Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Goede dingen van Märklin

Gestart door RMW zondag 25 september 2011, 14:29:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Objectief ?

Definitie van de term objectief: "aanduiding van een reele en verifieerbare beschrijving van het object waarbij de menselijke factoren (zoals bij voorbeeld voorkeur, gewoonte, affectiviteit) tot het minimum worden beperkt; b) aanduiding van te techniek waarbij, door gebruikmaking van sensorische of instrumentele methoden, persoonlijke vergissingen tot een minimum kunnen worden beperkt"

Tot nu lees ik in de bijdrages in dit draadje een verregaande PERSOONLIJKE voorkeur voor een bepaald merk (waarop dan ook gestoeld) en in het "andere" draadje lees ik veel teleurstelling op basis van PERSOONLIJKE ervaringen. Maar niemand hier heeft laten zien enige kennis van het totale feitencomplex te hebben (bijvoorbeeld totale productie van een model versus het aantal defecten/ mankementen) zodat tot een objectief oordeel gekomen kan worden over MArklin of een andere producent

Vermakelijk is het wel, maar het heeft NIETS te maken met enige objectiviteit dan ook, en dat wilde ik graag vermelden.

Want met het gebruik van deze term insinueer je DAT een merk waardeloos IS, ipv dat je dat VINDT op basis van ervaringen en natuurlijk vice versa (zeggen DAT marklin de beste is, twerwijl je dat VINDT)

Maarreh, ga vooral door, hoewel ik mij afvraag wat het nut is van deze wellus nietus discussie

Martijn


Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Martijn,

nut hebben beide discussies niet. Ik zie het "fouten" topic vooral als een uitlaatklep voor iedereen die klachten heeft. Daarna is het "goede" topic gemaakt, om niet overspoeld te worden met gezeur, en zo te denken dat märklin alleen maar slechte spullen produceerd.

En lucien,

wat jij zegt, is wat ik een hoop antwoorden terug ook al melde. Vroeger zat er ook weinig in een loc, wat stuk kon. De techniek was robuust, en zo zag het er ook uit, en zo klonk het ook. Nu Hebben we het liefst nog werkende ruitenwissers op ons model, en via de speaker moet dan ook nog het geluid klinken van diezelfde ruitenwisser. De motortechniek moet hierin mee, want deze moeten zo min mogelijk geluid maken, zeer zuiver lopen, mooi kunnen kruipen, etc etc. En dat heeft allemaal een prijs....

Roy
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: fnieste op maandag 26 september 2011, 23:56:26
Het lijkt hier wel een soort cafe, iedereen ventileert zijn mening, in een topic dat is gestart door een winkelier die graag meer omzet wil.

Ho.... wacht even. Dit laat ik niet zomaar over mij zeggen :important:
Ik ben geen winkelier en heb ook geen enkel belang bij dit topic. Het enige wat ik doe is het bijhouden van een website en in de vakanties help ik wel eens mee in een winkel; meer niet.

Dit topic was inderdaad gestart om een "positief" topic toe te voegen aan dit negatieve forum. Men spreekt hier namelijk veel over de fouten van Märklin, terwijl Märklin over al die jaren ook verschrikkelijk veel goede dingen heeft gedaan. Men moet beide kanten laten zien, zowel de goede als de minder goede. Er zijn blijkbaar enkele personen die daar anders over denken en alleen maar de negatieve kanten willen zien.

Er zijn drie opties:
1) Beide topics per direct sluiten
2) Beide topics samenvoegen
3) On-topic verder gaan (= goede dingen van Märklin)


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: RMW op zondag 25 september 2011, 14:29:00
Goede dingen van Märklin!!!
H0-modellen en service

Hier ben ik gestopt met lezen.
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: Dirkkie_84 op dinsdag 27 september 2011, 16:04:47
Citaat van: RMW op zondag 25 september 2011, 14:29:00
Goede dingen van Märklin!!!
H0-modellen en service

Hier ben ik gestopt met lezen.

