Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin 1205

Gestart door noorderstation zaterdag 17 maart 2007, 09:49:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 1205
noorderstation
gast

Marklin 1205
Ik wil zelf de 1205 ombouwen naar digitaal, wie kan me tips geven voor welke decoder met 5 sterren motor en waar voordelig kan ik dit kopen!
Re: Marklin 1205
Lid sinds: 2006

Spijkenisse

offline
Re: Marklin 1205
Hiervoor is het misschien handig om aan te geven welk model het is (artikelnummer). Zo kunnen er wellicht een paar forumleden bepalen wat voor motor in zit, en zeggen welke onderdelen je nodig hebt :).
Re: Marklin 1205
Tom
gast

Re: Marklin 1205
Dag Noorderstation,

Op de fraaie site van Huib Maaskant staat een artikel over het ombouwen van Marklin locs: Klik hier.

Ik heb dezelfde loc als jij hebt. Het gaat om artikelnummer Marklin 3055 en de motor daarvan kun je ombouwen met de artikelen uit de Marklin 60904-set, zoals vermeld staat op bovengenoemde site. Je bent dan vrij in de keuze van de decoder.

Overigens bestaat de ombouwset Marklin 60904 (Als set) niet meer en is vervangen door Marklin 60924 (Mfx).

Er staan op dit forum diverse draadjes met heel praktische tips over de ombouw van een Marklin 3055. Aandachtspunten zijn bijv.:
- Het uit het frame halen van het motorhuis.
- Het reinigen van het frame. (Bij voorkeur een nachtje kopje-onder in de wasbenzine).
- Smeren van de tandwieltjes (Bij voorkeur met kogellagervet).
- De verlichting.

Ik wens je succes met het ombouwen.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Marklin 1205
noorderstation
gast

Re: Marklin 1205
Bedankt voor de reactie's!!

Jullie horen het van mij of het gelukt is!

Groeten Jan.