Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

IJken FX locs

Gestart door Varekamp zaterdag 01 oktober 2011, 23:03:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
IJken FX locs
Varekamp
gast

IJken FX locs
Goedeavond,

Ik heb een vraag: Ik ben momenteel mijn locs aan het ijken. Ik heb FX locs en MFX locs. Bij het ijken van MFX locs zie je hoe keurig de stappen worden ingevuld bij het ijken. De stappen worden mooi opbouwend gevuld. Nu komt het: bij het ijken van FX locs gaat de eerste stap keurig stap 1: 4 km/u maar bij stap 2 schiet deze al naar 63 km/u toe. En bij stap 8 is de loc al klaar. Dit gaat veel te hard. Ik heb de topsnelheid ingevuld tot bijv. 140 km/u (intercity). Hoe kan ik de stappen ook mooi geleidelijk laten invullen door Koploper?

Weet iemand hier de oplossing voor?

Groeten Ronald  :)
Re:IJken FX locs
Blausee-Mitholz
gast

Re:IJken FX locs
Max snelheid van de decoder in de fx decoder omlaag brengen.

Mvg, Johan
Re:IJken FX locs
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:IJken FX locs
Hallo Ronald,

Zo te lezen staat de topsnelheid van de locdecoder veel te hoog, en is daardoor slecht regelbaar, ook van Fx locs is met Cv?s de topsnelheid te verlagen, hierdoor vallen er meer stappen in een serie waarmee gereden kan worden.


Met vriendelijke groet,

Walter
Re:IJken FX locs
Varekamp
gast

Re:IJken FX locs
Hallo Johan en Walter,

Ik begrijp dat de snelheid naar de beneden moet. Ik heb een IB IR en er zit een M* FX decoder in. Je zal dus de CV waarde van de snelheid moeten veranderen. Ik keek in het boekje en dat is CV5, nu moet je hier dus de waarde veranderen. 01-63
Ik heb nu diverse pogingen ondernomen, maar in de IB kan je dus de Uhlenbroek, DCC en Selectix selecteren. Bij de Uhlenbrock heb je dus diverse nummers 750,755 etc.
in het menu van DCC zie je dus wel dat je de CV kan programmeren.
Wie weet waar ik wezen moet om dit de wijzigen?

Groeten Ronald  :)
Re:IJken FX locs
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:IJken FX locs
Hallo Ronald,

jammer genoeg weet ik niet genoeg van de IB zodat ik weet hoe je hiermee Cv's moet wijzigen,  misschien dat iemand anders je wel op weg kan helpen. Uiteraard wil ik je wel helpen, maar dan doe ik het via de centrale waar ik deze gegevens en huidige instellingen wel visueel in beeld krijg,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:IJken FX locs
Blausee-Mitholz
gast

Re:IJken FX locs
Zelfde wijze als met een 6021.

Mvg, Johan
Re:IJken FX locs
Varekamp
gast

Re:IJken FX locs
Walter en Johan,

Bedankt voor jullie support.
Johan, kan je voor mij misschien uitleggen hoe dat moet met de 6021? Ik heb namelijk nog nooit zo'n apparaat gehad.  :(

Groeten Ronald  :)
Re:IJken FX locs
Wasmi
gast

Re:IJken FX locs
Ronald,

op de site van Uhlenbrock staat een hele procedure hoe te handelen met deze (en MFX) decoders. Het is vrij omslachtig en soms verwarrend omschreven, maar het werkt wel....  8o 8o de FAQ pagina op de U website is weg  8o 8o. Ik stuur je wel ff een PB met de procedure.

Walter

Re:IJken FX locs
Varekamp
gast

Re:IJken FX locs
Hallo Walter,

Super bedankt alvast.

Groeten Ronald  :)