Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

bovenleiding

Gestart door lancelot zondag 04 maart 2007, 10:22:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
bovenleiding
lancelot
gast

bovenleiding
Hallo,

Ik wil over een tijdje bovenleiding gaan aanschaffen ik zit alleen met 1 probleempje
Bij het perron steekt het dakje over de rails heen de pantograaf kan er langs maar hoe zet ik daar bovenleiding neer, zijn er extra lange stukken tekoop ?
Perron's zijn 62 cm lang

groetjes Robin
Re: bovenleiding
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: bovenleiding
Hallo Robin,

nee de langste draden zijn 36 cm. Verder bevindt zich een perron meestal niet aan 2 kanten van de trein.

Dus Station met Perron grenst aan Spoor 1.
Perron grenst aan Spoor 2 en 3.

Dus heb je tussen spoor 1 en 2 ruimte om masten te plaatsen.

Märklin heeft ook overspanningen voor 5 sporen. Deze heb ik zelf in gebruik, echter kon ik 1 mast niet kwijt, Hiervoor heb ik een gat in het dak van het perron gemaakt, waar deze mast doorheen steekt. Is trouwens niet mooi maar wel effectief.

Succes,

Walter
Re: bovenleiding
Lid sinds: 2006

offline
Re: bovenleiding
Citaat van: wissels op zondag 04 maart 2007, 10:52:24
Deze heb ik zelf in gebruik, echter kon ik 1 mast niet kwijt, Hiervoor heb ik een gat in het dak van het perron gemaakt, waar deze mast doorheen steekt. Is trouwens niet mooi maar wel effectief.

Is in het echt ook wel eens dacht ik.
Re: bovenleiding
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: bovenleiding
Klopt. Wordt in het echt ook regelmatig gedaan. Meestal waarneer het perron uit betonplaten bestaat. (dus niet de standaardperrons met 30*30 tegels) Vb. Houten.

Groeten,
Herman