Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Mijn plannen.

Gestart door Vinysie woensdag 28 februari 2007, 12:53:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn plannen.
Lid sinds: 2006

Werkspoor Amsterdam

offline
Mijn plannen.
Ik vindt het nu wel eens tijd om wat meer van me te laten horen.
Ik lees het forum bijna elke dag en heb al aardig wat ideen opgedaan voor de bouw van mijn baan.
Ik heb veel gekeken naar de ontwerpen van marklin uit het baanontwerpen boekje, die bij startsets en uitbreiding sets in de doos zit.

Hierin staat ook een baanontwerp dat mij erg aan spreekt omdat ik daarin de omgeving, waar ik vaak op vakantie ben, kan voorstellen.

Dit is hem:

Klik hier voor grotere versie

Het licht grijze gedeelte komt een berg die aan de achterkant open blijft of met een luikje af te sluiten zal zijn.

Bij het kleine ovaal dat uit de berg komt komt een klein (dorps station)
Waar het grote station komt lijkt me duidelijk  :D op de afbeelding onderin dus.
Wat ik met het spoor dat voor het grote station naar het midden toe loopt ga doen weet ik nog niet zeker. een vracht station of zo.

verder ben ik nog van plan om in de berg een spoor naar een lage nivau te laten gaan voor een schaduwstation. maar daar ben ik nog mee bezig.
als iemand daat ideeen over heeft hoor ik dat graag.

Verdere opmerkingen over de baan en ideeen over uitbreiding hoor ik natuurlijk ook graag anders had ik dit bericht natuurlijk niet geplaatst.  :D


groeten Vincent
Re: Mijn plannen.
JanPieter
gast

Re: Mijn plannen.
Erg leuk plan, doe het je niet na. Mij lijkt een ovaal een tikkeltje nutteloos.
Re: Mijn plannen.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Mijn plannen.
Tja eenmaal op het ovaaltje en je komt er nooit meer vanaf zonder achteruit te moeten rijden.

Voor de rest een leuk plan op een kleine ruimte.
Re: Mijn plannen.
Harry H
gast

Re: Mijn plannen.

Hoezo niet Henk?..Hij heeft daar toch wisseltjes. Of zie ik het niet goed?

Groet Harry
Re: Mijn plannen.
Megahertz
gast

Re: Mijn plannen.
Dat ovaal is wel leuk hoor gewoon een treintje op rond laten rijden of zo programmeren dat als de trein de tunnel in rijd het ovaaltje over gaat en de tunnel weer uit komt.
Re: Mijn plannen.
Zilverling
gast

Re: Mijn plannen.
Grappig baantje, alleen aparte plekken voor bochtwissels, je moet ze zeker ergens kwijt ? ;-)
Re: Mijn plannen.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Mijn plannen.
Citaat van: Zilverling op zondag 04 maart 2007, 14:03:59
Grappig baantje, alleen aparte plekken voor bochtwissels, je moet ze zeker ergens kwijt ? ;-)

Meegebogen wissels zijn bedoeld om ruimte te besparen en daar maakt Vincent in zijn baanplan handig gebruik van.
Re: Mijn plannen.
Davy
gast

Re: Mijn plannen.
Leuk ontwerp waar je met 2 of 3 locs uit de voeten kunt.

Veel plezier met het bouwen ervan.

Groeten,
Davy