Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Kleine Powerpack / Condensator (elco)

Gestart door Wijbe zondag 23 oktober 2011, 22:11:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kleine Powerpack / Condensator (elco)
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Kleine Powerpack / Condensator (elco)
Hallo,

Ik heb hier helaas een slecht rijdende NS 500/600 van Roco. Nu is de massaafname alwel aangepast, alleen staat hij nog steeds af en toe stil  :-(

Nu is mijn vraag, is er een powerpackje te bouwen op een ruimte van 1,3x1,3x1 cm? En is dit aan te sluiten op de standaart decoder die er in zit. Het betreft een Roco decoder, oftewel een uitgeklede esu lokpilot. Ik meende een v3.0.

2 maal een kleine condensator van 220uf zou passen. Maar of dit genoeg stroom levert...
Re:Kleine Powerpack / Condensator (elco)
Hoi Wijbe,

Je kunt hem volgens mij gewoon over de voedingsdraden zetten.

Correct mee if i'm wrong

Mvg

Leon
Re:Kleine Powerpack / Condensator (elco)
Over de voeding dat wil zoiso NIET want dan blijft er niks over van het digitale signaal. Op een lokpilot v3.0 kan wel een powerpack maar die zal moeten bestaan uit 2 elco's 1 is voor de elektronica en de 2de voor de motor. Die 2de zal minimaal een 2200 uF moeten hebben en en nog liever een grotere. Ik ben bang dat met de door jouw opgegeven maten geen goed resultaat is te behalen.
Wat een optie zou kunnen zijn is de loc van stroomvoerende koppelingen voorzien en dan een wagon er achter met een goede powerpack.

Voor de aansluitingen moet je even in de handleiding moeten kijken van de decoder.

groeten jw
Re:Kleine Powerpack / Condensator (elco)
Uit mijn hoofd zeg ik dat je de plus en massa aansluitingen die bestemd zijn voor de sounduitbreiding hier voor kan gebruiken.
Staat in de handleiding van de lokpilot.

Robin
Re:Kleine Powerpack / Condensator (elco)
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Kleine Powerpack / Condensator (elco)
Vergeet niet dat dit een uitgeklede decoder is. Het roco nummer is 10738. Misschien kunnen jullie daar wat mee?
Re:Kleine Powerpack / Condensator (elco)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:Kleine Powerpack / Condensator (elco)
Je zou ook een stroomvoerende koppeling van bv Viesmann ( 5048 ) kunnen nemen en de eerste wagon van een sleper en massa veer kunnen voorzien.

Deze truck pas ik zelf ook toe als er iets zeer slecht rijd, daarna heeft het nooit meer stil gestaan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Kleine Powerpack / Condensator (elco)
Als je de handleiding leest van de 3.0 dan kun je lezen dat het wel mogelijk is op de standaard 3.0. dan moet je 3 van de 21p aansluitingen gebruiken. Op de site van esu kan je de handleiding wel downloaden.
Re:Kleine Powerpack / Condensator (elco)
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Kleine Powerpack / Condensator (elco)
Ik vermoed dat dit decodertje het dan ook niet kan. Het nadeel van de lok is dat hij stilvalt op contactrails. Normaal stuk spoor met wel 2 railstaven als massa geen probleem.
Re:Kleine Powerpack / Condensator (elco)
Citaat van: Wijbe op zondag 23 oktober 2011, 22:30:47
Vergeet niet dat dit een uitgeklede decoder is. Het roco nummer is 10738. Misschien kunnen jullie daar wat mee?

Hoe weet je dan dat het ESU fabrikaat is? Onder dat nummer heeft Roco decoders van allerlei fabrikanten gehad. Heeft de decoder een programmeerknop?
Re:Kleine Powerpack / Condensator (elco)
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Kleine Powerpack / Condensator (elco)
Uitgelezen met de ecos ;)
Re:Kleine Powerpack / Condensator (elco)
Een dikke condensator kun je niet kwijt en 220 uF gaat je niet helpen. Zelf heb ik een Lenz Gold met een Lenz powerpack in m'n Hippel zie: http://www.floodland.nl/aim/info_stottertherapie_1.htm

Of wacht even op het ESU powerpack, ik meen dat het nu nog niet leverbaar is.

Gr, Ben.
Re:Kleine Powerpack / Condensator (elco)
Dan kun je ook uitlezen wat het typenummer is en in een gebruikaanwijzing van ESU lezen hoe je elco's aansluit. Maar Ben heeft gelijk. Met een paar kleine elco's schiet je niks op. In de echte powerpacks van Lenz en binnenkort ESU zitten goldcaps, waarin veel meer energie kan worden opgeslagen. Pas de LP4 is geschikt voor het ESU powerpack.