Dan hoef je eigenlijk ook geen reactie te plaatsen in dit topic. Graag on-topic :important: :important: :important: :important: :important:


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: RMW op dinsdag 27 september 2011, 15:49:59
Citaat van: fnieste op maandag 26 september 2011, 23:56:26
Het lijkt hier wel een soort cafe, iedereen ventileert zijn mening, in een topic dat is gestart door een winkelier die graag meer omzet wil.

Ho.... wacht even. Dit laat ik niet zomaar over mij zeggen :important:
Ik ben geen winkelier en heb ook geen enkel belang bij dit topic.

Wellicht denkt men dat omdat je "Märklinstore Amsterdam" in je ondertekening hebt staan.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: mozzi54 op dinsdag 27 september 2011, 16:38:39
Citaat van: RMW op dinsdag 27 september 2011, 15:49:59
Citaat van: fnieste op maandag 26 september 2011, 23:56:26
Het lijkt hier wel een soort cafe, iedereen ventileert zijn mening, in een topic dat is gestart door een winkelier die graag meer omzet wil.

Ho.... wacht even. Dit laat ik niet zomaar over mij zeggen :important:
Ik ben geen winkelier en heb ook geen enkel belang bij dit topic.

Wellicht denkt men dat omdat je "Märklinstore Amsterdam" in je ondertekening hebt staan.

Met vriendelijke groet,

Aldert

Dat zou best kunnen, maar dat komt dus doordat ik die website heb gemaakt.

Nu graag echt weer on-topic :) !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: RMW op dinsdag 27 september 2011, 15:49:59

Er zijn drie opties:
1) Beide topics per direct sluiten
2) Beide topics samenvoegen
3) On-topic verder gaan (= goede dingen van Märklin)


Je vergeet optie 4, de moderatoren grijpen in ;)
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: RMW op dinsdag 27 september 2011, 15:49:59
Ho.... wacht even. Dit laat ik niet zomaar over mij zeggen :important:
... Men moet beide kanten laten zien, zowel de goede als de minder goede. ...
Maikel (RMW)
Maikel hier scoor je punten en zo hoor ik het graag.  :thumbup:  Daarom laat de twee topic's samenvoegen tot een groot geheel en zo krijgt de lezer een globaal inzicht.
Uiteindelijk is het de lezer die een oordeel zal moeten vellen op basis van argumentatie en geloofwaardigheid.
Met vriendelijke groet,
Re:Goede dingen van Märklin

Daarom laat de twee topic's samenvoegen tot een groot geheel en zo krijgt de lezer een globaal inzicht.
Uiteindelijk is het de lezer die een oordeel zal moeten vellen op basis van argumentatie en geloofwaardigheid.
[/quote]

Wellicht een goed idee.
Indien samengevoegd dan liefst in de onderwerpregel beginnen met "POSITIEF: ..." en "NEGATIEF: ...". En voor twijfelaars dan "NEUTRAAL: ...".


Willy
Re:Goede dingen van Märklin
Ik zou beide topics juist NIET samenvoegen: Dan wordt het een soort van opbieden en zal het topic helemaal verzanden in gekissebis. Dus laten we gewoon bij beide topics on-topic blijven: Eentje over negatieve ervaringen, en eentje over positieve. Daar is toch nix mis mee?
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: EgMaf op dinsdag 27 september 2011, 20:18:49
Ik zou beide topics juist NIET samenvoegen: Dan wordt het een soort van opbieden en zal het topic helemaal verzanden in gekissebis. Dus laten we gewoon bij beide topics on-topic blijven: Eentje over negatieve ervaringen, en eentje over positieve. Daar is toch nix mis mee?

:thumbup: :thumbup: :mrgreen:

Gr, Jan
Re:Goede dingen van Märklin
Niet samenvoegen...

Maar eigenlijk kan ik niets slechts OF goeds zeggen want ik koop al jaren geen Marklin want die naam past niet echt in mijn portomonee...
Enkel koop ik er de rails maar dat is nu niet echt een product om iets over te zeggen (buiten de aandrijvingen dan...)

