Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Is dit serieus zo duur

Gestart door Falcon donderdag 20 oktober 2011, 22:21:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Is dit serieus zo duur
Lid sinds: 2008

offline
Is dit serieus zo duur
Hoi,

Zag deze advertentie op marktplaats. Is dit serieus? Hij vraagt 850,-.

Zeer zeldzame Marklin bijzondere M-rail rails uitgebracht 1953 t/m 1956
met kunststof dwarsliggers.
Verpakt in oude groene Märklin doosjes.
De echte kenner / verzamelaar weet wat deze rails doet en de prijsstelling.

91 stuks rails
9 verschillende wissels

Rechte rails
3900 D1/1 lengte 22,4cm 40 stuks
3900 D1/4 lengte 5,6cm 3 stuks
3900 D1/7 lengte 3,4cm 4 stuks
3900 D1/8 lengte 2,8cm 4 stuks
3900 DE lengte 11,5cm (t.b.v. kruisingen en parallelsporen) 10 stuks


Gebogen rails
3900 A1/1 diameter 121cm lengte 22,4cm 16 stuks
3900 A1/1 diameter 121cm lengte 22,4cm Aansluitrail 2 stuks
3900 A1/2 diameter 121cm lengte 11,2cm 6 stuks
3900 A1/4 diameter 121cm lengte 5,6cm 4 stuks
3800 BSA = A1/1 als contactrail 2 stuks

Wissels etc.

3 sets van 2 stuks 3900 MW L + R in OVP
3900 MWR Rechtse wissel, rechte spoor
= 3900 D1/1; afbuigend = 3/4 van 3900 A1/1
3900 MWL Linkse wissel, rechte spoor
= 3900 D1/1; afbuigend = 3/4 van 3900 A1/1
1 set van 2 stuks 3900 MW L in doos met verkeerde plakker
3900 MWL Linkse wissel
= 3900 D1/1; afbuigend = 3/4 van 3900 A1/1

3900 K Kruising lengte 17,7cm, hoek gelijk aan wisselhoek 1 stuks

Alles nagenoeg weinig gebruikt en in OVP op een kleine uitzondering na
Re:Is dit serieus zo duur
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Is dit serieus zo duur
Ik weet dat hajo hiermee bezig geweest is een tijdje terug. Het klopt dat het zeldzaam is ja. Over prijzen weet ik niets helaas.

Roy
Re:Is dit serieus zo duur
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Is dit serieus zo duur
Wissels doen inderdaad soms 50 tot 75 euro. Maar als ik het over het totaal bekijk is het te duur. Ik schat zelf de waarde rond de ?500,-
Re:Is dit serieus zo duur
Lid sinds: 2008

offline
Re:Is dit serieus zo duur
Hoi,

Net even op Ebay gekeken. Is inderdaad best prijzig, maar dit komt toch wel ver boven wat ik daar zag. Wissels rond 30,- per stuk, maar normale rails ging toch voor rond 3,- per stuk.

Olaf
Re:Is dit serieus zo duur
Deze rails zijn prachtig maar ook prijzig.

Maar 850 euro is toch echt wat te gortig. Zelfs als ze zo 'nagenoeg weinig gebruikt' (wat is dat?) en in zeer goede staat incl. OVP zijn.

Rechte 3900 zijn vaak wel duur: 4,00 p.st. Dus 160,-- totaal.
Passtukjes gaan ook vaak voor veel geld weg, 4,00 a 5,00 p.st. voor sommige maten. Dus max. 100,--

Bogen 3900 zijn iets goedkoper te krijgen, 2,50 a 3,00 p.st.
Bogen 3800 zijn veel zeldzamer en ook veel duurder.
Zeg in totaal 100,--

Wissels: is mij niet 100% duidelijk hoeveel hij er nou verkoopt, volgens mij 8 in totaal.
Wel (volgens de foto) inclusief de (relatief dure) passtukjes ZL en ZR.
In goede staat 60 a 70 euro per paar = 260,-- totaal.

Kruising: varieert heel sterk, maar brengt soms 40 euro op. De daarbijbehorende passtukjes ZD zijn heel duur maar die zie ik er bij hem niet bij.

Als ik dit optel kom ik op 660 euro. Maximaal en zonder kwantumkorting :D
Maar als je goed zoekt en geduld hebt kom je vaak wel iets goedkoper uit hoor (Wijbes 500 euro lijkt mij een mooie richtprijs).

