan de kant van de koolborstel (hoeven?) olieën, maar hij loopt weer als een zonnetje.
Re:Kruidvat treintje hapert
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Kruidvat treintje hapert
Sascha,

Klik
Re:Kruidvat treintje hapert
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Kruidvat treintje hapert
-schaam-
Re:Kruidvat treintje hapert
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Kruidvat treintje hapert
Vele nieuwkomers die een probleem met een lok oid hebben stellen vaak eerst de vraag middels een draadje, dan eerst Wiki te raadplegen, vaak ook uit onwetendheid denk ik.
Misschien is het beter één of meerdere verwijstopics naar Wiki te openen.
Re:Kruidvat treintje hapert
Nieuws: Schrijf ook mee aan onze -3railforum Wiki-!!! -Klik hier- voor meer informatie

Staat wel netjes onder nieuws maar valt blijkbaar onvoldoende op
Re:Kruidvat treintje hapert
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Kruidvat treintje hapert
Probleem zit hem meer in te weinig reclame maken. Als oplossing vaker een linkje geven naar de wiki. Het meeste voor zulke processen is inmiddels geschreven.