Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Koploper vraag

Gestart door Janvis dinsdag 11 oktober 2011, 20:40:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koploper vraag
Lid sinds: 2009

offline
Koploper vraag
Hallo allemaal,

Ik zit met een klijn probleempje, wanneer ik begin met koploper en ik heb alle treinen in de juiste blokken gesleept (in het baanoverzicht) en ik druk op automatisch rijden in de taakbalk, dan gaan de treinen niet meteen rijden.  Ik moet nu eerst in alle rijwindows op de blauwe pijl drukken en dan gaan de treinen 1 voor 1 vertrekken.
Is het nu ook mogelijk dat wanneer ik automatisch rijden "aan" zet dat alle treinen gewoon automatisch gaan rijden? want op dit moment test ik met 5 treinen maar als er dadelijk meer op de baan komen dan is het wel vervelend om telkens alle treinen 1 voor 1 moet starten.

Alvast bedankt

groeten jan willem
Re:Koploper vraag
Seinwezen
gast

Re:Koploper vraag
Hoi Jan Willem,

waarom moet je elke keer de treinen op de goede plek "slepen"?

Maar als je een trein naar het juiste blok sleept, kan je het "hokje" volgend blok slepen naar het blok waar de trein heen moet.

Als je de treinen stopt met "S" dan stoppen alle treinen en kan je gewoon afsluiten.
Als je dan weer opstart weet koploper alles nog en gaan ze weer vanzelf rijden als je automatisch rijden drukt.

Groeten Sander
Re:Koploper vraag
Lid sinds: 2009

offline
Re:Koploper vraag
Hey Sander,

Zou het er misschien mee te maken kunnen hebben dat ik tot noch toe bij testen steeds met de hand de loc's weer terug plaats (ze kunnen nog niet rond rijden) en ze daarom bij iedere test ook op het beeldscherm weer op de goede plek moet zetten??

Groeten jw
Re:Koploper vraag
Seinwezen
gast

Re:Koploper vraag
Hoi Jan Willem,

ik denk het wel :D.

Als je een lok in een blok zet weet koploper nog niet waar de trein heen moet, en of hij wel automatisch moet gaan rijden.
Daarom moet je steeds bij elke lok op het blauwe pijltje drukken of het vakje volgend blok naar het juiste plekje slepen.

Groeten Sander