Trek zelf je conclusie uit "De echte kenner / verzamelaar weet wat deze rails doet en de prijsstelling".  ;)

Maar even los hiervan: dit zijn natuurlijk wel de mooiste rails die Marklin ooit gemaakt heeft!!

Groetjes,
Kiezel :)
Re:Is dit serieus zo duur
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Is dit serieus zo duur
 :P

Ik denk dat er nog een advertentie bij komt met deze rails op marktplaats.

Wist niet dat die ouwe troep zoveel waard was :?

Groet,
Jan
Re:Is dit serieus zo duur
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Is dit serieus zo duur
Jan,

Deze rails zijn schitterend. Je kunt geloof ik zelfs de railstaven makkelijk van elkaar scheiden. Als je het bezit, kijk rustig na wat je hebt en zet het op dit forum. Op mp zitten voornamelijk handelaren, hier heb je de echte liefhebbers :)
Re:Is dit serieus zo duur
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Is dit serieus zo duur
Te duur voor 'de heb', te laat om in het baanplan toe te passen.

Citaat van: kiezel op vrijdag 21 oktober 2011, 09:36:20
Maar even los hiervan: dit zijn natuurlijk wel de mooiste rails die Marklin ooit gemaakt heeft!!

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Er ligt hier nog een 'schone taak' om dit type rails toe te voegen aan de Wiki . . .
Zal eens kijken of ik daar binnenkort aan toekom, maar schroom vooral niet om mij voor te zijn! :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re:Is dit serieus zo duur
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Is dit serieus zo duur
Re:Is dit serieus zo duur
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Is dit serieus zo duur
jammer dat in dat draadje de foto´s weg zijn.

Roy
Re:Is dit serieus zo duur
Citaat van: Wijbe op vrijdag 21 oktober 2011, 13:10:50
Vergeet niet dit vergeten draadje

Ja, da's een berichtje uit de oudheid van ondergetekende.
Helaas zijn de plaatjes eruit, omdat ik al jaren bij een andere provider zit.
Ik zal eens kijken of ik die er weer in kan krijgen (dat wordt zoeken...).

Groetjes,
Kiezel :)


Edit: Roy was me net voor, maar ik ga er dus naar op zoek!
Re:Is dit serieus zo duur
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Is dit serieus zo duur
Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 21 oktober 2011, 12:59:54
Er ligt hier nog een 'schone taak' om dit type rails toe te voegen aan de Wiki . . .
Zal eens kijken of ik daar binnenkort aan toekom, maar schroom vooral niet om mij voor te zijn! :mrgreen:

Citaat van: Wijbe op vrijdag 21 oktober 2011, 13:10:50
Vergeet niet dit vergeten draadje

De informatie daarvan kan dus nagenoeg 1 op 1 toegevoegd
worden aan de Wiki, eventueel met de 'verloren' plaatjes . . . .

Groeten,

Erik.
Re:Is dit serieus zo duur
Inmiddels ook weer een paar fotootjes opnieuw ge-upload...

Kan iemand dit dan in de wiki zetten...?

groetjes,
Kiezel :)
Re:Is dit serieus zo duur
Onlangs een hele zak van dat spul GRATIS gekregen toen ik een doos m-rails kocht..... Omdat het 'zulk oud spul' was.
Tja, daar kun je die mensen toch niet mee laten zitten.....?
Re:Is dit serieus zo duur
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Is dit serieus zo duur
Citaat van: jeweve op vrijdag 21 oktober 2011, 15:23:49
Onlangs een hele zak van dat spul GRATIS gekregen toen ik een doos m-rails kocht..... Omdat het 'zulk oud spul' was.
Tja, daar kun je die mensen toch niet mee laten zitten.....?
Jeweve, dit is niet de gewone m-rail, maar m-rail uit de 3900 serie met grote boogstralen die maar heel kort is geproduceerd.
Re:Is dit serieus zo duur
Precies, daar heb ik het ook over. Daar heb ik dus gratis een paar kilo van gekregen......
Moet ze alleen nog schoonmaken, maar dat komt wel goed.

Kiek:


Hier nog een kiek met links een 5200...., weet niet of het een 3800 of 3900 is, ik heb verschilllende lengtes liggen, maar schat in dat het 3900 is.


