Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Rivarossi BLS Ce 4/4 en Ce 4/6

Gestart door Blausee-Mitholz zaterdag 01 oktober 2011, 22:14:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rivarossi BLS Ce 4/4 en Ce 4/6
Blausee-Mitholz
gast

Rivarossi BLS Ce 4/4 en Ce 4/6
Laatst heb ik de Rivarossi HR2137 AC Digital gekocht.


Betreft het model BLS Ce 4/4 met nummer 311. Wat detail betreft ziet het model er prima uit.



Wat techniek betreft ben ik minder enthausiast. Het blijft in mijn ogen een Limarossi  :(
Zit op het oog een goedkope motor in en een OEM ESU decoder. Is niet fijn af te regelen. Met langzaam rijden schokt de lok nog al eens.
Ik heb de lok al helemaal gedemonteerd gehad  om een koppelingschacht te plaatsen  8o Breekt mij ook het e.a af  :-( aan de kardan aandrijving zitten de bramen nog aan. Lok is voorbereid voor een speaker en schijnt ook met loksound leverbaar te zijn.

Onder de lok staat duidelijk made in China
Ik heb al een de Limarossi BLS Re 4/4 afgewezen maar dat doe ik nu definitief.
De Ce 4/4 is een model wat echt nieuw is in de modelwereld dus daarom wel welkom maar meerdere Limarossi's hoef ik niet te hebben.


Tot slot nog een kleine line-up met zijn neefje van Brawa de BLS Te 2/3
Cabinelicht in de Ce 4/4 is een extra functie vanaf fabriek
Koppeling haken zijn van HAG.

Mvg, Johan
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Lid sinds: 2010

offline
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
 Johan,

Kun je er geen andere motor in plaatsen?

Robin
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Blausee-Mitholz
gast

Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Robin, tuurlijk kan er een andere motor geplaatst worden zal ook wel een keer gebeuren maar voor een model waar je 264 euro voor neer legt mag dat niet nodig zijn lijkt mij.
Men vindt Märklin altijd duur maar maar als je met dit vergelijkt ben je hier nog duurder mee uit.
Nogmaals het model is welkom er is geen alternatief maar ik had hem liever van een betrouwbaarder merk gezien.

Mvg, Johan
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Lid sinds: 2010

offline
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Dat is inderdaad flink aan de prijs voor een simpele decoder en een prut motortje.
Een echte decoder heb je natuurlijk ook al zonder resultaat geprobeerd?

Robin
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Blausee-Mitholz
gast

Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Heb zo geen decoder met 21 polige stekker liggen.

Mvg, Johan
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Lid sinds: 2010

offline
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Tja , dat zit er dan weer wel in.
Dus dan is er nog hoop dat het goed komt.

Robin
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Hallo,

Euro 264 voor een simpel model made in China, dat is flink winst voor Hornby.
Dan is het in verhouding, Maerklin ganz metaal made in Duitsland, niet duur.

Filipi.
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Lid sinds: 2007

offline
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Johan, ik heb pas een GT6 tram van Rivarossi aangeschaft (ook Made in China, was vroeger leverbaar als Lima model). Omdat dat geen 3 rail model is, zat er ook geen decoder in. Wel zo'n printje waar je een decoder met 21 polige connector op kunt prikken. Ik heb er een ESUtje in gezet. Wagen de baan op en beek kl.... te rijden, vooral bij lage snelheden. Als hij bijna stil stond maakte hij zelfs een bokkesprongetje. Vervolgens wat aan de CV's van de lastregeling veranderd en nu rijdt hij echt schitterend en veel beter dan het oude Lima model (waarvan ik er ook eentje heb rijden). Wellicht valt er dus ook aan jouw lok nog e.e.a. te verbeteren zonder dat het geld kost.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
sbbmarklin
gast

Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Hij heb em ook weer.

Ik heb hem ook. Hij rijd i.d. schokkerig bij lage snelheid.

Ik heb er alleen een ander probleem mee en dat is dat ik de decoder een ander adres wilde geven.
en hij nu niet rijd. De verlichting werkt wel.

Voor de rest een leuk lokje voor een buurtgoederentreintje.

