Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Plaszakken in SLT?!?

Gestart door Acido vrijdag 07 oktober 2011, 09:48:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Plaszakken in SLT?!?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Plaszakken in SLT?!?
Het moet niet gekker worden:

Citaat van: Teletekst pag 121In treinen van de NS zonder wc komen speciale plaszakken. De plastic zakken zijn volgens een woordvoerder van de NS uitsluitend bedoeld voor uiterste nood.
Passagiers kunnen gebruikmaken van de lege cabine van de machinist. Er was veel kritiek op het ontbreken van wc's in de Sprinters.
Minister Schultz heeft bepaald dat in 2025 alle treinen een wc moeten hebben.

Het is dat het nog lang geen 1 april is... :eek:

Zie jij jezelf al door een stampvolle trein worstelen, knietjes gekruisd want hoge nood, naar de voorste cabine, want dáár zit de conducteur, om met een rood hoofd van schaamte om een plaszak te vragen, om je vervolgens, samen met de conducteur, helemaal door die stampvolle trein heen naar de achterste cabine te worstelen, knietjes wanhopig gekruisd, om daar onder toeziend oog van de conducteur en met je blote kont voor die enorme cabineruit met een zucht van verlichting die zak vol te plassen??

Kom op zeg! Wie heeft dit bedacht?!

Edit: TT bericht ge-update.
Re:Plaszakken in SLT?!?
Nameless
gast

Re:Plaszakken in SLT?!?
Nou, meteen ook een poepdoos dan?

http://festileaks.com/poepdoos-verkrijgbaar-als-handige-draagtas


Misschien ook een reuze idee is een boom in iedere trein!
Re:Plaszakken in SLT?!?
Spoorman
gast

Re:Plaszakken in SLT?!?
Goed plan van NSR. Hiermee komt eindelijk een eind aan het "gezeik" van passagiers.

Gr, Ben.
Re:Plaszakken in SLT?!?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Ik vraag me af... moet je je plas meenemen of mag je 'm aan de conducteur geven?
Re:Plaszakken in SLT?!?
Spoorman
gast

Re:Plaszakken in SLT?!?
Mij lijkt dat je het mee naar huis dient te nemen en zelf zorgdraagt voor verwerking zonder het milieu te schaden.

Gr, Ben.
Re:Plaszakken in SLT?!?
Precies, en dan wel netjes plas en zak scheiden!
Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Ach, ze moete niej zo zeuren. Die treinstellen staan de helft van het jaar toch defect aan de kant. En vanaf 2015 moet in elk treinstel een wc zitten. Nog maar 1,5 jaar problemen
Re:Plaszakken in SLT?!?
Word er ook een plas-tuit bijgeleverd voor de dames of is dat teveel gevraagt ?
Of zijn de plaszakken zodanig geconstrueert dat die unisex zijn ?


Mvg. Leo
Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2010

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Stoma-locomotief.
Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2007

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Sorry hoor, maar dit voorstel vind ik ronduit slecht. Dit kan je toch niet van mensen verlangen, om op deze manier hun behoefte te moeten doen? En wat als er een "grote boodschap" zit?

Als de overheid als concessieverlener nu gewoon opneemt in de nieuwe concessie: "alle treinen zullen tenminste 1 toilet aanbieden", dan komt het toch goed? Regionaal is dit allang aan de orde (Veolia, Arriva, ...)

Patrick
Re:Plaszakken in SLT?!?
103 220-0
gast

Re:Plaszakken in SLT?!?
Flauwekul allemaal. Je zit net zo lang in een bus, metro of tram als in een SLT. Die hebben ook geen toiletten aan boord. Jammer dat iedereen zo gevoelig is voor de hetzes die de Telegraaf meent te moeten ontketenen.
Re:Plaszakken in SLT?!?
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Bizar plan. Plassen in de cabineruimte... hoe bedenk je het. Terecht dat de machinisten dit geen smakelijk idee vinden. Ik ben benieuwd wat de NS-directie er van zou vinden, als treinreizigers in hun directiekamers de plaszak zouden gaan gebruiken.

Groet, Marc

Re:Plaszakken in SLT?!?
Citaat van: 103 220-0 op vrijdag 07 oktober 2011, 11:17:31
Flauwekul allemaal. Je zit net zo lang in een bus, metro of tram als in een SLT. Die hebben ook geen toiletten aan boord. Jammer dat iedereen zo gevoelig is voor de hetzes die de Telegraaf meent te moeten ontketenen.