Juist ESU koop ik nog met 2dehands Marklin van een tientallen jaren terug want dat zijn goede modellen maar de nieuwe zou ik niet weten :(


groeten Dylan
Re:Goede dingen van Märklin
Blausee-Mitholz
gast

Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: RMW op dinsdag 27 september 2011, 16:10:52
.............. Graag on-topic :important: :important: :important: :important: :important:


M.v.g.

Maikel (RMW)

Zijn in mijn ogen on-topic reacties. Krijg de indruk dat je die niet bevallen en daarom diverse malen roept on-topic te gaan.

In een ander draadje repte ik over oogkleppen die je op zou hebben t.o.v. van Marklin, was meer bedoelt als grap, maar nu begin ik toch maar eng te vinden.

Mvg, Johan (Ook nu als prive mening en niet als moderator).
Re:Goede dingen van Märklin
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Laten we het met zijn allen in dit topic maar weer over de goede dingen van Marklin hebben.  :thumbup: :thumbup:

Gr. Fred
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 27 september 2011, 21:35:08
Citaat van: RMW op dinsdag 27 september 2011, 16:10:52
.............. Graag on-topic :important: :important: :important: :important: :important:


M.v.g.

Maikel (RMW)

Zijn in mijn ogen on-topic reacties. Krijg de indruk dat je die niet bevallen en daarom diverse malen roept on-topic te gaan.

In een ander draadje repte ik over oogkleppen die je op zou hebben t.o.v. van Marklin, was meer bedoelt als grap, maar nu begin ik toch maar eng te vinden.

Mvg, Johan (Ook nu als prive mening en niet als moderator).

Topic = Goede dingen van Märklin. Als iemand het daar niet over wilt hebben, moet die persoon dit draadje maar negeren. Slechte dingen van Märklin zijn dus off-topic, daar is een ander draadje voor.
En persoonlijke aanvallen zijn helemaal off-topic, wat het topic ook moge zijn.

Wat is dat toch de laatste tijd, al die persoonlijke aanvallen en voorbarige conclusies. Iedereen lijkt maar te denken dat zijn (of haar) eigen mening, ervaring of gevoel een absolute waarheid is die voor iedereen moet gelden, en dat iedereen die het daar niet mee eens is, op zijn nummer gezet moet worden.

Wees toch een beetje voorzichtig met je medemens. Je mag denken en vinden wat je wilt, maar vergeet nooit dat het alleen maar je eigen mening (ervaring, gevoel e.d.) is, dat er ook naast zou kunnen zitten, en dat elk ander mens vrij is om een andere mening te hebben.

Van een moderator had ik toch beter verwacht, ookal is het een privé mening....  8o
Re:Goede dingen van Märklin
Blausee-Mitholz
gast

Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: EgMaf op dinsdag 27 september 2011, 22:13:07
Van een moderator had ik toch beter verwacht, ookal is het een privé mening....  8o

Ik overweeg een nieuw draadje te openen en HAG de hemel in te prijzen  :-) :-) :-) :-) :-)

Mvg, Johan HAG is veeeeeeel degelijker dan Märklin  B) tis nog waar ook  :O
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 27 september 2011, 22:16:02
Citaat van: EgMaf op dinsdag 27 september 2011, 22:13:07
Van een moderator had ik toch beter verwacht, ookal is het een privé mening....  8o

Ik overweeg een nieuw draadje te openen en HAG de hemel in te prijzen  :-) :-) :-) :-) :-)

Mvg, Johan HAG is veeeeeeel degelijker dan Märklin  B) tis nog waar ook  :O

Als jij dat de moeite waard vindt, waarom niet? :thumbup:
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: RMW op dinsdag 27 september 2011, 15:49:59
Citaat van: fnieste op maandag 26 september 2011, 23:56:26
Het lijkt hier wel een soort cafe, iedereen ventileert zijn mening, in een topic dat is gestart door een winkelier die graag meer omzet wil.

