Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

ice en ice 2 aan elkaar koppelen.

Gestart door Anthonymarklin zondag 02 oktober 2011, 15:38:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ice en ice 2 aan elkaar koppelen.


Hallo,

ik heb 2 ice's (29786 en 29790) die ik aan elkaar wil koppelen zoals in de video.
Weet er iemand of ik dat nog kan kopen en wat het artikelnummer ervan is?
Op de Marklin site spreekt men daar niet over.
Re:ice en ice 2 aan elkaar koppelen.
Daar is dacht ik een koppelstuk voor dat je nog op Ebay zult vinden...


groeten Dylan
Re:ice en ice 2 aan elkaar koppelen.
Het koppelen van twee ICE's 1 (zoals op het filmpje) is wel bezijden de werkelijkheid. De ICE 1 is nl. niet koppelbaar. Hoeft ook niet want hij heeft zelf al 12 tot max 14 tussenbakken. Koppelen gebeurt wel met de gelijkende ICE 2.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:ice en ice 2 aan elkaar koppelen.
hallo modelspoorders,

ik denk eerder omdat er geen koppeling mogelijk is de 2 ice´s precies
de zelfde snelheid hebben,en voor onder in de bumper zeg maar magneet
geplaatst is,en heeft hij daarom ook hetzelfde stuur effect.
maar kan me ook vergissen.

mvg john.
Re:ice en ice 2 aan elkaar koppelen.
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:ice en ice 2 aan elkaar koppelen.
Zoals Aldert al zegt:

Een ICE-1 gaat normaal als één-ling door het leven en is 14-16 delig.
Een ICE-2 is "eine halb-Zug", ofwel een halve ICE-1 bestaande uit 7-8 delen.
In het grootbedrijf zal dit ook niet worden toegepast in een dienstregeling.

Technisch gezien kan je een Marklin ICE -1 zoals 3770, 37701 koppelen met een ICE-2 zoals 37712, of de dummy 40712.  Hierbij dien je de koppen van de ICE-2 met elkaar te verbinden. ALLEEN bij de dummy 40712 zit het hiervoor benodigde stroomvoerende koppelstuk.

In de gebruiksaanwijzingen rept Marklin erover, om het totaal van 10 eenheden niet te overschrijden. Waarom dit is, weet ik niet; echter het zou met de totale stroomverbruik van de interieurverlichting te kunnen maken hebben. De lampen onder de kappen worden ook behoorlijk heet.

De hobby-uitvoeringen van Marklin kan je wel koppelen, maar er is geen elektrische verbijding in lok/stuurstand voorbereid. Je zal echter altijd de stuurstand, en motorwagen van de ICE-2 met elkaar dienen te koppelen, daar de ICE-1 technisch geen koppel mogelijkheid heeft.

Gr. Marcel