Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen

Gestart door Brigitte zondag 04 maart 2007, 13:48:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Hoi,

Sommige weten dit al, ik heb jaren lang een baantje in de woonkamer gehad. Formaat ondergrondposter uit Harry Potter set (ca. 90 bij 1:80).

Toen de plannen gesmeed werden dat we met Jeroen van slaapkamer zouden gaan ruilen, was het gelijk de bedoeling om ook de treinbaan naar zijn kamer te verplaatsen. Want eerlijk gezegd klinkt het grappig een treinbaan in je woonkamer, maar het is verre van ideaal.

Inmiddels is de mini-verbouwing achter de rug. De oude treinbaan is gestript en inmiddels naar het grofvuil afgevoerd. De nieuwe treinbaan is operationeel  :lol: alleen nog verre van af en nette aankleding. Jeroen kon niet wachten tot er weer gereden kon worden dus hebben we op een avond 'even' een analoog bestuurde baan neergelegd. Het is echt een begin en moet nog verfijnd worden. Tevens moet de schakeling tussen analoog en digitaal (MS) nog aangelegd worden. Belangrijkste er wordt druk mee gespeeld  8) We hebben de tijd en langzaam aan zullen we de baan aanpassen aan onze wensen en sommige dingen zullen nog poosje op zich laten wachten i.v.m. Jeroen zijn leeftijd (6).

We hebben in Jeroen zijn kamer het Ikea systeem IVAR gebruikt, die is er in 2 maten, planken van 30 cm en 50 cm. Onder zijn hoogslaper hebben we 50 cm breed gebruikt en langs de andere wand 30 cm, waar mooi 2 sporen op passen. Tevens is er een stevige brug gemaakt om het loopgat te overbruggen, zodat de baan helemaal rondloopt. We hebben nu mooie lengte in de baan om langere treinen te kunnen laten rijden. We zijn blij dat pappa zo handig is en het gelukt is om zo'n grote treinbaan te realiseren  :mrgreen:

De eerste foto impressie heb ik onder het hoofdstuk baanfoto's in de gallery geplaatst! foto's hier
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
leuk gedaan zo zeg, ideaal gebruik van een ruimte :)
veel plezier met de nieuwe baan
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Ziet er leuk uit :), en Jeroen is er vast ook blij mee, zo'n megabaan op z'n kamer..
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Brigitte (en Jeroen),
Dit ziet er super uit. Weet zeker dat dit een groot succes wordt. Zo heb je toch lekker veel baanlengte zonder dat je iets megas hebt staan. Ook de brug is heel leuk. Neem aan dat je die eruit kan tillen? Hoe heb je dat dan gedaan met de rails?

Groeten,
Herman
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Hallo Brigitte & Jeroen,


leuk en goed gebruik van de benodigde ruimte
en Jeroen kan lekker spelen in ieder geval


gr. Frans
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Heey,

Ziet er heel mooi uit. Vooral die brug vind ik mooi.
Is weer mooi excuus om keer langs te komen :mrgreen: .

Marcel
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Citaat van: Herman05 op zondag 04 maart 2007, 14:14:08
Ook de brug is heel leuk. Neem aan dat je die eruit kan tillen? Hoe heb je dat dan gedaan met de rails?

Inderdaad de brug zit net als een plank er tussen gemaakt en is dus uitneembaar. De rails halen we nu nog los  :? maar dat moet nog aangepast worden. De rails komt er dan precies passend op en met een speciale connector wordt ie dan van stroom voorzien is mij verteld  :wink:
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Heey Brigitte,

Dit ziet er enorm gaaf uit!
En ja de brug is erg mooi gemaakt!
En ja als ik Jeroen was zou ik ook helemaal niet meer kunnen wachten!
Heel veel plezier beide.

Groetjes Antal.
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Brigitte, dat ziet er goed uit. Succes met de verdere opbouw. En natuurlijk veel plezier er mee.
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Leuke foto's!!
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Blausee-Mitholz
gast

Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Hi Brigitte en Jeroen,

Wat is die Jeroen een bofkont zeg, mooie ruimte voor de nieuwe baan hoor. Mooie treinen zie ik daar  :shock:  8)
En ehu ik ben het met Marcel eens, mooie brug  :P

Mvg, Johan.
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Hoi Jeroen (en ook een beetje Pappa en Mamma).
Wat een geweldige slaap/trein kamer heb jij nu! 8) :lol:
Je kunt wel zien dat jij er heel blij mee bent en trots dat je ouders dit voor jou zo prachtig gemaakt hebben.

Brigitte.
Heb je nu ook nog een baan in de kamer of is alles nu verhuisd naar Jeroen's slaapkamer?
Ziet er echt als een jongens(sorry!)droomslaapkamer uit!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
AlbertJan, de complete baan is verhuisd naar Jeroen zijn kamer.
Ik heb nu weer een WOONkamer  :wink:

Jaja het is een echt jongenskamer geworden 8)
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Heel gaaf gedaan, petje af, boft die aap ff zeg  :lol:

Mvg Gert
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
mij lukt het niet om foto's te zien..ik kom gewoon aan het login-scherm van deze site.. :(
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Je moet je daar opnieuw aanmelden in inloggen
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Maar gebruik je dan wel dezelfde naam en paswoord als voor het forum.
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
het lukt niet om het fotoalbum te checken..ik geraak er nooit in met mijn login..
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Ben je daar ook geregistreerd net zoals op het forum?
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
leuke baan veel speel plezier. :D :D :D
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Brigitte,

Het is velen malen groter dan je oude baan. Ik zie dat je een klein schaduwstationetje heb gebouwd. Ook vind ik de brug erg geslaagd. Veel plezier toegewenst.

Groetjes,

Robbert
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe Baan Brigitte en Jeroen
Hoi Brigitte.
Wel heel fijn dat je nu de woonkamer weer beschikbaar heb om weer gewone mensen te ontvangen, want om alleen maar mensen te vragen die voor de treinen komen heeft ook wel wat maar gewoon bezoek en een bakje koffie is ook wel weer eens lekker (leuk)! :roll: :wink: :lol:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.