Ik heb van rivarosi ook een BLS Re 4/4. Ook een mooie lok.
Alleen jammer dat de baanschuiver tegen de puco,s op wissels aan loopt en de lok dus blijft hangen.
ik heb er dus een stukje afgesneden. Eigenlijk een beetje jammer.

Voor de rest ook een mooie lok. het frapante is dat ik dit ook heb bij diverse marklin loks.

Tot nu toe is er maar 1 merk waar ik nog geen technische problemen heb gehad.
En dat is een merk met 3 letters in de naam.

Gr arnout.
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Blausee-Mitholz
gast

Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Citaat van: mozzi54 op maandag 03 oktober 2011, 20:46:28
...................... Ik heb er een ESUtje in gezet. .........................
Wellicht valt er dus ook aan jouw lok nog e.e.a. te verbeteren zonder dat het geld kost.

Met vriendelijke groet,

Aldert

Hallo Aldert

Dat is nu het beroerde van een OEM ESU decoder, die is uitgekleed dwz beperkt in zijn instel mogelijkheden.
Een volwaardige ESU decoder er inzetten is dan het alternatief maar dat kost geld.

Ik begrijp niet dat ze in modellen die toch flink aan de prijs zijn nog liggen kl*ten met OEM decoders.

Dank verder voor je reactie.

Mvg, Johan
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Blausee-Mitholz
gast

Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Citaat van: sbbmarklin op maandag 03 oktober 2011, 21:19:25
Hij heb em ook weer.

Als er echt iets nieuws is ben ik er als de kippen bij  :D
Id leuk voor een buurt of werktreintje naar Mitholz en rangeren maar  B)


Citaat van: sbbmarklin op maandag 03 oktober 2011, 21:19:25
Tot nu toe is er maar 1 merk waar ik nog geen technische problemen heb gehad.
En dat is een merk met 3 letters in de naam.

Gr arnout.

:D :D :D  B) de koffie er van is ook goed  :-)

Mvg, Johan
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
sbbmarklin
gast

Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Ik lust geen koffie.
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Blausee-Mitholz
gast

Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Was ie maar van Hag dan waren er idd geen problemen.
@Arnout, heb je zijn neefje de Brawa Te 2/3 ook?

Mvg, Johan
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
sbbmarklin
gast

Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
He he
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Ik had dit lokje gekocht in Utrecht op de beurs.  Ben hem gelukkig daar op de  testbaan gaan proberen en bleek dat hij gewoon niet reed.  Dan maar terug naar verkoper en geld terug gekregen.
Hij wist wel te vertellen dat hij er al een paar van dat type had moeten terugnemen. en enkel AC uitvoeringen.

Jammer want 't is wel een mooi lokje.
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Blausee-Mitholz
gast

Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Nou ik heb een ESU V4 met 21 polige stekker gekocht, die steek ik er in en dan werken de functies niet meer correct.
Steek ik de ESU EOM decoder weer terug dan zijn de functie weer normaal.

Wat is dat voor een ongein dat zelfs ESU decoders niet compatible zijn  8o
Speciaal voor de klant aangepast!

Ik weet wel ik koop die Limarossi troep nooit weer.........................

Mvg, Johan
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Het is toch een fraai lokje om te zien, jammer dat het zoveel moeite kost hem goed te laten rijden!
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 05 december 2011, 22:44:41
Nou ik heb een ESU V4 met 21 polige stekker gekocht, die steek ik er in en dan werken de functies niet meer correct.  Steek ik de ESU EOM decoder weer terug dan zijn de functie weer normaal.

Ha Johan,
je hebt inderdaad weinig geluk; denk je even vlot een verbetering aan te brengen en dan wordt je getracteerd op dit soort onvoorspelbare dingen. Het is wel jammer; is een leuke loc.

groetjes, willem
Rivarosi ce 4/6
sbbmarklin
gast

Rivarosi ce 4/6
goedenavond,

Heeft er al iemand een Rivarsosi BLS Ce 4/6?

En wat zijn de bevindingen?

Gr Arnout.
Re:Rivarosi ce 4/6
Blausee-Mitholz
gast

Re:Rivarosi ce 4/6
Arnout, de eigenschappen zullen de zelfde zijn als de CE 4/4

Mvg, Johan
Re:Rivarosi ce 4/6
sbbmarklin
gast

Re:Rivarosi ce 4/6
Nou dan weet ik het nog niet wand de mijne heeft nog niet gereden.
Ik vind het wel een grappig lokkie. Weet niet wat er achter hoord?
Maar dat zal wel het zelfde zijn als de Ce 4/4.