Ho.... wacht even. Dit laat ik niet zomaar over mij zeggen :important:
Ik ben geen winkelier en heb ook geen enkel belang bij dit topic. Het enige wat ik doe is het bijhouden van een website en in de vakanties help ik wel eens mee in een winkel; meer niet.

Dan heb je <naar mijn mening>, indirect er tóch een belang bij . . . . :confused:

Maar goed: on-topic, van de goede nieuwe dingen van Märklin kan ik weinig
zeggen: hoe klein H0 ook is, voor mijn beurs is nieuw toch te groot. Daarom
ben ik afhankelijk van 2e-hands en laat die oude generatie Märklin artikelen
nou oerdegelijk te zijn :important: Van koppeling tot wielstel, van elektronica tot
mechanica: alles zit degelijk en simpel in elkaar!
Dit is ook goed te zien aan het aanbod op diverse beursen, dus mij hoor je
niet klagen over Märklin! :lol:

Groeten,

Erik.
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 27 september 2011, 22:16:02
Citaat van: EgMaf op dinsdag 27 september 2011, 22:13:07
Van een moderator had ik toch beter verwacht, ookal is het een privé mening....  8o

Ik overweeg een nieuw draadje te openen en HAG de hemel in te prijzen  :-) :-) :-) :-) :-)

Mvg, Johan HAG is veeeeeeel degelijker dan Märklin  B) tis nog waar ook  :O

Dan start ik er ook een. Ik ken wel wat foute dingen van HAG. :P

Gr, Ben.
Re:Goede dingen van Märklin
Blausee-Mitholz
gast

Re:Goede dingen van Märklin
Vertel, vertel..............  :thumbup:
Re:Goede dingen van Märklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Inhoudelijk zeer sterk topic........ :|
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2008

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: Kappa op dinsdag 27 september 2011, 23:04:54
Inhoudelijk zeer sterk topic........ :|

Inderdaad! Want dit topic geeft blijk van de grote hoeveelheid emotie die bij dit merk leeft en bij mensen los maakt. Dat is op zich een zeer sterk punt, net als dit hele forum trouwens.  :D
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2008

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Hallo,

Ik wilde een V200 kopen (39800) van 389,- Euro.
Deze had een softdrive sinus motor in compacte constructie.
De loc liep hélemaal niet goed, en is tweemaal ter reparatie naar Märklin geweest voordat deze perfect was.
Dit heeft in totaal 4 maanden geduurd voor een (mooie) loc van 389,- Euro !
Dit was goed gedaan van Märklin.!

groeten, Willem.
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Wat goed is van Marklin is dat ze uberhaupt nog bestaan. Ik schrok me namelijk dood toen ik twee jaar geleden het bericht las dat ze heeeel dicht bij failliet gaan stonden. Wat zou dat jammer zijn geweest. Geen marklin meer. :(

Dus. Ondanks dat ze misschien nu kleine steekjes laten vallen (alles gaat met pieken en dalen) ben ik maar wat blij dat ik nog nieuwe modellen kan bewonderen. Dat ik nog c-rail kan kopen. Nog kan genieten van die prachtige modellen. Kortom het is goed dat ze er nog zijn. Ik en velen met mij kunnen een prachtige hobby weer op poten gaan zetten. Als marklin er nu niet meer was dan was alles historie geweest. Ik moet er niet aan denken!  :-(

Groet
Sebas
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2008

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Hoi Sebas,

Ik heb je stukje gelezen...Moet je een zakdoekje hebben ?  :D

groeten, Willem.
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: wilsma op woensdag 28 september 2011, 01:51:30
Hoi Sebas,

Ik heb je stukje gelezen...Moet je een zakdoekje hebben ?  :D

groeten, Willem.
Is zo'n reactie nou echt nodig?  8o
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2009

offline
Re:Goede dingen van Märklin
wat ik wel zeer goed vind van marklin, is dat de hele aanstuuring zowat aan elkaar te koppelen valt, dus van oud naar nieuwe.
Het is een soort doorgroei kwa ontwikkelingen.
Waarvoor het oude niet pers'e hoeft te wijken.  :thumbup:

