Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Wie kent dit type sleper?

Gestart door Lokkie zondag 02 oktober 2011, 19:00:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie kent dit type sleper?
Hoi,

Een tijdje terug ben ik in het bezit gekomen van 2 railbus wagens met een mij onbekend type sleper eronder. :O



De sleper:









Kent iemand dit type sleper :?:

Gr.
René
Re:Wie kent dit type sleper?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Wie kent dit type sleper?
Jup, zijn gewoon M*-slepers, zitten ook wel eens onder draaistellen van oudere rijtuigen (metalen) met verlichting  ;)
Re:Wie kent dit type sleper?
Ik heb hier 1 wagon met 3 assen en daar zit deze ook onder.


groeten Dylan
Re:Wie kent dit type sleper?
Bedankt. :)
Niet iets bijzonders dus.
Ik had ze nog niet eerder gezien.

Gr.
René
Re:Wie kent dit type sleper?
Hoi René,

dat zijn idd oude slepers, die je nu niet meer ziet omdat ze te kort zijn voor betrouwbare stroomopname...  :-(

Ik hoop voor je dat je ze een beetje makkelijk kan vervangen voor iets beters...
Re:Wie kent dit type sleper?
Lang, heel lang geleden, nog voordat Peyton Place op televisie was, had de m-rail een doorgetrokken middenleider i.p.v. puko's. Toen had je nog korte slepertjes.

Gr, Ben.
Re:Wie kent dit type sleper?
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Wie kent dit type sleper?
Dit is een skisleper. Voor het eerst in gebruik vanaf 1951, DL 800, SEW 800.
Mvg.
Re:Wie kent dit type sleper?
de korte slepers zitten idd onder de oudere locs en wagonnen, zover ik begrepen heb zijn ze niet meer te krijgen dus wees er zuinig op.
het nadeel van de korte slepers is dat ze nogal willen ratelen op de baan doordat ze "wiebelen"over de contactjes van de middenrail
Re:Wie kent dit type sleper?
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re:Wie kent dit type sleper?
Lokkie
Uitgaande van jou 4de foto kan er geen goed contact gemaakt worden, boel lijkt wel verbogen. Schoen moet ca 2 mm boven de wielflens uitsteken.
Die in de locs werden gebruikt hadden een nog kortere sleper als de hier afgebeelde.
Deze afmeting werd gebruikt voor in een donderbus en dat zit de lampfitting direct aan de ski-sleper.
Er is wel een markt voor als je het van de hand wil doen, maar reken je er niet rijk aan.
Cees
Re:Wie kent dit type sleper?
Citaat van: Spoorman op zondag 02 oktober 2011, 20:46:51
Lang, heel lang geleden, nog voordat Peyton Place op televisie was, had de m-rail een doorgetrokken middenleider i.p.v. puko's. Toen had je nog korte slepertjes.

Gr, Ben.

Barbara Perkins, lekker ding in die tijd, ik was 9 ofzo :D Dr.Rossi, Dorethy Malone of zoiets, de oude vrek Payton, kleinzoon Ryan O´Neill , mooie tijd ;), maar ik dwaal zwaar af, back on topic  :mrgreen:

Mvg Gert
Re:Wie kent dit type sleper?
 :thumbup:
Re:Wie kent dit type sleper?
Gaat het nu over een sleper hier of over pekelvlees met Rodney Harington.

Mvg. Leo
Re:Wie kent dit type sleper?
Citaat van: TomCat op maandag 03 oktober 2011, 20:54:38

Gaat het nu over een sleper hier of over pekelvlees met Rodney Harington.


Gert en ik hebben het over Peyton place. Over die sleper is alles al gezegd.

Gr, Ben.
Re:Wie kent dit type sleper?
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re:Wie kent dit type sleper?
Citaat van: Spoorman op zondag 02 oktober 2011, 20:46:51
Lang, heel lang geleden, nog voordat Peyton Place op televisie was, had de m-rail een doorgetrokken middenleider i.p.v. puko's. Toen had je nog korte slepertjes.

Gr, Ben.

En was de rails van dubbel zo brede bielzen voorzien, als de latere m-rails
Cees
Re:Wie kent dit type sleper?
Klopt .
Ik heb ook nog zoeen sleper onder een rijtuig zitten voor afname stroom voor verlichting.
Het geeft een probleem bij mij bij de 3-weg wissel van C-Rails.
De sleper blijft haken tussen de pukoos.
Dat komt omdat hij gewoon te kort is hiervoor.
Groeten Marklinman.
Re:Wie kent dit type sleper?
Hoi,

Bedankt voor de reacties. :)
Tja, Peyton place dat ken ik van naam, maar heb ik nooit gezien (was denk ik te jong nog, bouwjaar '62).

Maar terug naar de slepert.
Leuk al de informatie over dit type sleper. :)

Citaat van: Cees B op maandag 03 oktober 2011, 20:40:00
Lokkie
Uitgaande van jou 4de foto kan er geen goed contact gemaakt worden, boel lijkt wel verbogen. Schoen moet ca 2 mm boven de wielflens uitsteken.
Die in de locs werden gebruikt hadden een nog kortere sleper als de hier afgebeelde.
Deze afmeting werd gebruikt voor in een donderbus en dat zit de lampfitting direct aan de ski-sleper.
Er is wel een markt voor als je het van de hand wil doen, maar reken je er niet rijk aan.
Cees

Deze wagens ga ik niet gebruiken, ik heb al twee railbussen rondrijden, het nieuwe type Doornkaat (geweldig model) en een oude donker rode met 2 bijwagens.
Dus als iemand interesse heeft in deze 2 wagens, dan hoor ik het graag. :)
Ik ga ze in ieder geval het verkoophoekje zetten.

Gr.
René
Re:Wie kent dit type sleper?
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Wie kent dit type sleper?
Onder de 3135 is een ander type van sleper gebruikt, kijk maar eens goed.
Mvg.