Mochten er liefhebbers zijn, dan wil ik wel een kiek maken van de vatalogus uit 1954, staat het hele assortiment modelgleis in...
Re:Is dit serieus zo duur
AnalogDriver
gast

Re:Is dit serieus zo duur

Ik werd net op dit topic gewezen door Roy.
Inderdaad ben ik hier al lang mee bezig. Heb wat stukken in mijn testbaantje verwerkt, maar heb daarnaast een omvangrijke collectie opgebouwd en biedt nog regelmatig.
Mijn volgende vloerbaantje wil ik hiermee leggen, en alleen hoge snelheidstreinen rijden (Duitse 01.10 en BR 06 stoom, BR103 electrisch, een Thalys e.d.



Deze vraagprijs is inderdaad veel te hoog.

Prijzen op ebay wisselen ook erg. Ik zat net nog te bieden, of eigenlijk afgehaakt, want opens zitten er weer meerdere mensen met echt 'deep pockets' (dikke portemonaire) te bieden. Lang voor het sluiten van de veiling staan prijzen al op 5-6 euro per rail-stukje. Maar dat zie ik niet vaak, dit is uitzonderlijk en niet gerelateerd aan de kwaliteit van het aangebodene, enkel dat enekele mensen het erg graag nu willen hebben.


Ik hou als richtlijn ? 3,10 - 3,30 per railsje en 23,-  per wissel (per stuk), de kruising 15.- tot 17,50.
3800 boogstaal 5,50 tot 6,50
Daarmee win ik lang niet alles, maar zo af en toe, dus gemiddelde prijs ligt nog iets hoger.

Maar dat is alleen bij losse of per-10 verkoop. Partijen leveren doorgaans veel minder op!  Zo heb ik eens voor een kleine 900 euro(!) gekocht, wat bij losse verkoop met bovengenoemde lage prijzen minstens 2500 euro waard is.  Partijen van 200-400 zie ik zo ook voor veel minder dan de waarde per stuk werggaan.

Regelmatig komen er delen vrij uit afbraak van een baan, dus dan zitten er beschadigingen aan. Stroomgeleiding van deze oude rails is mij nooit een probleem gebleken.


Als ik zo reken, kom ik voor deze ChrisOS op 280 voor de rails en 200 voor de wissels, 480 samen.
Maar omdat het als partij wordt verkocht en maar weinig mensen zoveel geld vooo wat railsjes willen neertellen, zeg ik 350.

Re:Is dit serieus zo duur
AnalogDriver
gast

Re:Is dit serieus zo duur
Citaat van: jeweve op zaterdag 22 oktober 2011, 08:30:29
Precies, daar heb ik het ook over. Daar heb ik dus gratis een paar kilo van gekregen......
Moet ze alleen nog schoonmaken, maar dat komt wel goed.

Kiek:


Hier nog een kiek met links een 5200...., weet niet of het een 3800 of 3900 is, ik heb verschilllende lengtes liggen, maar schat in dat het 3900 is.


Jeweve,

Ik ben jaloers... wat heb jij een mazzel daar!!  
Jij hebt voor een leuk bedrag aan rails gekregen. 130 euro als ik zo van de foto schat.


Al die rails met zwart kunststof aan de onderzijde zijn 3900-reeks, maar dat weet je waarschijnlijk al. Dus als je even telt en x 3,30 doet...
Hoeveel zijn het er?


Ik hoop dat je ze een mooi plekje kunt geven in vitrine of paradebaan.

Gr., Hajo
Re:Is dit serieus zo duur
Jeweve,

Ik ben jaloers... wat heb jij een mazzel daar!!  
Jij hebt voor een leuk bedrag aan rails gekregen. 130 euro als ik zo van de foto schat.


Al die rails met zwart kunststof aan de onderzijde zijn 3900-reeks, maar dat weet je waarschijnlijk al. Dus als je even telt en x 3,30 doet...
Hoeveel zijn het er?


Ik hoop dat je ze een mooi plekje kunt geven in vitrine of paradebaan.

Gr., Hajo

[/quote]

Hoi Hajo,

Tel zelf maar:


Overigens ook even 2 foto's uit de catalogus uit 1956:
Let op dat prijs in guldens ('56!) er dik gedrukt bij staat. Ter vergelijk: een normale rechte rails (toen nog met doorgetrokken middenleider) kostte 80 cent, dus de modelgleis was inderdaad flink aan de prijs. Overigens voor 1956 vind ik dit toch al fikse bedragen!

