Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Onderstellen

Gestart door GJLEEKE zaterdag 12 november 2011, 17:38:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Onderstellen
GJLEEKE
gast

Onderstellen
Beste leden,

Heb even een vraagje?
Wie weet waar ik onderstellen kan verkrijgen.
En waar kan ik koppelingen krijgen.

Het gaat om een koploper ik heb een dummy op de kop weten te tikken.
Alleen de koppelingen moeten nieuwe aan.

Wie kan me helpen
Gr,
GJ
Re:Onderstellen
Lid sinds: 2007

online
Re:Onderstellen
Lima neem ik aan? Het staat bij ander fabrikaat.
En wat is er nou precies nodig? Bedoel je met onderstel een bodemplaat of een draaistel? De koppelingen zitten bij de Lima standaard aan de draaistellen vast.

John van der Linden, alias de Limaman, is een handelaar waar je nog de nodige Koploperonderdelen kan aanschaffen. Te vinden op de betere beurzen, vandaag nog in Houten neem ik kan.
Ik vond zelf recent ook nog een doos onderdelen, dus wat is er nodig?

Gaat het toch om de Märklin Koploper, dan kun je het vrijwel schudden wat onderdelen betreft.
Re:Onderstellen
GJLEEKE
gast

Re:Onderstellen
Hoi Henk,

Het gaat inderdaad om limatrein en ik zoek nog draai stellen.
Heeft u toevallig ook patograven voor de koploper.
Want ik wil hem koppelen met mijn koploper van marklin
Zou u mij daar me kunnen helpen.

Mvg,
GJ
Re:Onderstellen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Onderstellen
GJ,

Dat wordt zelfbouw. Je zal op de Marklin een koppeling moeten maken, ook op de Lima. Er zit trouwens verschil in grote tussen beide.
Re:Onderstellen
Lid sinds: 2007

online
Re:Onderstellen
Ja, ik zou eerst eens kijken of je het wel een gezicht vindt.
Koppelen kan heel fraai met balgen en kortkoppelen en zo, maar misschien handiger om eens te kijken of je de Märklin koppelboom op de een of andere manier aan de Lima kan bevestigen.
Welke draaistellen ontbreken precies?

Specifieke pantograven heb ik niet, maar die zou je misschien wel van Märklin kunnen betrekken.
Re:Onderstellen
GJLEEKE
gast

Re:Onderstellen
Hoi,

Het gaat om alle draaistellen, als ik die vast heb het kopellen dat gaat wel lukken.
Met de andere koploper.
Kun je mij daar mee helpen(of kan iemand mij daar mee helpen).

Gr,
GJ
Re:Onderstellen
Lid sinds: 2007

online
Re:Onderstellen
Dus je hebt alleen losse bakken zonder draaistellen, koppelingen en pantograven? Zijn ze verder wel compleet?
In ieder geval kan ik je niet aan al die draaistellen helpen. Misschien de handelaar waar ik het eerder over had wel, maar dan kan je bijna nog beter ergens een sloopstel vandaan halen voor de ontbrekende onderdelen.
Re:Onderstellen
GJLEEKE
gast

Re:Onderstellen
De trein is veder wel compleet, alleen de man waar ik hem van overgenomen heb zijn dat helemaal in orde.
Alleen toen ik hem tuis kreeg had de trein geen pantograven en had hij van de draaistellen de koppelingen er afgehaald.

Heb ook al een paar mailtjes naar hem toe gestuurd en kreeg als antwoord garantie tot aan de voordeur.
Heeft hij wel gelijk in, maar dan moet je er niet een foto van een andere trein en erbij zetten dat de trein er nog helemaal in orde is.Dus dit is een mis koop jammer.

Heeft die man ook een website voor zijn lima spullen  of waar kan ik hem bereiken.
Mvg,
GJ
Re:Onderstellen
dani
gast

Re:Onderstellen
nou, leuke verkoper, echt een aanraer voor anderen, dus !
Re:Onderstellen
Lid sinds: 2007

online
Re:Onderstellen
Ja, wat je beschrijft heeft niets met garantie tot welke deur dan ook te maken, maar is gewoon niet leveren wat is voorgespiegeld.

De koppelingen stellen niet veel voor, gewoon een haak en een oog die inderdaad aan de draaistellen zitten. Op de koppen zit geen werkende koppeling. Wat je dan nodig zou hebben zijn het binnenste draaistel van de motorloze kopbak, beide draaistellen van de tussenbak en de bekleding van het motordraaistel. Mogelijk heeft John van der Linden dat nog. Contactgegevens stuur ik per pb.

Je zou ook kortkoppelmechanieken tussen de bakken kunnen plaatsen. Dat heb ik vaak genoeg gedaan. Dan heb je geen nieuwe draaistellen nodig, want de koppelhaak/oog moeten er dan toch af. Duurder zal het niet zijn en dan zijn de bakken gelijk kortgekoppeld. Wil ik ook nog wel voor je doen, zo rond de kerst. Waar woon je?