Kletskoek!

De SLT van Uitgeest rijdt tot Rotterdam / Rhenen (ruim een uur). Dat is een rit die wellicht niet veel reizigers maken, maar de 12 minuten waar NS van uit gaat is ook ver naast de waarheid. Bovendien hebben treinreizigers vaak een voor- en een natraject (per bus / metro / fiets / auto) en zijn er veel stations waar ook geen toiletten beschikbaar zijn.
De reis van huis (toilet) naar bestemming (toilet) is dus veel langer dan die 12 minuten!

Het is dus geen hetze van de Telegraaf, het is verkeerd bezuinigen door NS (op schoonmaken, vullen watertanks en legen vuilwater), en daar mogen de treinreizgers best iets van vinden!
Re:Plaszakken in SLT?!?
103 220-0
gast

Re:Plaszakken in SLT?!?
Da's geen goed argument. Hoor ik hier in Brabant ook vaak: SLT van Breda naar Utrecht. Tuurlijk, je kunt blijven zitten, maar met een overstap in Den Bosch op de intercity ben je eerder in Utrecht en heb je een toilet. Zelfde geldt voor een eveneens verguiste SLT-verbinding Roosendaal - Den Haag. Daarvan is het ook niet de bedoeling dat je het ganse traject in een SLT blijft zitten, maar dat je reist tot het eerstvolgende IC-station en daar overstapt. En zo zullen voor Uitgeest - Rotterdam of Rhenen ook betere alternatieven zijn dan de hele weg in SLT te zitten.
NS heeft het probleem van voor- en natraject wél onderkend en zal een groot aantal stations uitrusten met toiletten. Hebben de bus-, metro- tramreizigers, automobilisten en fietsers ook wat aan!
Re:Plaszakken in SLT?!?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Citaat van: Wijbe op vrijdag 07 oktober 2011, 10:38:25
En vanaf 2015 moet in elk treinstel een wc zitten. Nog maar 1,5 jaar problemen
2030.
Re:Plaszakken in SLT?!?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
ongewenste foto verwijderd!!
Re:Plaszakken in SLT?!?
Citaat van: 103 220-0 op vrijdag 07 oktober 2011, 12:40:55
Da's geen goed argument. Hoor ik hier in Brabant ook vaak: SLT van Breda naar Utrecht. Tuurlijk, je kunt blijven zitten, maar met een overstap in Den Bosch op de intercity ben je eerder in Utrecht en heb je een toilet. Zelfde geldt voor een eveneens verguiste SLT-verbinding Roosendaal - Den Haag. Daarvan is het ook niet de bedoeling dat je het ganse traject in een SLT blijft zitten, maar dat je reist tot het eerstvolgende IC-station en daar overstapt. En zo zullen voor Uitgeest - Rotterdam of Rhenen ook betere alternatieven zijn dan de hele weg in SLT te zitten.
NS heeft het probleem van voor- en natraject wél onderkend en zal een groot aantal stations uitrusten met toiletten. Hebben de bus-, metro- tramreizigers, automobilisten en fietsers ook wat aan!


Ik reis met enige regelmaat van Uitgeest naar Breukelen, dat is toch echt met de SLT zonder overstap. Moet thuis een stukje fietsen en in Breukelen met de bus. Beide stations hebben geen toilet, SLT en bus ook niet. Met overstap ben ik ongeveer 1,5 uur onderweg. (per PB wil ik je graag voorzien van de exacte reisgegevens)
Voor lieden met een zwakke blaas of kinderen is dat wellicht toch een opgave.

Volgens mij wordt het toilet in de trein vooral gebruikt als de reis (niet per se de treinreis) onvoorzien wordt verlengd, door storingen / vertragingen. Dan wordt een ritje in de SLT toch minder aangenaam.
Re:Plaszakken in SLT?!?
103 220-0
gast

Re:Plaszakken in SLT?!?
NS zal best de afweging hebben gemaakt hoeveel reizigers er bijvoorbeeld van Uitgeest naar Breukelen reizen en in de SLT (moeten/willen) blijven zitten. Je behoort dan tot een hele kleine minderheid en daarvoor zal men geen dure toiletten in treinen willen bouwen.

