Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Thomas the Train collectie

Gestart door Ferdi zondag 02 oktober 2011, 19:54:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Thomas the Train collectie
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Thomas the Train collectie
Beste mensen,

Jelle en ik hebben al een behoorlijk aantal Thomas de trein locomotieven omgebouwd. Op het filmpje zie je Percy en Thomas van Marklin, de rode James en blauwe Edward van Hornby en daarachter de gele Ben van Bachmann (with the moving eyes), onze nieuwste aanwinst Gordon en de groene Duck, allebei van Hornby.
Ik heb ze allemaal omgebouwd naar wisselstroom met Esu Lokpilot V4.0.
Ik ben nu bezig verlichting in te bouwen in de twee coaches van James (nog niet op de film).
Voorlopig blijft het hier even bij, gezien de financiën....
Filmpje: http://www.xs4all.nl/~duodenum/trein/Thomas_collectie.AVI

Vriendelijke groeten,

Ferdi (en Jelle).

Re:Thomas the Train collectie
Leuk dat je die beroemde treinen op je spoorbaan rond kunt laten rijden, nu nog Erik de Zwart inhuren om er voortdurend bij te vertellen!

NB je filmpje kan je beter uploaden naar youtube, is gratis (niet onbelangrijk). Ik kan nu niks met het linkje.
Re:Thomas the Train collectie
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re:Thomas the Train collectie
Hallo Frank,

Dank voor jouw reactie. Op het filmpje is Erik de Zwart ook te horen: we hebben een Thomas DVD als achtergrond gebruikt als we de Thomas treinen laten zien.
Bij mij werkt de link gewoon. Je kunt de link ook kopiëren en in jouw browser zetten.

Vriendelijke groeten,

Ferdi.
Re:Thomas the Train collectie
Hoi Ferdi,

na het kopiëren van de link deed  het filmpje het wel, en inderdasad hoorde ik de stem van Erik de Zwart!

Gaan jullie het eiland Sodor een beetje namaken? Het lokdepot en het kopstation waar Thomas moet rangeren? De tunnel en andere stukken uit de film?

NB en de dikke controleur op het perron?

Vr gr

Frank
Re:Thomas the Train collectie
Lid sinds: 2011

offline
Re:Thomas the Train collectie
Erg leuk filmpje! Het downloaden duurde bijna 10 minuten hetgeen waarschijnlijk meer zegt over de verbindingen bij ons hier op het franse platteland. T.z.t. klop ik nog wel bij je aan voor tips over het ombouwen van de loks want met name James staat al een tijdje op het verlanglijstje van mijn dochter (8).
Veel succes met de baan! groeten,

Marco en Rosa
Re:Thomas the Train collectie
Helaas krijg ik alleen  een spijkerschrift te zien. Jammer want de spanning was zo hoog gestegen :( :( :-( :-( :-(

gr erik
Re:Thomas the Train collectie
VincentKloeg
gast

Re:Thomas the Train collectie
Gaaaf!! :D :D

Mijn passie voor stoomlocomotieven begon in Engeland en is daar verder flink aangewakkerd door Thomas! :D :D

Super dat ze bij jou op de H0 baan hun rondjes rijden. Jullie zullen er vast veel plezier aan beleven!

(Henry is mijn favoriet trouwens, komt die ook nog eens?)

Groet, Vincent
Re:Thomas the Train collectie
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re:Thomas the Train collectie
Beste Frank, Erik, Marco en Rosa, Vincent

We gaan het eiland Sodor niet namaken. Het is nu een testbaantje voor de CS 2, wissels, indeling in blokken oefenen en tzt aan mijn Mac iTrain computer programma koppelen. Jelle vindt zijn Thomas collectie geweldig (en ik stiekem ook). Het ombouwen is relatief gemakkelijk: zie een ander draadje van mij, met foto's.
Henry komt ongetwijfeld ook een keer langs. Ik sla mijn slag als het op ebay de (financiële) moeite waard is. Nogmaals Erik: de link kopiëren en in jouw browser plakken. Werkt altijd.
Dank voor alle reacties!

Vriendelijke groeten,

Ferdi en Jelle.
Re:Thomas the Train collectie
Marklin_Peter
gast

Re:Thomas the Train collectie
Dit is heel leuk voor de kleine onder ons dat Thomas op onze baan ook kan rijden
Heb alleen van de week vernomen van mijn model winkel als er iets stuk gaat eraan dan heb je pech
Er zijn namelijk geen onderdelen voor te koop  :(
Ik wilde hem namelijk ook kopen maar zie er nu toch vanaf
Re:Thomas the Train collectie
mijn zoon heeft ook een thomas maar dan van marklin.
rijd leuk en hij is erg blij mee :P
kosten op ebay ongeveer 69 euro.

groeten renzo