Mvgr Ger,
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: wilsma op woensdag 28 september 2011, 01:39:33
Hallo,
Ik wilde een V200 kopen (39800) van 389,- Euro.
Deze had een softdrive sinus motor in compacte constructie.
De loc liep hélemaal niet goed, en is tweemaal ter reparatie naar Märklin geweest voordat deze perfect was.
Dit heeft in totaal 4 maanden geduurd voor een (mooie) loc van 389,- Euro !
Dit was goed gedaan van Märklin.!
groeten, Willem.

Ik wilde een V200 kopen (39800) van 389,- Euro.
Deze had een softdrive sinus motor in compacte constructie.
De loc liep hélemaal niet goed, en is tweemaal ter reparatie naar Märklin geweest voordat deze perfect was.
Dit heeft in totaal 4 maanden geduurd voor een (mooie) loc van 389,- Euro !
Dit was een fout van Märklin.!

groeten, Willem.

Hoezo Willem? In het andere topic schrijf je dat het fout is van Märklin en hier schrijf je dat het juist goed is.
Ik kan je niet helemaal meer volgen.
Je zal je als Märklin moeten schamen om zoiets te durven uitbrengen, voor dat geld mag je toch verwachten dat je een deugdelijk product koopt?

Grt, Ronald.
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: Ronald69 op woensdag 28 september 2011, 09:03:41
Citaat van: wilsma op woensdag 28 september 2011, 01:39:33
Hallo,

Ik wilde een V200 kopen (39800) van 389,- Euro.
Deze had een softdrive sinus motor in compacte constructie.
De loc liep hélemaal niet goed, en is tweemaal ter reparatie naar Märklin geweest voordat deze perfect was.
Dit heeft in totaal 4 maanden geduurd voor een (mooie) loc van 389,- Euro !
Dit was goed gedaan van Märklin.!
groeten, Willem.



Hoezo Willem? In het andere topic schrijf je dat het fout is van Märklin en hier schrijf je dat het juist goed is.
Ik kan je niet helemaal meer volgen.

Grt, Ronald.

Volgens sommige  M* supporters hier zijn zelfs de fouten van M* toch goed........ Dan kun je zo'n bericht dus best in beide topics plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: mozzi54 op woensdag 28 september 2011, 09:13:42
Volgens sommige  M* supporters hier zijn zelfs de fouten van M* toch goed........
Ja Aldert wat wil je, sommige mensen smeken om bedrogen te worden.
Mvg. Jean.
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2007

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Is toch een geweldige actie van Willem, het past inhoudelijk nog ook.
Vergt wel enig gevoel voor understatement.
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: wilsma op woensdag 28 september 2011, 01:51:30
Hoi Sebas,

Ik heb je stukje gelezen...Moet je een zakdoekje hebben ?  :D

groeten, Willem.

hahaha Ja Snif  :P :P

( Ik kan het hebben hoor ;) )
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2008

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: EgMaf op woensdag 28 september 2011, 07:44:36
Citaat van: wilsma op woensdag 28 september 2011, 01:51:30
Hoi Sebas,

Ik heb je stukje gelezen...Moet je een zakdoekje hebben ?  :D

groeten, Willem.
Is zo'n reactie nou echt nodig?  8o

Wat is dit verschrikkelijk erg hè?  Ik had Sebas z'n berichtje gelezen en ben natuurlijk ook blij dat Märklin nog steeds bestaat, zodat we allemaal lekker door blijven gaan met onze hobby. Aan het einde stond een huilende "smiley", dus vandaar mijn vraag. Dit was een grapje die Sebas wèl snapt, maar anderen waarschijnlijk niet ! Sorry daarvoor !!!

groeten, Willem.