Vertragingen e.d. zijn onvoorziene omstandigheden en lijken mij ook geen reden heel veel extra kosten te maken om een toilet in een trein te plaatsen. In zo'n geval kun je je afvragen hoe ver je moet gaan.
Re:Plaszakken in SLT?!?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Citaat van: Laurent op vrijdag 07 oktober 2011, 12:52:12
Citaat van: Wijbe op vrijdag 07 oktober 2011, 10:38:25
En vanaf 2015 moet in elk treinstel een wc zitten. Nog maar 1,5 jaar problemen
2030.

2025, volgens Teletekst, bericht blijkt aangepast te zijn -> eerste post bijgewerkt.
Re:Plaszakken in SLT?!?
mathijs-spoor3
gast

Re:Plaszakken in SLT?!?
op de radio hoorde ik vanochtend zoiets.

gr
Re:Plaszakken in SLT?!?
Jullie spreken in dit topic de hele tijd over de "hoge nood" van de reizigers, maar niemand heeft het over de "hoge nood" van het personeel: de conducteur en de machinist :confused:.
Re:Plaszakken in SLT?!?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Citaat van: Spoorman op vrijdag 07 oktober 2011, 10:25:15
Mij lijkt dat je het mee naar huis dient te nemen en zelf zorgdraagt voor verwerking zonder het milieu te schaden.

Gr, Ben.

Guess what? Volgens dit artikel mag je ze inderdaad aan de conducteur geven!

In datzelfde artikel staat dat zelfs minister Schultz dacht dat het om een grap ging. Toegegeven: het zou een perfecte 1 april grap zijn! Actueel, bizar, met een zekere waarschijnlijkheid en goed voor flink wat discussie. Het is alleen nog lang geen 1 april...


De zakken in kwestie.

Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Die deden het toch al in de cabine Gerard ????


                                                        Arie
Re:Plaszakken in SLT?!?
Wat een onzin. net alsof je niet even jezelf kunt inhouden, moet je maar van te voren gaan.
SLT is voor de korte afstanden, dus wat mij betreft absoluut niet nodig.

Het is toch al onmogelijk om de spits überhaupt bij een toilet te komen.
Re:Plaszakken in SLT?!?
mathijs-spoor3
gast

Re:Plaszakken in SLT?!?
ER zijn mensen op de wereld met problemen, ik ken er een en als die moet . Dan moet ie snel!!! dus een toilet is noodzaak!!

gr
Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Het wordt in de media wel weer flink overtrokken allemaal. Er werd door de ns gemeld, dat het is voor echte noodgevallen, zoals bijvoorbeeld het stilvallen van een treinstel midden tussen de weilanden ofzo. De sprinters zonder wc rijden al een tijdje, en zijn er echt veel mensen, die het onderweg in hun broek doen? Zo niet, dan is het dus voor "normaal"dagelijks verkeer ook niet nodig.

Aan de andere kant is het wel een domme oplossing voor een probleem, wat er naar mijn mening niet mag zijn. Er hoort gewoon een toilet thuis in een trein.

Roy
Re:Plaszakken in SLT?!?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Citaat van: 103 220-0 op vrijdag 07 oktober 2011, 12:40:55
...Daarvan is het ook niet de bedoeling dat je het ganse traject in een SLT blijft zitten...

Niet de bedoeling nee, maar hoe vaak gebeurt het niet dat er een IC uitvalt en iedereen (om toch nog enigszins op tijd te komen) in zo'n SLT gaat zitten staan? Een ritje met een SLT zou gemiddeld 20 minuten duren. Maar 5 en 35 is ook gemiddeld 20. Ik zou die verdeling wel eens willen zien. Hoeveel mensen rijden er dagelijks langer dan 30 minuten met een SLT? En langer dan 40? Etc.

Het zou bovendien ook niet de eerste keer zijn dat er een verschrikkelijke pislucht in zo'n trein hangt omdat iemand het niet kon ophouden. :(

Naar mijn mening hoort er in iedere trein een toilet. De vergelijking met een bus vind ik hier overigens totaal niet van toepassing (zie eerdere argumenten).

Groetjes,

Rutger
Re:Plaszakken in SLT?!?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Citaat van: RoWi op vrijdag 07 oktober 2011, 17:32:51
De sprinters zonder wc rijden al een tijdje, en zijn er echt veel mensen, die het onderweg in hun broek doen? Zo niet, dan is het dus voor "normaal"dagelijks verkeer ook niet nodig.