Re:Is dit serieus zo duur
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Is dit serieus zo duur
Er moet ook ergens een verhaal staan dat marklin de productie van deze rails moest stoppen. Dit kwam omdat 1 of ander frans bedrijf een zelfde soort rails leverde, en daar een soort van patent op had. Kan helaas dit topic niet meer zo snel vinden, waarom de rails verdwenen is dus niet geheel duidelijk. Marklin zei dat ze slecht verkochten, maar er zat meer achter.
Re:Is dit serieus zo duur
CiteerCitaat van: Nieuwenhuis op Vrijdag 21 Oktober 2011, 12:59:54
Er ligt hier nog een 'schone taak' om dit type rails toe te voegen aan de Wiki . . .
Zal eens kijken of ik daar binnenkort aan toekom, maar schroom vooral niet om mij voor te zijn!


Citaat van: Wijbe op Vrijdag 21 Oktober 2011, 13:10:50
Vergeet niet dit vergeten draadje

De informatie daarvan kan dus nagenoeg 1 op 1 toegevoegd
worden aan de Wiki, eventueel met de 'verloren' plaatjes . . . .

Groeten,

Erik.

Hoi Eric en Kiesel en uiteraard iedereen die bijzondere belangstelling heeft voor hier genoemde M-Rails.

We gaan zeker een uitgebreid Wiki artikel hier van maken waarbij we in 1e instantie de informatie zullen gebruiken uit de 2 topics die hier over lopen.

Hebben alvast linkjes aangebracht in bestaande wiki artikel;
http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=rails:m-rails (onder Algemeen)

Het nieuwe artikel krijgt als titel "Historie Marklin M-Rails"

Het artikel zal naast zoveel mogelijk afbeeldingen ook hier en daar citaten van de leden bevatten die in deze Topic informatieve reacties hebben geplaatst.

Foto's en dergelijke zijn welkom liefst per rail-stuk (3800/3900 serie) maar wel die copy-free zijn !

We willen wel ff toestemming van iedereen die in de betreffende Topics foto's hebben geplaatst om deze te gebruiken in onze Wiki !

Laat jullie wel even weten in dit Topic als een 1e aanzet in de Wiki staat.

Gaarne op/aanmerkingen !

m.vr.gr.
Jos
Re:Is dit serieus zo duur
Citaat van: Wijbe op zaterdag 22 oktober 2011, 11:44:18
Er moet ook ergens een verhaal staan dat marklin de productie van deze rails moest stoppen. Dit kwam omdat 1 of ander frans bedrijf een zelfde soort rails leverde, en daar een soort van patent op had. Kan helaas dit topic niet meer zo snel vinden, waarom de rails verdwenen is dus niet geheel duidelijk. Marklin zei dat ze slecht verkochten, maar er zat meer achter.

Leuk!; Dit verhaal staat ergens in de 2 topics;

Scooby Doo schrijft Woensdag 25 Februari 2009

Hallo beste mensen,

Ik wil met deze bijdrage een misverstand uit de wereld helpen over het hoe en waarom van de korte produktietijd van deze geweldige Märklin 3900 serie.

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er het volgende afspeelde in de jaren 50 van de vorige eeuw:
Ik schreef eerder dat de produktiekosten hoog waren en dat waren ze ook, maar dat was NIET de werkelijke reden dat Märklin eindigde met de produktie van de 3900 rails.

Märklin wilde een nieuwe weg inslaan met het aanbieden van grote bochten.
Intussen was er al een andere fabrikant actief op de markt met grote bochten en dat was het Franse VB een associatie van Vollon en Brun.
De bochten van VB zagen er gelikt uit en ze waren uitgevoerd met een middenrail en voorzien van wisselstroom.
Een voorbeeld van deze wissel is thans te zien op (dode link)

Märklin was hiervan op de hoogte en zag het voorbeeld van VB en startte ook de produktie op van de nieuwe märklin 3800 en 3900, zoals ze later genoemd zouden worden. Alleen de nieuwe geproduceerde Märklin 3800/3900 blijkt/bleek bijna identiek aan die van de rails van het Franse VB.
http://trains.vb.free.fr/

Ik benadruk bijna, omdat alleen de middenrail werd vervangen door ingelegde bielzen met puntcontacten.
Het Franse VB nam kennis van de produktie van Märklinrails en kwam in actie, omdat er een patent (een octrooi) gekoppeld was aan de VB-rails.
Dus dat betekende dat Märklin octrooirecht aan VB diende te betalen, hetgeen Märklin niet zonder slag of stoot betaalde. Het kwam tot meerdere processen en uiteindelijk stopte Märklin met de verdere produktie van de Märklin 3800/3900 rails. Of er uiteindelijk octrooi aan VB is betaald is mij niet bekend, maar de produktie van de 3800/3900 rails werd gestaakt!!
Re:Is dit serieus zo duur
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Is dit serieus zo duur
Tummy,