Is weer eens wat anders als de Re 465en en Traxxen.

Gr Arnout.
Re:Rivarosi ce 4/6
Lid sinds: 2011

offline
Re:Rivarosi ce 4/6
Is de Ce 4/4 niet de gemoderniseerde versie van de Ce 4/6? Ik zal het nog eens opzoeken maar ik dacht dat ik ergens eens gelezen had dat de Ce 4/6 later verbouwd is tot de Ce 4/4.

Wellicht weet een ander forum lid er het fijne van?

Groeten Marc
Re:Rivarosi ce 4/6
CH-FAN
gast

Re:Rivarosi ce 4/6
Hallo,
Van de Ce 4/6 zijn in 1920  14 exemplaren besteld (301-314). 1927 zijn 3 stuks nabesteld (315 - 317) met toelating voor een 10km hogere snelheid. De 10 laatst geleverde zijn tussen 1954 en 1956 omgebouwd naar Ce 4/4 (307 - 317).
De Ce 4/6 werden besteld ter aflossing van kleinere stoomloks ten tijde van de grootste kolenschaarste in de zwitserse geschiedenis.
Ingezet op Nebenbahnen als Universallokomotive (dus voor personen-, goederen- en gemengd verkeer).
3 Stuks bij de BLS
2 Stuks bij de SEB
2 Stuks bij de EZB
5 Stuks bij de GTB
2 Stuks bij de BSB
3 Stuks bij de BN

Peter

Re:Rivarosi ce 4/6
Lid sinds: 2011

offline
Re:Rivarosi ce 4/6
Bedankt voor de uitgebreide informatie Peter!  :thumbup: Dus de Ce 4/6 zijn inderdaad omgebouwd tot Ce 4/4 loks, althans de meesten.

Groeten,
Marc
Re:Rivarosi ce 4/6
rovanko
gast

Re:Rivarosi ce 4/6
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste bijdrage op dit forum.

De Rivarossi Ce 4/6 is - blijkens mededelingen op het internet -  op 17 febrauri 2012 in ieder geval in de Zwitserse winkels opgedoken. Die mededeling klopt ook wel met wat Hornby tijdens de Spielwarenmesse mededeelde. Of ook de wisselstroomversie van de Ce 4/6 al verkrijgbaar is heb ik uit de berichten niet kunnen afleiden.

Maar nog wat anders: Ik heb indertijd de kortere Ce 4/4 voor wisselstroom gekocht. Om dat model geschikt te maken voor exploitatie op mijn analoge baan waren wel wat ingrepen noodzakelijk.

a) de gemonteerde sleper heeft niet voldoende ruimte om de wat hogere puntcontacten van K-wissels zonder een hoop gehobbel te passeren. Er is onder de draaistellen wel (wat) rekening gehouden met het eventueel installeren van een sleper, maar ongelukkigerwijze stoot de verdikking van het uiteinde van de sleper (aan de zijde van de locomotiefkoppeling) tegen een iets uitstekend deel van de locomotiefbodem. Bovendien is de Rivarossi sleper voorzien van een wat slappe fosforbronzen veer. Dat geeft (soms) problemen bij het passeren van K-schakelrails, doorat de veer onvoldoende druk uitoefent op het schakelpalletje en in feite daaroverheen glijdt. D.w.z. de schakeling komt niet tot stand, bovendien wordt de rijstroom tussen de puntcontacten en de sleper daardoor kort verbroken.