Re:Goede dingen van Märklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Goede dingen van Märklin
vraag blijft dan; als de modellen van pakweg 20 jaar geleden beter waren, waarom koopt iedereen dan producten van nu? I.p.v. 2ehands markt met modellen van toen, en lekker weer analoog..........  ;)
Re:Goede dingen van Märklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Lucien,

Je had het meer als een retorische vraag moeten lezen. Vandaar ook dat knipoog  ;)

Ik had het meer bedoeld als: vroeger waren de modellen allemaal een klont metaal met analoge delen, wat dus minder detail hadden en makkelijker te repareren. Nu is het plastic/metaal (of combinatie) en is het eigenlijk alleen wat meer elektronica. En zoals ook met bijvoorbeeld auto en 1:1-treinen: elektronica is vaak storingsgevoeliger en lastiger te verhelpen (door "ondeskundigen").
Even voor de duidelijkheid tussen 20 jaar geleden en nu.

Hoop dat het nu helder is.  ;)
Groet,

Ronald
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Hallo genieters van M* :-)

Vandaag 40 C-rail ontvangen van M*,
Ik had mijn C-rail opgestuurd naar M* vanwege breuk van het kunstof op de verbindingen en heb 50% korting gekregen bij aanschaf nieuw bij M*
Rails waren van de jaren 1996/97 dus ik ben er tevreden mee :D

Gr, Jan
Re:Goede dingen van Märklin
Daar had ik ook aan moeten denken toen ik die speelgoed rommel van M* weg wierp in de vuilnis. 
En ieder keer als er van die bras van hen weer iets afbreekt denk ik aan een slogan van M* wij maken geen speelgoed.
Nee aan mijn hoela.
Het is jammer dat er geen een andere "groot" fabrikanten opstaan die het aandurven om ook rails en wissels en niet te vergeten wisselaandrijvingen voor het 3 rail systeem op de markt te brengen.
Want daar mee zouden ze een grote troef in handen krijgen.
Maar goed verkeerde topic. >:-D


Om postief af te sluiten: ik ben blij dat ik door het 3 rail systeem alle spoorplannen kan leggen die ik wil en geen ompool setjes nodig heb zoals bij 2 rail systemen.


gr erik
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: 44er op maandag 03 oktober 2011, 17:57:03
Hallo genieters van M* :-)

Vandaag 40 C-rail ontvangen van M*,
Ik had mijn C-rail opgestuurd naar M* vanwege breuk van het kunstof op de verbindingen en heb 50% korting gekregen bij aanschaf nieuw bij M*
Rails waren van de jaren 1996/97 dus ik ben er tevreden mee :D

Gr, Jan

50% korting op de pijzen van 1996/97 of op de prijs van nu? Ik zou met beide nooit akkoord gaan, tenzij bij de aankoop door M* was aangegeven dat er een beperkte houdbaarheidsdatum op die rails zat.


Met vriendelijke groet,


Aldert
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Wie werkt maakt fouten en wie niet werkt maakt geen fouten en wij geen nieuwe modellen/spullen !!! als je het allemaal niks vind, moet je geen marklin meer kopen !!
maar waarom zitten we dan allemaal op dit mooie forum ??! juist !! MARKLIN
zo is er altijd wel wat, maar het blijft een geweldig mooie hobby !! B) B)
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: veldkamp op maandag 03 oktober 2011, 20:25:59

Om postief af te sluiten: ik ben blij dat ik door het 3 rail systeem alle spoorplannen kan leggen die ik wil en geen ompool setjes nodig heb zoals bij 2 rail systemen.


In het digitale tijdperk is dat geen probleem.

Gr, Ben.
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: mozzi54 op maandag 03 oktober 2011, 20:31:23

50% korting op de pijzen van 1996/97 of op de prijs van nu? Ik zou met beide nooit akkoord gaan, tenzij bij de aankoop door M* was aangegeven dat er een beperkte houdbaarheidsdatum op die rails zat.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Ik vind na 15 jaar nog klanten te gemoed komen, eigenlijk helemaal niet zo verkeerd hoor.

