Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

VSM actief bij oplevering station Lelystad

Gestart door Acido vrijdag 30 september 2011, 15:38:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
VSM actief bij oplevering station Lelystad
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
VSM actief bij oplevering station Lelystad
Vandaag werd het verbouwde station Lelystad opgeleverd en de VSM was ter plaatse om de bobo's en genodigden te trakteren op een slagje Lelystad-Dronten met de 23 076. Edit: het schijnt dat de trein niet helemaal tot in Dronten is geweest; het is mij niet bekend waarom dat is.

Achterop liep de 2299, die de trein terug sleepte naar Lelystad en daarna door naar Naarden-Bussum. Daar werd water genomen en werd de 23 076 weer aan het hoofd van de trein geplaatst. Helaas heb ik dat laatste plaatje niet kunnen maken omdat de accu van mijn camera er de brui aan gaf...


Binnenkomst te Lelystad vanuit Dronten...


...met de 23 076 achterop.




Terug in Bussum kwam ik 'm tot mijn vreugde en verrassing weer tegen :biggrin:



Een leuk onverwacht extraatje want ik wist van niets. Ik zag 'm in Bussum voorbij komen op weg naar Lelystad. Een paar sms'jes later wist ik wat daar de bedoeling van was en ben ik in de trein gesprongen om een kijkje te nemen :smile:

Martijn
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
shit! Wanneer was dit! Ik woon in Lelystad er is niets over op Omroep Flevoland geweest volgens mij!
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Citaat van: Marty01 op vrijdag 30 september 2011, 17:43:07
Wanneer was dit!

Citaat van: Acido op vrijdag 30 september 2011, 15:38:46
Vandaag werd het verbouwde station Lelystad opgeleverd ...


Lijkt me duidelijk.
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Mooie pics uit Lls, met dat verse ballast wat ligt te blinken in de zon en die opgepoetste museumtreinen in de moderne omgeving! (pic uit ndb ook leuk, net 1 die ik dan weer niet heb...gezien, want fotos maken is vooral kijken en zien natuurlijk) http://www.flickr.com/photos/gooiyerr/
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Filmpje van een Somda-forumlid (let niet op die datum...):

Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Ik werk op het station van Amersfoort en met veel gefluit kwam de loc vanochtend voorbij. Hele kantoor van Arcadis uit het raam hangen om te kijken maar de stoom veroorzaakte een dikke rookwolk.

's-Middags kwam de locomotief weer terug, maar wat zijn die dingen zwaar zeg. Normaal voel ik alleen vertrek van de internationale trein naar Berlijn vanaf spoor 1, maar de trein kwam nu door Amersfoort via spoor 3 en het hele kantoor trilde!

Wel leuk weer eens een stomer te zien.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Ik heb 'm vandaag ook gehoord. Zat vlakbij de Bokkeduinen op cursus, hoorde 'm fluiten  :D
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Ow jee!! Ik zat tot 16:45 op school dus ik snap wel waarom ik dit gemist heb!!! :? :? :?


Citaat van: Looney Tunes op vrijdag 30 september 2011, 17:45:15
Citaat van: Marty01 op vrijdag 30 september 2011, 17:43:07
Wanneer was dit!

Citaat van: Acido op vrijdag 30 september 2011, 15:38:46
Vandaag werd het verbouwde station Lelystad opgeleverd ...


Lijkt me duidelijk.
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Citaat van: Dennis1984 op vrijdag 30 september 2011, 18:31:30
's-Middags kwam de locomotief weer terug, maar wat zijn die dingen zwaar zeg. Normaal voel ik alleen vertrek van de internationale trein naar Berlijn vanaf spoor 1, maar de trein kwam nu door Amersfoort via spoor 3 en het hele kantoor trilde!

Niet zo gek als er een loc van 132 ton met daarachter een zware trein langskomt :P

Gr L0.6
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Die eerste drie foto's zijn helemaal niet realistisch. De bovenleiding en de ballast lijken wel direct uit de verpakking te komen.
Ga eerst eens een beetje weatheren; in het echt ziet het er ook niet zo schoon uit! :P

Erg fraaie platen hoor. Ziet er uit als een leuk dagje met dat mooie weer.

Groetjes,

Rutger
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
zeg: ik woon in Lelystad en dit is helemaal nieuw die rails.............
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Yep deze lijn is hagelnieuw ik heb er ook nog aangewerkt met de Spindelmachine van de firma Strukton.
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Wat ziet die Br 23 er toch schitterend mooi uit, die zal heel wat keren worden gepoets denk ik.
Ik moet zeggen dat zo'n schone stomer helemaal niet verkeerd staat in zo'n fonkelnieuw station.
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
gaaf man!

Citaat van: loc6400 op zaterdag 01 oktober 2011, 11:04:13
Yep deze lijn is hagelnieuw ik heb er ook nog aangewerkt met de Spindelmachine van de firma Strukton.
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
ik woon ook in lelystad en heb dit helaas ook moeten missen ivm werk :( 
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Maar weinig mensen wisten het, het was echt een rit voor genodigden, van de aannemers en de gemeente en zo. Ik heb ook opvallend weinig fotografen gezien op Lelystad of onderweg. De VSM maakte er een mooie show van, met veel gefluit. Met name het vertrek uit Lls nadat de bobo's weer waren afgeleverd was leuk. De 2299 reed weliswaar voorop maar deed niet heel veel. De achterop lopende 23'er heeft eerst de hele kap vol rook geblaft om vervolgens de trein fanatiek op te duwen en met een fraaie lange fluit aan heel Lelystad te laten weten dat-ie er was geweest. Kippenvel! :mrgreen:
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Citaat van: Acido op zaterdag 01 oktober 2011, 22:46:09
Maar weinig mensen wisten het, het was echt een rit voor genodigden

Was wel op andere fora bekend. Ik wist er ook van maar heb het laten lopen. Achteraf blij om want ze hebben Dronten niet eens bereikt wegens werkzaamheden. Halver wege zijn ze dus gekeerd.

Mvg, Johan
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Je bent gewoon jaloers :mrgreen: Ik ben toch ook niet in Dronten geweest? :razz:
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Daar gaan we maar niet op in. of toch.........

Zoals ik al zei ben ik blij dat ik het heb laten lopen, andere leuke spots gedaan.
Dronten is het dichts bij voor mij en een extra rit op de vrije baan is altijd leuk om te fotograferen. In Lelystad zie je me zo wie zo niet heb daar niks te zoeken

Mvg, Johan
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Citaat van: Acido op zaterdag 01 oktober 2011, 22:46:09
veel. De achterop lopende 23'er heeft eerst de hele kap vol rook geblaft om vervolgens de trein fanatiek op te duwen en met een fraaie lange fluit aan heel Lelystad te laten weten dat-ie er was geweest. Kippenvel! :mrgreen:
geweldig. Zag op flickrr ook dat de kap van almere in de rook werd gezet. Lijkt me dat de vsm dat expres doet: reclame en voor de bobos waar voor hun geld!
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Nog wat plaatjes... :smile:














Martijn


Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:VSM actief bij oplevering station Lelystad
Bedankt voor de foto's!!!