Aanbrengen van een originele Märklinsleper (ontdaan van zijn pertinax plaatje) verbetert de toestand niet omdat ook die sleper tegen de onderkant van de locomotiefbodem stoot. Ook een (wat plattere) Liliputsleper ging niet omdat die wat langer is. De enige oplossing leek mij een Märklinsleper onder een aangekoppelde wagen of rijtuig aan te brengen. Dan rijdt de loc uitstekend over alle hobbels en de schakelrails doen het ook. Wie heeft andere ideëen voor het aanbrengen van een sleper onder deze locomotief zonder de gemelde problemen?

b)Ik scheef dus dat de loc met "Geisterwagen" probleemloos loopt, maar dat ging op mijn analoge baan met maximaal ± 15V rijspanning maar héél erg langzaam. Het bleek dat de elektronica in de loc het grootste deel van de energie opslokte zodat er voor de voortdrijving maar bitter weinig overbleef. Ik heb toen het advies gekregen de elektronica digitaal uit te schakelen. Daarna reed de loc inderdaad met een acceptabele snelheid (en trekkracht).

c) Nog iets: De pantograaf is relatief smal, en loopt onder bovenleiding kans te "ontsporen". Ikzelf heb een iets bredere Zwitserse pantograaf aangebracht, waarna ook dat probleem was opgelost!

Gegroet,

Rob

P.S. Blijft nog goed bijpassend rollend materieel voor dit locje te vinden. Van BLS is er wel wat op de markt maar van de kleinere maatschappijtjes die de BLS ook exploiteerde (zoals SEZ en GBS) is maar bitter weinig verkrijgbaar.
Re:Rivarosi ce 4/6
Blausee-Mitholz
gast

Re:Rivarosi ce 4/6
Ce 4/6 307 is als historische lok nog altijd in het materieel bestand van de BLS.
Met het 75 Jahre jubileum mocht ze de parade openen klik

Edit: terug hing ze achter op de lokkentrein  B) Klik

Technische gegevens van de lok zijn:



@ Rob, dank voor je uitleg van de problemen.
Ik heb ook de Ce 4/4 in 3-rail en vindt de rijeigenschappen inderdaad niet zo denderend. Ik zal er een keer echt induiken. Zie ook dit draadje

Mvg, Johan
Re:Rivarosi ce 4/6
CH-FAN
gast

Re:Rivarosi ce 4/6
Hallo Rob,
dat met die sleper (heet zo'n ding zo?) verhelp je snel met een liliput sleper waarvan je het plasikdeel verwijdert en daarna monteert met Stabilit (henkel kleefstof, geen idee hoe dat spul in Nederland heet)
Groter probleem is,
A. digitaal, de dekoder: met de standaard dekoder krijg je dat ding niet fatsoenlijk aan het lopen (daarmee
    staat liliput niet alleen) een LOPI 4 en wat tijd doen hier wonderen.
B. Bij een deel der Modellen van de Ce 4/4 bestaat een probleem met de uitichting van de wielen, over       
    een  koppelstang worden alle wielen over de buitentste 2 assen aangedreven daar hapert het af en toe een micron met de 2 niet aangederevene assen, kan je echter snel korrigeren.
Volgens ARWICO, Importeur van Rivarossi in Zwitserland en ook initiator van veel "Exclusiv Schweiz" modellen van Liliput en Piko zijn de problemen met de koppelstang gekorrigeerd en is ook een verbetering daar waar het de tandwielen aangaat (er was iets verkant wat recht moest zijn) opgelost.

Peter
Re:Rivarosi ce 4/6
Blausee-Mitholz
gast

Re:Rivarosi ce 4/6
Peter, zijn die verbeteringen ook voor de eerste versie Ce 4/4 beschikbaar?

Mvg, Johan
Re:Rivarosi ce 4/6
CH-FAN
gast

Re:Rivarosi ce 4/6
Hallo Rob & Johan en eigenlijk hallo allemaal!

Johan jouw vraag weet ik, althans nu, niet.

Het probleem met niet 100% uitgerichte koppelstangen moet vele "stoomfreaks" bekend zijn. Ik los dit meestal (zeer bruust en voor ongeoevenden minder aan te bevelen) de "gaten" van de middelste (niet aangedeven wielen) in de drijfstangen met 0,1mm te vergroten. DOE DIT NIET UIT DE HAND en vergeet niet te "ontgraten". Meestal is hiermee het aanloopprobleem, eerste stap van de dekoder opgelost.
Het andere "probleem" (het treedt bij mij niet op) zouden 2 tandwielen zijn waarbij een "Schrägverzahnt" en de andere "Geradeverzahnt is" (zoals ik reeds meedeelde ik spreek al meer als 38 jaar geen nederlands meer. Schrägverzahnt moet betekenen dat de tanden in een hoek ten op zichte van de as staan, Geradeverzahnt moest loodrecht aan de as betekenen.) Heeft te maken met mogelijke slijtage in coninu bedrijf in de praktijk zou het minder lawaai maken.

