Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Faller en MCC : signaal draad of zenddraad.

Gestart door caponordtraveller donderdag 20 oktober 2011, 19:38:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Faller en MCC : signaal draad of zenddraad.
Hallo,

daar ik bezig ben met het bouwen van een schaduwstation voor mijn FCS voertuigen,
had ik nog twee vragen ?

1* De zenddraad die langs beide kanten van de rijdraad komt te liggen, moet dit een ontmantelde koper ader zijn?
Of mag de  plastiek huls er nog rond zitten ? Dus een UTP draadje dan.



2* Om de hoeveel cm - afstand bouw je de reedcontacten in naast de zenddraad?

Hopelijk kan iemand me op weg helpen, daar ik toch overweeg alles te voorzien voor MCC,

Mvg steven
Re:Faller en MCC : signaal draad of zenddraad.
Citaat van: caponordtraveller op donderdag 20 oktober 2011, 19:38:15
1* De zenddraad die langs beide kanten van de rijdraad komt te liggen, moet dit een ontmantelde koper ader zijn?
Of mag de  plastiek huls er nog rond zitten ? Dus een UTP draadje dan.

De zenddraad mag gewoon van een (plastic) mantel voorzien zijn. Dit is geen enkel probleem.

Citaat van: caponordtraveller op donderdag 20 oktober 2011, 19:38:15
2* Om de hoeveel cm - afstand bouw je de reedcontacten in naast de zenddraad?
Hier heb ik (nog) geen ervaring mee. Maar hoe kleiner de afstand tussen de reedcontacten hoe beter je de auto's kunt 'besturen'. Stel bv. een afstand tussen de reedcontacten zo lang als je langste auto dan kun je auto's (nagenoeg) achter elkaar laten stoppen.

Groet, Martin,
Re:Faller en MCC : signaal draad of zenddraad.
"Normale" blokken zijn circa 25-26cm, bij verkeerslichten en kruisingen liggen ze dichter bij elkaar. 10, bij voorkeur 5 cm afstand.

Grt,

Gerard
Re:Faller en MCC : signaal draad of zenddraad.
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re:Faller en MCC : signaal draad of zenddraad.
Is er ergens een goede uitleg over dit systeem te vinden ,op het net b.v. moet de draad overal doorlopen of moeten er lussen gemaakt worden ik ben namelijk ook net opnieuw begonen met fsc en wil het nu wel goed maken dus ook voor de toekomst digitaal geschikt maken .


Groeten uit Maastricht Brupo-X. :cool: :cool: :cool:
Re:Faller en MCC : signaal draad of zenddraad.
twee goede systemen: Miniatuura en Dinamo. Op de volgende site kun je ook veel vinden http://www.1op87.nl/