Dat zocht ik inderdaad. Kon alleen niet meer vinden waar dat stond, vast over heen gelezen :P

Een snelle zoekactie over de rails van VB levert de volgende ebay advertentie op met een paar intersante foto's
advertentie

Vooral de foto's van de onderkant van de rails, vergelijkbaar met die van Marklin?

Verder geeft de google zoekopdracht klik Ook nog enige informatie, dat de rails toch lijken te gekopieerd zijn.
Re:Is dit serieus zo duur
AnalogDriver
gast

Re:Is dit serieus zo duur
Citaat van: Tummy op zaterdag 22 oktober 2011, 11:49:32

We gaan zeker een uitgebreid Wiki artikel hier van maken waarbij we in 1e instantie de informatie zullen gebruiken uit de 2 topics die hier over lopen.

Hebben alvast linkjes aangebracht in bestaande wiki artikel;
http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=rails:m-rails (onder Algemeen)

Jos

Jos,

Als het goed is staat het uitgebreidde artiekel (posts) van Kiezel over dit onderwerp, een jaar of 2 terug, al in de Wiki.
Anders maar even zoeken, waren nog uitgebreidere posts, met foto's van de verschillende boogstralen. Erg informatief.

Hajo
Re:Is dit serieus zo duur
AnalogDriver
gast

Re:Is dit serieus zo duur
Citaat van: jeweve op zaterdag 22 oktober 2011, 11:01:52

Tel zelf maar:


(je quote moet je nog even repareren, aanhef ontbreekt)

65 stuks. Da's dus een dikke 200 euro. Je mag de gulle geven wel bedanken.

Schoonmaken?? Nee, niet doen! Zeg ik dan, want zo vuil zijn ze nog mooier. Alleen de railgom er over.
Ruilen voor schoneere exemplaren?  O:-D

Gr., Hajo
Re:Is dit serieus zo duur
Citaat van: AnalogDriver op zaterdag 22 oktober 2011, 21:24:45
Citaat van: jeweve op zaterdag 22 oktober 2011, 11:01:52

Tel zelf maar:


(je quote moet je nog even repareren, aanhef ontbreekt)

65 stuks. Da's dus een dikke 200 euro. Je mag de gulle geven wel bedanken.

Schoonmaken?? Nee, niet doen! Zeg ik dan, want zo vuil zijn ze nog mooier. Alleen de railgom er over.
Ruilen voor schoneere exemplaren?  O:-D

Gr., Hajo


Degene waarvan ik ze kreeg deed ze gratis bij een partij 'normale' m-rails, die ik kocht op Marktplaats.
Hij vond het oude 'vieze' rails en deed het er daarom voor niks bij....... Nou ja, soms zit het mee, soms zit het tegen.....
Re:Is dit serieus zo duur
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Is dit serieus zo duur
Dag Jos.

Citaat van: Tummy op zaterdag 22 oktober 2011, 11:49:32
Laat jullie wel even weten in dit Topic als een 1e aanzet in de Wiki staat.

Ik heb de eerste aanzet in dit hoofdstuk gevoegd. Ik heb de tekst van Kiezel zo goed als mogelijk origineel ingevoegd in het voorwoord,
een nieuw hoofdstuk voor de Modelgleise ná de 'gewone' M-rails toegevoegd gecombineerd met
de omnummergegevens van gast 'Scooby Doo' (14-05-2008).
Graag nog een kritische blik erover! Eventuele foto's zullen van Kiezel of Hajo moeten komen.

Jan Willem je wordt hartelijk bedankt hoor: je hebt ook mij kotsmisselijk van jaloezie gemaakt :mrgreen: :wink:

Groeten,

Erik.

Edit: M-rails historie aangemaakt en gescheiden van M-rails algemeen.
Re:Is dit serieus zo duur
Hoi Erik,

Prima, zag het inmiddels. Heb nog een intro plaatje liggen (cat.1935) wat ik ff zal vertalen voor je (ons sorry), plak dat wel in het artikeltje.