Gr.  Charlie
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: mozzi54 op maandag 03 oktober 2011, 20:31:23
Citaat van: 44er op maandag 03 oktober 2011, 17:57:03
Hallo genieters van M* :-)

Vandaag 40 C-rail ontvangen van M*,
Ik had mijn C-rail opgestuurd naar M* vanwege breuk van het kunstof op de verbindingen en heb 50% korting gekregen bij aanschaf nieuw bij M*
Rails waren van de jaren 1996/97 dus ik ben er tevreden mee :D
Gr, Jan

50% korting op de pijzen van 1996/97 of op de prijs van nu? Ik zou met beide nooit akkoord gaan, tenzij bij de aankoop door M* was aangegeven dat er een beperkte houdbaarheidsdatum op die rails zat.
Met vriendelijke groet,
Aldert

Aldert,

Had ik idd kunnen doen, dan blijf ik gewoon met afgebroken troep zitten , is helft van huidige prijs, Blijven mopperen en niets doen lost niets op, na email verkeer met M* boden zij wel 10%! na hun te vertellen over non kwaliteit nu 50% .
Probeer eens elk ander produkt om na 15jr met 50% korting te ruilen,  :o) Maar nogmaals Aldert, ben er tevreden mee.

Gr, Jan
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: mozzi54 op maandag 03 oktober 2011, 20:31:23
50% korting op de pijzen van 1996/97 of op de prijs van nu? Ik zou met beide nooit akkoord gaan, tenzij bij de aankoop door M* was aangegeven dat er een beperkte houdbaarheidsdatum op die rails zat.

Tja, je kunt vinden wat je wilt, maar ik denk dat geen rechter je na al die jaren nog zo veel "coulance" zou geven...
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: EgMaf op maandag 03 oktober 2011, 20:47:59
Citaat van: mozzi54 op maandag 03 oktober 2011, 20:31:23
50% korting op de pijzen van 1996/97 of op de prijs van nu? Ik zou met beide nooit akkoord gaan, tenzij bij de aankoop door M* was aangegeven dat er een beperkte houdbaarheidsdatum op die rails zat.

Tja, je kunt vinden wat je wilt, maar ik denk dat geen rechter je na al die jaren nog zo veel "coulance" zou geven...

Ja, dat zal! Eindconclusie is wel dat je dus uiteindelijk 170% betaalt van de toenmalige prijs. En dat niet doordat jij als gebruiker slecht met je spullen bent omgegaan, maar omdat M* artikelen heeft geleverd (in dit geval C rail) waarbij een inferieure soort kunststof is gebruikt. Als je rails gebruikt om modeltreinen over te laten rijden, dan slijt die rails daar niet of nauwelijks van. Dus mag je ervan uitgaan dat die rails bij normaal gebruik vele tientallen jaren meegaat. Zelf heb ik meer dan 120 m K-rail liggen. Ik moet er niet aan denken dat dat morgen uit elkaar valt en M* dat tegen 50% van de huidige prijs wil vergoeden. Dan zou ik toch een aardig financieel probleem hebben.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Hoe is het toendertijd eigenlijk door märklin opgelost, met de roestende k-rails uit de 2100 serie? Was er toen ook een vorm van omruilactie ofzo? Of was het gewoon pech?

Roy
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: lokje 23 op dinsdag 04 oktober 2011, 11:37:31

ook onze locs zullen de 50 en meer jaren niet halen tenzij we er veel nieuwe zaken gaan vervangen om ze rijdend te houden. dit is het voordeel van de techniek zeggen ze versleten vervang het door nieuw.

lokje 23  ( lucien ) 