Ooit is de fout gemaakt om een toiletloze CityPendel in te zetten in het nachtelijke vervoer van uitgaanders. Daar zijn ze héél snel van teruggekomen... :razz:
Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2006

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Zijn ze er al op schaal (1:87)   :P

groetjes Huib....
Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2009

Franeker

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Citaat van: Huib op vrijdag 07 oktober 2011, 18:33:13
Zijn ze er al op schaal (1:87)   :P

groetjes Huib....
Nee,maar misschien kun je ze meenemen voor je grootspoorverzameling?

Harrie
Re:Plaszakken in SLT?!?
bahnrunner
gast

Re:Plaszakken in SLT?!?
Zal men de cabine dan ook netjes achterlaten? o ja de SLT heeft toch een doorzichtig raam naar de cabine toe? ben benieuwd of je de bediening ook kan gebruiken. Raar idee vindt ik het maar
Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2011

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Ik denk een hoop maar zeg niks... Echt ongekend dit... Pas in 2025 moeten er overal toiletten in zitten.
Re:Plaszakken in SLT?!?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Citaat van: Huib op vrijdag 07 oktober 2011, 18:33:13
Zijn ze er al op schaal (1:87)   :P

groetjes Huib....

Nou vooruit, de primeur dan maar... >:-D



Het is nog tamelijk onzeker of Preiser deze ook echt in productie gaat nemen. :P

Groetjes,

Rutger
Die tegen beter weten in nog steeds hoopt dat het een grapje van de NS was en dat ze als de sodemieter WC's in die SLeT's gaan bouwen...
Re:Plaszakken in SLT?!?
Citaat van: Acido op vrijdag 07 oktober 2011, 09:48:47
... naar de achterste cabine te worstelen, knietjes wanhopig gekruisd, om daar onder toeziend oog van de conducteur en met je blote kont voor die enorme cabineruit met een zucht van verlichting die zak vol te plassen??
Vervolgens stopt de trein net langs het perron met loopbrug. Kunnen de reizigers op de loopbrug fijn meekijken.

"Plaszak" is inmiddels op Radio 1 tot woord van de dag gebombardeerd. Ook hebben Fokke & Sukke de lol er al van ingezien. Klikkie doen.

Groet,
Ronald
Re:Plaszakken in SLT?!?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re:Plaszakken in SLT?!?
 :thumbup: Geweldig allemaal, dit doet een mens lachen. Of het nou wel of niet nodig is i.v.m. met tijdsduur van de ritjes/ritten (of bij pech), wie dit idee gelanceerd heeft, kan blijkbaar niet voorspellen dat dit nieuws de wereld over zal gaan. Staan we er weer leuk op, die malle Hollanders. Maar mijn dag is weer goed, en dat is ook wat waard  :D :D

Dirk-Jan (die eigenlijk bijna nooit in de trein zit)
Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Ik denk dat ze gewoon de mensen met een zwakke blaas willen weren uit de trein!  :D

Roy
Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2006

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Met het niet inbouwen van een toliet is het geziek letterlijk en figuurlijk begonnen .
Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2008

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Dit is een heel raar topic over plaszakken, en forummers die vóór of tégen zijn.  Maar de NS is niet hélemaal achterlijk, want er is na lang gezeik besloten om géén plaszakken uit te gaan delen bij het goederenvervoer !!  B)

groeten, Willem. :D
Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Het doet mij een beetje denken aan 65 jaar geleden allemaal.....
Re:Plaszakken in SLT?!?
Blausee-Mitholz
gast

Re:Plaszakken in SLT?!?
Nu begrijp ik waar de afkorting SLT voor staat, Sanitair Loze Trein  :thumbup: :-)

Mvg, Johan
Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
CiteerAls je nood werkelijk zo hoog is kan je onderweg uitstappen en op het station zeiken

Waarna de trein vrolijk verder rijd, en jij op de volgende kunt wachten?

Sonder Luxe Toilet betekend het denk ik, alleen was de uitvinder niet zo goed in spelling.
Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Ja, dat bedoel ik juist. je kunt onderweg wel even uitstappen om te pissen, maar de trein wacht niet op jou.

Roy
Re:Plaszakken in SLT?!?
103 220-0
gast

Re:Plaszakken in SLT?!?
Citaat van: RoWi op zaterdag 08 oktober 2011, 08:29:14
CiteerAls je nood werkelijk zo hoog is kan je onderweg uitstappen en op het station zeiken

Waarna de trein vrolijk verder rijd, en jij op de volgende kunt wachten?

