Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Wat is het typenummer van dit rangeerlocje?

Gestart door Tom woensdag 28 februari 2007, 20:49:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wat is het typenummer van dit rangeerlocje?
Geachte Marklincollega's,

Via Marktplaats heb ik een rangeerlocje op de kop getikt: Klik hier. Er zit blijkbaar een technisch mankement aan, maar dat maakt me niet uit omdat ze ter decoratie op een rangeerspoortje komt te staan.
(Als ik haar later alsnog wil gebruiken, dan kijk ik wel of ze naar digitaal om te bouwen is).

Wat is het typenummer van deze loc en wie kan er iets meer over vertellen, zoals het type motor en andere technische specificaties?

Graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Wat is het typenummer van dit rangeerlocje?
ik denk dat het een v 60 is maar ik weet het niet helemaal zeker

het nummer van de loc is de 3064 en 3065
Re: Wat is het typenummer van dit rangeerlocje?
Heey,

Dat is een V 60 :!:. Voor verdere info over dit mooie locje klik je hier of hier ;).
Ik heb de DB Vargo versie en die is heel sterk trekt zo mijn Goliath hijskraan vooruit en komt zelfs ( al is het met full-speed ) door de bochten met dat logge en zware ding ;).

Marcel
Re: Wat is het typenummer van dit rangeerlocje?
Kijk anders even op de site van Helmut Kern.

http://www.hfkern.gmxhome.de/index.html
Re: Wat is het typenummer van dit rangeerlocje?
Dag Marklincollega's,

Hartelijk dank voor de pijlsnelle reacties. Marklinfan had direct de goede typenummers gevonden.
De 3064 is zonder Telex-koppelingen en de 3065 heeft die wel.
Ik ga er daarom van uit dat het de Marklin 3064 is.

Ik ga opzoeken of dit locje naar digitaal om te bouwen is (Al is dat vooralsnog niet aan de orde, maar ik vind het gewoon een prettig idee).

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Wat is het typenummer van dit rangeerlocje?
Dag Marklincollega's,

Ik heb het typenummer opgezocht op de site van Marklin, maar ik kom niet verder met de vraag of deze loc eventueel om te bouwen is.
Wie weet welk type motor in dit locje zit? (Ik zie wel dat het een schijfcollectormotor is, maar is het een kleine of een grote?)

Klik hier voor de exploded view.

Graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Wat is het typenummer van dit rangeerlocje?
Dag Marklincollega's,

Er is niet veel documentatie op het Internet terug te vinden over het benodigde type decoder.
Ik vond eigenlijk alleen deze link waarin staat dat deze loc met een Marklin 60903/60923 setje om te bouwen is. Als opmerking stond erbij: 'The motor plate may need some modification'.

Aan de hand van de fraaie site van Huib Maaskant (Klik hier) kan ik eventueel de benodigde motoronderdelen vinden in combinatie met een decoder naar keuze.

Bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Wat is het typenummer van dit rangeerlocje?
deze loc heeft 2 ronde koolborstels
Re: Wat is het typenummer van dit rangeerlocje?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Wat is het typenummer van dit rangeerlocje?
Volgens dit lijstje kun je 'm inderdaad ombouwen met een setje 60903, met de opmerking erbij dat het erin past "zonder freeswerkzaamheden".
Ook staat erbij dat jongere modellen een trommelcollectormotor hebben. Dat betekent dat je die kunt ombouwen met een setje 60760, hetgeen meer dan de helft goedkoper is.

Acido
Re: Wat is het typenummer van dit rangeerlocje?
Helaas is de 60901,3,4,5 niet meer leverbaar.
Zelf betrek ik ze van Ebay Duitsland via een goede vriend van mij die dat voor mij regeld.
Maar ze worden zeldzaam.

Ik ben zelf ook regelmatig aan het kijken, kan ze maar hebben liggen.

Naar mijn mening een domme zet van Märklin om deze types eruit te gooien.
En dat allemaal om die domme MFX troep er door te duwen.

Maar ja, handigheid is niet te koop.
Re: Wat is het typenummer van dit rangeerlocje?
Geachte Marklincollega's,

Ik heb het locje nog niet binnen (Ik heb de centjes al wel overgemaakt) en ik hoop natuurlijk dat er een motortje met trommelcollector in zit.
Een Marklin 60923 voor het ombouwen van een schijfcollectormotortje kost gelijk weer rond de 100 Eurootjes.

Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen. Straks valt het locje bijna van ellende uit elkaar en dan heeft ombouwen natuurlijk geen zin. Dan krijgt ze gewoon het plekje op het stukje rangeerspoor waar ik haar in eerste instantie voor had bedoeld.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Wat is het typenummer van dit rangeerlocje?
Geachte Marklincollega's,

Het locje is binnen. Ik heb het frame een tijdje in de wasbenzine gehad en daarna bekeken.
Ik kan er lang en breed over l*llen, maar ze blijft gewoon in ruste op het rangeerbaantje staan :-)

Bedankt voor alle reacties.

Met vriendelijke groet,

Tom