Qua detaillering overtuigen deze beide Rivarossi BLS veteranen zeer.

Opmerken moet ik dat qua rijeigenschappen mijn BLS Ce 4/4 van Intermodell (Messing kleinseriemodell met als basis een Märklinaandrijving) mij beter bevalt. Hetzelfde vrees ik voor de Rivarossi Ce 4/6, hierbij is het vergelijk mijn kleinseriemodel van Loki-Sprengler (messing kleinsrie ui Zwitserland.)ook met Märklin basis. Beide met 2 pantographen (Ursprungsuitvoering). En beide afentoe nog tegen "van Gogh prijzen te krijgen)

Peter



Re:Rivarosi ce 4/6
Blausee-Mitholz
gast

Re:Rivarosi ce 4/6
Hallo Peter,, Dank voor de verdere info.

Het probleem met niet 100% uitgerichte koppelstangen noemen wij kwartieren van de wielen.

Wat jij omschrijft met de vertanding is gewoon "rechte vertanding"en "schuine- of schroef- vertanding"

Roco past ook wel schuine vertanding toe. Geeft inderdaad een rustiger loop.

Mvg, Johan
Re:Rivarosi ce 4/6
rovanko
gast

Re:Rivarosi ce 4/6
Citaat van: CH-FAN op zaterdag 18 februari 2012, 19:31:46

dat met die sleper (heet zo'n ding zo?) verhelp je snel met een liliput sleper waarvan je het plasikdeel verwijdert en daarna monteert met Stabilit (henkel kleefstof, geen idee hoe dat spul in Nederland heet)

Dag Peter,

Wellicht heb je er overheen gelezen in mijn eerste bericht, maar die poging héb ik al gedaan. Het probleem is dat zo'n "plattere" Liliput sleper niet onder de relatief korte draaistellen van de Ce 4/4 past. Hij is te lang en raakt daardoor andere delen aan de onderzijde van de locomotief waardoor het draaistel met de sleper niet voldoende vrij kan bewegen.

Ik ben het overigens met je eens dat die Liliput slepers in vele gevallen een uitkomst bieden, met name bij Mehano- en Heljan locs, die - wat constructie aan de onderzijde betreft - in feite gelijkstroomlocs zijn waar met wat kunst- en vliegwerk een sleper onder gemonteerd is. Die locs gaan - nadat plattere slepers zoals die van Liliput zijn gemonteerd - zonder wezenlijke problemen over de verhoogde puntcontacten van Märklin wissels.

In principe gebruik ik heldere Bisonkit om slepers en soortgelijke zaken onder locomotieven en wagens aan te brengen. Dat spul is - zeker in het begin - elastisch zodat je e.e.a. nog kan corrigeren. Bij vele modellen zitten die onderdelen (ook Symoba 1x1 cm kortkoppelings houders) bij mij al jarenlang zo "vastgeplakt" zonder dat ooit later iets is losgelaten. Bovendien blijft die kit ook plakken aan kunststoffen die anders niet of nauwelijks vallen te lijmen.

Gegroet,

Rob
Re:Rivarosi ce 4/6
Blausee-Mitholz
gast

Re:Rivarosi ce 4/6
Citaat van: CH-FAN op vrijdag 17 februari 2012, 11:05:18
3 Stuks bij de BLS
2 Stuks bij de SEB
2 Stuks bij de EZB
5 Stuks bij de GTB
2 Stuks bij de BSB
3 Stuks bij de BN

Heb even nagezocht

BLS 301 - 303
SEB 304, 305
EZB 306, 307
GBT 308 - 312
BSB 313, 314
BN 315 - 317

Kleur was bruin.
Lok 302 was van 1951 tot 1958 groen
Lok 309 was van 1947 tot 1953 groen
Lok 313 was van 1950 tot 1955 groen

1953/54 werd de 309 omgebouwd naar Ce 4/4 (loop-assen en voorbouw werd verwijderd)
1954/56 werden de andere loks verbouwd tot Ce 4/4
Bij de ombouw werden de draaistelramen versterkt.