Sonder Luxe Toilet betekend het denk ik, alleen was de uitvinder niet zo goed in spelling.
Geeft niks, daar hebben er meer last van. Bekijk je eigen bericht maar eens goed  :?
Re:Plaszakken in SLT?!?
Het toont maar aan hoever dat de ontwerpers en bedenkers van de NS van de werkelijkheid af staan.als je zo arrogant bent dat je er zelf niet op kan komen dat je aan al je klanten moet denken dus ook de ouderen en hulpbehoevenden en er dan geen wc in zet om geld te besparen en dan komt er commentaar en dan met zo een oplossing komen waar heel Nederland een negatieve mening over gaat geven.Wat ook logisch is en je dus als NS gewoon in de zeik gezet wordt door het hele land dan ben je in mijn ogen niet geschikt om een bedrijf te leiden.

Maar arrogant en achterlijk ben je dan echt wel.Of je die wc in die trein nu wel of niet nodig hebt staat niet ter discussie.De asociale manier waarop de NS omgaat met hun klanten door met zulke oplossingen te komen en hoe hun eigen personeel maar plaats moet maken voor de klant met een plaszak en hoge nood.Zo moet je het bekijken volgens mij.Schandalig en zeer negatieve publicity krijg je er van maar misschien kan de NS het allemaal wel hebben.De hoge heren daar rijden tenslotte in bedrijfsautos rond en hebben geen last van het gepeupel dat in een trein moet en zijn behoefte moet doen met een plaszak........

Het enigste om deze hele toestand te voorkomen was een toezegging doen om tzt. de treinstellen aan te passen.Was alles op zijn pootjes terecht gekomen.Maar zoals gezegd als je arrogant en niet na kan denken dan is dat geen optie.

Harald & Alex
Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2008

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Over het nut van toiletten in SLT:
Ik reis dagelijks in die dingen en vind dat er een toilet in moet zitten. Dat maakt het onderscheid tussen een trein en metro. In mijn ogen zou het ook logisch zijn om in de bussen van Utrecht - Breda een toilet aan boord te hebben. Gewoon uit oogpunt van comfort voor de (betalende) passagier.
Ook kan ik totaal niet begrijpen dat er ooit besloten is om geen toiletten te plaatsen. En dan vind ik het argument plaatsen niet opgaan. De stoelen in die dingen zijn zo dicht op elkaar geplaatst, dat het niet comfortabel zitten is.
Heb ooit een medereiziger (die iets te diep in het glaasje had gekeken) keihard over z'n nek zien gaan. Dit door het open karakter van de treinen, konden wij alles volgen en hij haalde het net niet om bij Vleuten uit te stappen. Als er een wc aan boord was had die man daar zeker een poging toe gedaan. Ik kan jullie melden dat het maar goed was ivm de lucht dat Utrecht het eindstation was. :D

Groeten Dennis
Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2011

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Gewoon iedereen overal in de trein hun behoefte laten doen totdat er iemand over struikeld en dan een rechtzaak met een flinke schadeclaim, komen er snel toch weer toiletjes in
Re:Plaszakken in SLT?!?
MarklinKoen
gast

Re:Plaszakken in SLT?!?
HAHA!
Wat heb ik hier om gelachen! Nou, binnekort maar eens een sprintertje nemen, en die plazak uittesten! :D :P
Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2006

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
gewoon bij B*els 81 bio Boxxen huren .

81 x 27.50 = 2227.50 pw x 52 = 115830 euro

Kunnen mooi in de multirooms staan
Re:Plaszakken in SLT?!?
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Plaszakken in SLT?!?
Ronduit belachelijk! Kenne ze niet effies gewoon wat rijtuigen ombouwen en toiletten erin plaatsen?
Re:Plaszakken in SLT?!?
de communicatie was droevig. Product lijkt wel goed, plassen, in een paar seconden een harde materie. Maar waar moet je t gebruiken? Zeker niet in een trein die als een tram is ingericht, zelfs niet als ie in een weiland stil komt te staan (deuren open lijkt me t klantvriendelijkst....evt via de mcn cab even naar buiten begeleiden voor hoge nood). Vraag is waarom moest t zo groot gebracht worden. Ministerieele reactie was dan weer t andere summum, vanaf 2025 zijn er toiletten verplicht in alle treinen, nou, ophouden nu!!