Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

het gebruik van echte stenen (steentjes) als rots

Gestart door metpo vrijdag 02 maart 2007, 16:37:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
het gebruik van echte stenen (steentjes) als rots
wie gebruikt echte stenen of steentjes als rots? ik had gedacht om eens in Zwitserland of de Ardennen redelijk plaatte (lichte) stenen te zoeken en dan te gebruiken als "rotsen"... dan ziet het e rmisschien echter uit?? Ik ehb wel gelezen dat men voor de rotsen vaak zwarte verf (verdund) toevoegd om relief te maken...en ook verdunde groene waterverf (mos/korstmossen)...
Als je de bergen maakt met plaaster en je plakt de stenen in het gips..dan moet je niet meer te veel mallen gebruiken of prutsen om de rotsformaties te maken...
Ook kan het misschien tof zijn om echt scherpe uitstekende rotsen te hebben...enz... en door stenen te gebruiken i.p.v. gips voor de rotsformaties heb je dan minder werk...  Wat denken jullie hiervan? (Ik ehb maar zelden gezien dat mensen echte stenen gebruiken voor de rotsformaties op hun baan..
Re: het gebruik van echte stenen (steentjes) als rots
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: het gebruik van echte stenen (steentjes) als rots
Hallo Metpo,

Ik heb op m'n modelban een kleinstukje met echte stenen gedaan.
De stenen komen uit een Duitse wijnberg. Het zijn van die platte stenen, die ook makkelijk te verkleinen zijn.



Mvgr.  Charlie.
Re: het gebruik van echte stenen (steentjes) als rots
@Charlie,
Ziet er niet gek uit  :!: :shock:
Maar ik heb het zelf niet gedaan, kan op mijn proefberg wel ff een stukje proberen! 8)
Re: het gebruik van echte stenen (steentjes) als rots
ziet er wel tof uit.met plaaster is dit veel moeilijker te doen ook.... heb je de stenen geverfd?
Als ik naar Zwitserland ga dan neem ik waarschijnlijk massa's stenen mee..
Re: het gebruik van echte stenen (steentjes) als rots
BR41, heb je andere fotos van he baan? ik ben benieuwd...
Re: het gebruik van echte stenen (steentjes) als rots
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: het gebruik van echte stenen (steentjes) als rots
Metpo,

Klik gewoon eens op m'n www  hier aan de linkerkant. :)

Mvgr.  Charlie
Re: het gebruik van echte stenen (steentjes) als rots
toffe baan..goed hoedat je de c rails erin verwerkt hebt..en ik die dacht dat het k rails waren!! :)
Re: het gebruik van echte stenen (steentjes) als rots
Hallo,

Ik gebruik ook meestal echte rotsstenen voor mijn baan.
Meegebracht uit Oostenrijk en Italië. Vooral in de Dolomieten vindt je uitstekende exemplaren.
Ik wil best kijken om een foto te tonen als er mij eerst iemand kan zeggen hoe want ik heb geen website.

Guy