Ik weet het niet Luciën, de tijd zal het leren. Ik hou me al meer dan 50 jaar met modelspoor bezig en ben een intensieve rijder. M.a.w. mijn rollend materieel maakte en maakt veel kilometers. Er wordt hier wel vaak beweerd dat de kwaliteit van het oude M* spul beter was, maar daar moet je wel een kanttekening bij plaatsen. Je wil niet weten hoeveel versleten ankers, omschakelrelais, tandwielen, veertjes e.d. ik vroeger heb moeten vervangen om het spul rijdende te houden (voordeel was wel dat alles vervangbaar en makkelijk - meestal uit voorraad - leverbaar was en treinenzaken altijd ergens dicht in de buurt waren). Tel daarnaast alle ergernis op over veel te scherpe wisselhoeken bij de vroegere M-rails, te veel ingekorte rijtuigen, loks die allemaal een andere snelheid hadden bij de dezelfde trafospanning, bokkesprongen enz. Dan wil ik in ieder geval niet terug naar vroeger en geniet ik lekker verder van de zegeningen van de digitale modelbaan met computerbesturing. Aan de huidige generatie modeltreinen hoef ik in ieder geval minder onderhoud te plegen en minder te vervangen. Dat geldt overigens niet alleen voor M* voertuigen, maar ook voor Roco, Piko, Brawa enz. Het irriteert mij juist dat M* hele banale simpele technieken niet  (meer) onder de knie heeft. Zoals bijv. de K-rail wisselaandrijvers, assen die uit rijtuigen vallen, slecht aangebrachte opschriften, afgebroken koppelingen, verkeerd geluidje in een lok stoppen, en zoals nu weer blijkt slechte kunststof gebruikt bij de C-rail. Dat zijn dingen die niks te maken hebben met de toegenomen eisen van modelspoorders of een grotere technische complexiteit van de modellen. Als M* erkent dat het (in het geval van slechte C rail) om een fabricagefout gaat dan vind ik dat ze ook na 15 jaar nog 100% moeten vergoeden, omdat bij normaal gebruik die rails nooit vervangen had hoeven worden als zij geen fabricagefout hadden gemaakt. Het kan toch niet zo zijn dat je als klant naast alle ergernis die er sowieso al is ook nog eens fors extra moet betalen, omdat zij een fout gemaakt hebben.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: mozzi54 op dinsdag 04 oktober 2011, 12:23:22
... te veel ingekorte rijtuigen, loks die allemaal een andere snelheid hadden bij de dezelfde trafospanning, bokkesprongen enz.
Aldert
Het niet meer ondersteunen van de CS1 (redelijk nieuw product) is volgens mij één blunder van formaat of noem het niet goede dingen van M*.
Mvg. Jean.
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Hallo Aldert,

Lijkt mn eigen schuld, als ik niet door dit Forum op andere gedachten was gekomen had ik mn baan
niet afgebroken om een andere op te gaan bouwen en waren de C-rail nog in bedrijf in de oude situatie,
Dus eigen schuld dikke bult, Kan het niet meer terugdraaien.

Gr, Jan
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: mozzi54 op dinsdag 04 oktober 2011, 12:23:22
Als M* erkent dat het (in het geval van slechte C rail) om een fabricagefout gaat dan vind ik dat ze ook na 15 jaar nog 100% moeten vergoeden, omdat bij normaal gebruik die rails nooit vervangen had hoeven worden als zij geen fabricagefout hadden gemaakt. Het kan toch niet zo zijn dat je als klant naast alle ergernis die er sowieso al is ook nog eens fors extra moet betalen, omdat zij een fout gemaakt hebben.

Märklin heeft jarenlang die C Rails gratis vervangen. Pas toen ze dreigden falliet te gaan, is dat veranderd en moet je zelf de helft betalen. Bovendien blijven die slechte C Rails in een opgebouwde baan ook prima werken. Het risico op afbreken van stukjes plastic heb je alleen bij het afbreken en opbouwen. Eenmaal ingebouwd maakt het geen verschil.

Maar nogmaal, je kunt vinden wat je wilt, maar na 15 jaar heb je echt geen recht op gratis vervanging. Officieel is het nog steeds speelgoed.