Mvg, Johan
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Citaat van: sbbmarklin op maandag 03 oktober 2011, 21:19:25


Voor de rest een leuk lokje voor een buurtgoederentreintje.


Dag Arnout,

Pas sinds kort heb ik me aangemeld bij dit forum, dit is dus een van mijn eerste berichten. Ik zit nu wat te grasduinen in de oudere bijdragen en stootte zodoende op deze thread.

Je schrijft dat de Ce 4/4 een leuk locje is voor een buurtgoederentreintje, maar dit werkpaardje had wel meer te doen! Zo trok het jarenlang ook reizigerstreintjes van de dochtermaatschappijtjes van de BLS (te weten GBS en SEZ). De stammen van die korte treintjes bestonden jarenlang veelal uit twee personenrijtuigen Bi en ABi (met open eindbalkons) en een twee-assige bagagewagen.

Die personenrijtuigen lijken veel op de Seetal-rijtuigen van de SBB die Roco al jarenlang op de markt brengt, maar ze zijn langer. Het is me een raadsel dat die langere BLS-versies nog nooit door een van de grotere fabrikanten op de markt zijn gebracht aangezien er zonder dat de mallen behoeven te worden gewijzigd opvallend veel beletteringsvarianten van kunnen worden gemaakt (in ieder geval BLS, BN, SEZ, GBS), maar ook varianten wat klasse indeling betreft (het waren in de aanvang 3e en 2e/3e klasse rijtuigen die naderhand naar 2e klasse en 1e/2e klasse werden opgewaardeerd) bovendien kregen ze op een later tijdstip UIC-nummers. O ja, op een bepaald moment werden de open balkons van deze rijtuigen afgedicht en van toegangsdeuren voorzien.

Ik heb de Heer Doll van RailTop al eens benaderd of hij er niets in zag om dergelijke rijtuigen op de markt te brengen, zeker omdat zijn firma in een eerdere fase al een ABD rijtuig van ondermeer de SBB maakte met aan één uiteinde een open balkon en datzelfde rijtuig ook nog eens met gesloten eindbalkon. RailTop weet in principe dus van wanten!

Ook EW 1 rijtuigen (waarvan Lima mallen bezit) werden op de korte lijntjes ingezet. Die waren beletterd als behorend tot de BLS, BN, GBS en SEZ (zowel groen als tweekleurig). Vroeger zijn er met name voor de Zwitserse markt nog wel versies in beide kleurstellingen van die kleinere maatschappijtjes op de markt gebracht, maar die zijn inmiddels uitverkocht en nauwelijks op ruilbeurzen nog te vinden.

Gegroet,

Rob 

P.S. In de aparte  thread inzake de Rivarossi Ce 4/6 heb ik nog wat opmerkingen gemaakt hoe de Ce 4/4 aan de eisen kan worden aangepast om deze loc op analoge banen in te zetten.

 
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4 en Ce 4/6
Blausee-Mitholz
gast

Re:Rivarossi BLS Ce 4/4 en Ce 4/6
Beste mensen.

Omdat er twee topics bestonden over eigenlijk het zelfde model lok en de antwoorden ook door elkaar dreigden te gaan lopen heb ik de twee topics samengevoegd.
Ik hoop dat het uw goedkeurig kan wegdragen.

Mvg, Johan
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4 en Ce 4/6
Geachte Moderator,

Dat lijkt me een handige beslissing. Ik hoopte er al op, vandaar dat ik  - door bijna tegelijkertijd op beide threads te reagageren - deze onder elkaar op de lijst had "gemanoevreerd" ;)

Gegroet,

Rob
Re:Rivarosi ce 4/6
Dennis1984
gast

Re:Rivarosi ce 4/6
Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 16 februari 2012, 21:42:09
Arnout, de eigenschappen zullen de zelfde zijn als de CE 4/4

Mvg, Johan

Johan,

Volgens een bericht op het HAG forum zijn de rij-eigenschappen van de Ce4/6 sterk verbeterd ten opzichte van de Ce4/4.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4 en Ce 4/6
Dag Dennis,

Ik las die mededeling op het HAG-forum ook. Er wordt geen bron vermeld. Daar heb ik dus maar eens even navraag naar gedaan!

