Ik rij K-Rails, de standaard Märklin wisselaandrijvingen zijn of boven of onder de tafel gemonteerd, de decoders zijn of Edits of Viessmann, e.e.a. zonder hulpspanning.
Van de wisselaandrijvingen die ik nu monteer haal ik de schakelaartjes weg, van de gemonteerde op het moment dat ze problemen beginnen te geven.
De schakeltijd in mijn centrale staat standaard op 0,1 seconden en is per decoder uitgang instelbaar
Tot op heden heb ik nog geen verbrande spoelen gehad.
Op de Silberberg Strecke van de MSG/Den Bosch hebben we wel een verbrande spoel gehad bij een slanke wissel met bewegend puntstuk, ging wat zwaar en we hebben de bekrachtigingstijd wat verlengd, te veel dus, bleek na lange tijd.
Het verhaal over kortsluiting: mijn centrale gaat op een kortsluitmelding gelijk in de "stilzet/afschakelmodus", die modus heeft wat tijd nodig, alle rijdende loks een snelheidsopdracht "0" geven, ik denk ook lopende wisselopdrachten afwerken en de baanplan gevens verversen (zoiets)
Ik kan me dus voorstellen dat zo'n "niet uitgevoerde" afschakelopdracht niet voorkomt, in het algemeen kan ik me ook voorstellen dat opdrachten in een centrale of in een interface in een buffer gaan en er blijven zitten tot de zaak weer opgestart wordt (of de stekker uit het stopcontact wordt getrokken), heel vaag hangt me zo'n verhaal bij uit de bouw van de Edits centrale.
Groet, Anne W