Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baanplan Chimeara (semi???) definitief.

Gestart door Chimeara woensdag 28 februari 2007, 23:08:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan Chimeara (semi???) definitief.
Bij deze presenteer ik jullie mijn plannen.

Ik moet het even doen met deze twee screenshots.
Later zal ik nog wat meer detail aanbrengen per laag om het meer te verduidelijken.





Groen = keerlus op nivo 0.
Geel = schaduwstation, ondergrondse halte bij station en lus naar nivo 1.
Donkerblauw = industrie (ik ben nog niet tevreden over de ligging en over de mogelijkheden, help??)nivo 2
Oranje = hoofdstation in modern gebied met winkelcentrum etc. nivo 1
Lichtblauw = paradebaan maar tevens verbinding naar landelijk gelegen station bij recreatiegebied (camping/ zomerhuisjes + subtropisch zwemparadijs) nivo 1 naar nivo 3.
Rood = landelijk gelegen station. nivo 3
Paars = railspiraal terug naar nivo 0

Alle opbouwende kritiek is welkom.
Re: Baanplan Chimeara (semi???) definitief.
Weinig reacties.

Dat kan 2 dingen betekenen:
A: mijn baanplan is perfect (dat zeker niet zo zijn) dus,
B: mijn bedoelingen zijn onduidelijk.

Helaas kan ik het niet veel duidelijker maken door de beperkingen in het programma. Ik kan hooguit de rails per nivo laten zien met een algehel omschrijving van de hoogten van de baan daar te plaatse.

Heeft iemand enig idee of er knelpunten zijn? Moeten er ergens wissels bij of weg. Zijn er genoeg mogelijkheden?

Kortom shoot. ;)
Re: Baanplan Chimeara (semi???) definitief.
Je krijgt denk ik geen reacties omdat je plan door de vele kleuren onduidelijk is?

Maar als jij er tevreden mee bent dan bouw je het toch. Hou wel rekening met je hellingen.
Re: Baanplan Chimeara (semi???) definitief.
Hehe, ik dacht dat de kleuren net wat extra duidelijkheid zouden brengen zodat je makkelijker het verschil ziet.
Re: Baanplan Chimeara (semi???) definitief.
ik op voor de per laag pics, hoogtes heb ik nog geen verstand van dus daar kan ik geen mening over geven, maar laat de losse plaatjes maar komen :)
Re: Baanplan Chimeara (semi???) definitief.
Wat mij betreft is het ook moeilijk te onderscheiden wat waar zit.

Maar even een paar dingen die mij opvallen.
De bereikbaarheid van hoeken links en recht boven lijkt mij wat moeilijk vanaf de witte hoek rechts. Kan je de bovenhoeken ook op een andere manier bereiken ?
Het rode station is  wel wat aan de korte kant . Wellicht een idee om de perronsporen langer te maken zodat de meeste treinen welke op het oranje station kunnen staan ook op het rode station kunnen stoppen.

Ik zie niks van een lokdepot, is dit ook zo bedoelt?

Voor de rest kan ik het plaatje moeilijk volgen. De wissels van het oranje station zijn niet te onderscheiden, ook de nummers van de rails maken het er niet makkelijker op.
Wat wel en niet zichtbaar is ,is ook moeilijk te relateren.


Maar laat ik je niet ontmoedigen, zet de lagen er afzonderlijk bij eventueel ook een plaatje waar alleen de zichtbare rails op staat.
Dan wordt het mij in ieder geval wat duidelijker.

m.v.g
Paul







Re: Baanplan Chimeara (semi???) definitief.
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Re: Baanplan Chimeara (semi???) definitief.
Misschien wordt e.e.a duidelijker als je de artikelnummers weglaat.De sporen van het rode station inderdaad die kunnen wel wat langer lijkt me ook geen probleem.Ik weet niet wat je langste trein wordt,let vooral op bij de lange D wagens of die wel de hellingen in de bogen aankunnen, verder succes en we wachten de evt foto's af