Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

ombouwen lima loc

Gestart door jptrain zaterdag 06 augustus 2011, 22:16:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ombouwen lima loc
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
ombouwen lima loc
hallo allenmaal.

ik heb op de konninginnen markt een set gevonden die een loc (gelijkstroom) bevatte en 4 wagons.

ik zou hem graag naar 3 rail willen ombouwen

nu heb ik in die paar maanden al een beetje liggen kloten zoals de sleper kwijt te kunnen.

maar voor de rest weet ik niet wat ik moet doen. :?

ik denk dat er een nieuwe motor blok in moet en zowiezo een decoder.
(de decoder moet ook op annaloog kunnen rijden)

hoeveel gaat dit me kosten?

hier een paar foto's




ik hoop dat ier iemand is die me verder kan helpen hiermee.

gr john

(een foto van de sleper volgt nog)


Re:ombouwen lima loc
robert9368
gast

Re:ombouwen lima loc
Wat voor en loc is dit ? welk nummer

Ik denk dat je het beste en Delta decorder er in kunt bouwen die heb ik nog wel voor je :D

En sleper kun je op de motor wielstel monteren je moet wel frezen denk ik heb er geen ervaring mee hoor

Gr robert
Re:ombouwen lima loc
Lid sinds: 2007

offline
Re:ombouwen lima loc
Prijzen zijn natuurlijk relatief.
Hoe creatiever je bent des te goedkoper kun je het maken.

Ik zou zeggen €30 à €40 met sleper en decoder, zonder andere motor.
Uiteraard is dit een prijsberekening op mijn manier ;)

Dennis
Re:ombouwen lima loc
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:ombouwen lima loc
Citaat van: robert9368 op zaterdag 06 augustus 2011, 23:33:14
Wat voor en loc is dit ? welk nummer

Ik denk dat je het beste en Delta decorder er in kunt bouwen die heb ik nog wel voor je :D

En sleper kun je op de motor wielstel monteren je moet wel frezen denk ik heb er geen ervaring mee hoor

Gr robert
Delta decoders zijnalleen geschikt is voor marklin motoren met veldspoel. Het komt nog wel eens voor dat een delta decoder wel een gelijkstroom motor moet aansturen, maar volgens mij zit er dan een aparte schakeling bij. Verder zijn delta decoders prut, slechte rijeigenschappen, geen functies.

Persoonlijk zou ik de lok niet gaan ombouwen, een goeie decoder kost al gauw 30 euro, verdere onderdelen zoals een motor erbij kost je ook alweer 60. Voor dit speelgoed locje zou ik het er niet voor over hebben. Een beetje doorsparen dan heb je al mooie locs van piko voor weinig geld (begint al bij de 100 euro). Die redelijk gedetailleerd zijn!
Re:ombouwen lima loc
Hmmm... Als de tandwielen nog goed zijn, motortje uit een PS 2 / PS 1 console nemen en klaar.
Dan juist de magneet "ring" eruit halen en de motor vastlijmen. Dan nog een tandwieltje kopen/slopen en er op plaatsen. Voor de sleper kan je gebruik maken van een stukje uit een loc van Marklin (niet aangedreven wielen) daar steekt normaal de sleper onder dan juist vervangen en klaar.

Duur is het niet als je creatief bent  :D Zelf heb ik van iemand eentje gehad van de NMBS en die is zo omgebouwd. Maar alleen heb ik het volledige motorblok vervangen door eentje van Marklin. Die onderdelen komen uit een oude V 200.

Dan een Esu van 25 euro en klaar ben je. Kosten die ik er aan doe zijn 25 euro voor de decoder.

groeten Dylan
Re:ombouwen lima loc
efl045
gast

Re:ombouwen lima loc
Dag jptrain?

Ik heb daar wat foto's en commentaar gezet die je misschien kunnen helpen.

Groeten,

Franky
Re:ombouwen lima loc
hi John,   ik heb je draadje gevonden....

Ik stuur je es het document door wat ik heb gemaakt hierover.

Dani
Re:ombouwen lima loc
Lid sinds: 2007

offline
Re:ombouwen lima loc
He Dani,

Zou je mij het dokument ook kunnen doorsturen, ik zit met het zelfde probleem.
Het is weliswaar geen Lima lok maar wel DC.
Ik heb er een sleper onder gezet en de motor "draait", (beweegt), maar de wielen worden niet door de worm aangedreven.
Robin
Re:ombouwen lima loc
Hi RObin,

Stuur me aub es een prive berichtje met uw e-mail adres, en dan mail ik het documentje zo door

Groetjes
Dani

Het ALLER eenvousdisgte is om gewon in de draad van de sleper naar de motor een diode  (1N4001) te plaatsen en dan zou je ook al beweging moeten krijgen.   Maar het kan "netter" en stabieler.
Re:ombouwen lima loc
Lid sinds: 2007

offline
Re:ombouwen lima loc
Dani, PB verstuurd.

Robin
Re:ombouwen lima loc
en al meteen geantwoord.  Good luck ;-)