Gegroet,

Rob
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4 en Ce 4/6
Citaat van: rovanko op zondag 19 februari 2012, 12:18:52
Dag Dennis,

Ik las die mededeling op het HAG-forum ook. Er wordt geen bron vermeld. Daar heb ik dus maar eens even navraag naar gedaan!

Gegroet,

Rob

Hij schrijft dat hij een eerste model zelf heeft kunnen testen en het op die tests baseert. Ik ga er vanuit dat hij dus ook zelf de Ce4/4 heeft. Dan heb je geen bron nodig.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4 en Ce 4/6
Hallo Dennis,
De auteur in het HAG forum heeft enge familiäre verbindingen met de direktie van Arwico.
Daarmee een wat vereenvoudigde toegang tot nieuwe dan wel ontwerpprodukten
Hij levert niet alleen goede bijdragen in het HAG Forum ook hier

http://www.bahnforum.ch/

levert hij regelmatig bijdragen.

Toegegeven hij heeft een beetje het Arwico (voor CH o.a. Liliput, Piko, Schuco) Virus. Meestal kloppen zijn uitspraken wel.

Alaaf!
Peter
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4 en Ce 4/6
Blausee-Mitholz
gast

Re:Rivarossi BLS Ce 4/4 en Ce 4/6
Peter voor Bahnforum CH moet je aangemeld zijn om het uberhaupt te kunnen lezen.
Velen hier zullen de link dus voor niets aanklikken.

Mvg, Johan
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4 en Ce 4/6
Hallo Johan,
dat met dat aanmelden heb ik overzien.
Daar echter het Bahnforum geen enkele concurentie voor dit (en ik slijm niet graag) leuke en interessante Forum is kan ik iedereen hier, met interesse voor de zwitserse spoorwegen adviseren; meld je aan, het is net zo eenvoudig als hier. Mocht iemand taalproblemen hebben stuur me dan een PN en ik help graag verder. Overigens zeer interessant voor "Swiss Fans" en ook geen concurentie voor hier is:
http://www.bahnonline.ch/wp/
Hoef je je niet te registeren (kan wel) en bied dagelijks meermaals info over het CH gebeuren in modell & werklijkheid.

OK Johan ook al trap ik voor velen reeds openstaande deuren in, wellicht is iemand hiermee geholpen.

Peter.
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4 en Ce 4/6
Hallo liefhebbers van de Ce4/6,

De Ce4/6 van Rivarossi is in Zwitserland nu ook voor wisselstroomsysteem verkrijgbaar.

Nu maar afwachten wanneer hij ook in Nederland verkrijgbaar is, en dan ook zelf maar eens testen of hij ook als wisselstroommodel technisch inderdaad verbeterd is. Met name is wezenlijk of de langere Ce4/6 onderop wél voldoende ruimte voor de sleper biedt opdat deze kan rijzen bij het passeren van puntcontact wissels zonder dat een en al gehobbel geeft waardoor zelfs rijstroom onderbrekingen optreden. Dat is namelijk het geval bij de Ce4/4 zoals ik al eerder in deze thread schreef.

Gegroet,

Rob
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Lid sinds: 2007

offline
Re:Rivarossi BLS Ce 4/4
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 05 december 2011, 22:44:41
Nou ik heb een ESU V4 met 21 polige stekker gekocht, die steek ik er in en dan werken de functies niet meer correct.
Steek ik de ESU EOM decoder weer terug dan zijn de functie weer normaal.

Wat is dat voor een ongein dat zelfs ESU decoders niet compatible zijn  8o
Speciaal voor de klant aangepast!



Decoders zijn natuurlijk wel compatible, maar moeten worden geprogrammeerd om de juiste Zwitserse lichteffecten te verkrijgen. In de oem-decoder is dat al gebeurd. In de gebruiksaanwijzing staat welke functieuitgang aan welke knop moet worden gekoppeld voor het gewenste resultaat, zowel voor de LP3 als voor de LP4.

Re: Rivarossi BLS Ce 4/4 en Ce 4/6
Beste.
Zie de Ce 4/6 van Rivarossi in AC-uitvoering (HR2456) beschikbaar zijn, sedert vorig jaar.
Is er iemand die deze in bezit heeft ?
Lees graag.
Groet
Dolf