Heb trouwens nog wel wat van dat oude rail-spul liggen zoals engelse wissels en zo. Maak daar wel wat fotootjes van.

Voorbeeldje;


Re:Is dit serieus zo duur
Citaat van: AnalogDriver op zaterdag 22 oktober 2011, 21:22:17
Citaat van: Tummy op zaterdag 22 oktober 2011, 11:49:32

We gaan zeker een uitgebreid Wiki artikel hier van maken waarbij we in 1e instantie de informatie zullen gebruiken uit de 2 topics die hier over lopen.

Hebben alvast linkjes aangebracht in bestaande wiki artikel;
http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=rails:m-rails (onder Algemeen)

Jos

Als het goed is staat het uitgebreidde artiekel (posts) van Kiezel over dit onderwerp, een jaar of 2 terug, al in de Wiki.
Anders maar even zoeken, waren nog uitgebreidere posts, met foto's van de verschillende boogstralen. Erg informatief.

Hajo

Hoi Hajo,

Die oude Topic van Kiesel met belangstelling doorgelopen, erg interessant. Als ik dat oude spul zie krijg ik de neiging om weer eens over te stappen of op z'n minst een flinke M-rail parade-baan bij te bouwen, al dat staal en weatheren hoeft al niet meer, beetje "gummen" en draaien maar :)

groetjes

Jos,
Re:Is dit serieus zo duur
Beste mensen,

Er is een hele discussie ontstaan op mijn advertentie marktplaats Märklin 3900 rails.
Jullie hebben mij zeker goed geholpen, om de partij niet in één keer aan te bieden
maar in delen.
Ja ik heb één van jullie aangeboden de hele partij voor 500 te kopen.
Men vond het te duur.
Momenteel heb ik delen verkocht, welke meer opgebracht hebben als deze 500
en heus niet aan mensen met een dikke portemonnaie.
Als hobbyist dien je te weten, dat alles wat steeds zeldzamer wordt, ook duurder gaat worden.
Kunst is dan, om zoals ik gelezen heb, er mensen tussen zitten welke hele patijen voor een
prikkie ( 900 Eurie ) gekocht hebben.
Zo ook met de treinen uit die tijd.
Lees mijn verhaal over de waarden van oud materiaal en het prijs verloop.
www.Märklin.nu
Sorry ik ben geen handelaar maar een hobbyist, welke zijn hobby aan de wilgen heeft gehangen.

Gelet de recessie kan gesteld worden, dat de aandelen steeds meer achter lopen op hun waarde
Gedurende deze eeuw is dat tot op heden ook gebeurd met Märklin, omdat zolders zijn leeggehaald.
Zag ik echter in 2000 tot 2010 veel items uit de 50er jaren op marktplaats e.d. verschrijnen, is dit momenteel niet het geval meer.
Zoek maar op ebay.com of ebay.de en marktplaats onder Märklin OO of 800, dan zul je versteld staan hoe weinig materiaal er momenteel aangeboden wordt.
Koll houdt dit niet meer bij: voorbeeld G 800 staat in de Koll 2011 voor 650 in Duitsland staan ze al voor 1200.op ebay.
Ja hoor ik jullie zeggen ze kunnen vragen wat ze willen, maar ik kan je verzekeren dat er personen zijn die dan niet voor 1200 gaan, maar zeker 800 tot 900 hiervoor neerleggen.
Hoop met dit bericht weer wat stof voor verdere discussie te hebben gegeven

Zie ook mijn website www.marklin.nu
Zal binnenkort ook iets over oudere verschillende rails type gaan schrijven, stof genoeg

Groetjes DL 800 ofwel Chrisp (OS)
Re:Is dit serieus zo duur
AnalogDriver
gast

Re:Is dit serieus zo duur
Hallo Crisp,

Beetje late reaktie, maar goed tye horen dat je het toch voor een goede prijs hebt kunnen verkopen in delen en zo meerdere mensen blij hebt kunnen maken.

Hajo
Re:Is dit serieus zo duur
Citaat van: 3rail op maandag 05 maart 2012, 16:48:21
Op Ebay .de staat ook al weer een hoop met tussen stukken.

Maar er onder word er ook al in Frankrijk en de U.S.A een hoop aangeboden.

Edward.

Ja mensen heb eff gekeken zowel Fr als De en Com

Hebben jullie de vraagprijzen ook bewonderd ???

Die dingen worden gewoon duurder waar je ook kijkt

Succes

Chrisp ofwel DL 800