Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Goede dingen van Märklin

Gestart door RMW zondag 25 september 2011, 14:29:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Goede dingen van Märklin
Goede dingen van Märklin!!!
H0-modellen en service


Als antwoord op de negatieve stemming in sommige topics start ik een heel positief topic. Wat heeft Märklin volgens jou allemaal goed gedaan op het gebied van H0-modellen en service?

Vertel het hier ;) !!!

Voor de moderatoren; dit topic heeft net zoveel met H0-modellen te maken als het topic "fouten van Märklin".


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Goede dingen van Märklin
Ow, dan weet ik wel een aantal (niet allemaal even recent, maar ok):

  • Gratis omruilen van 10+ jaar oude rails ivm. verkeerd uitharden / afbrokkelen. (Zie bij andere commerciele bedrijven maar eens garantie na 10 jaar te krijgen...)
  • Coulante garantie-afhandeling in het algemeen.
  • Snel reageren op email, ook in het Engels (ik heb meestal binnen een paar dagen antwoord. Afgelopen week nog: Maandag mail verstuurd, dinsdag al antwoord. En dat de week na de Märklin dagen in Göppingen!
  • Snel bekend maken van nieuws en levertijden: Levertijden veranderen nog wel eens, maar je kunt elke maand een nieuw overzicht vinden

Ik zeg niet dat ze niets fout doen, maar bij mij hebben ze een steekje voor omdat ze in ieder geval hun best (lijken te) doen. Fouten maken we allemaal, en het blijft een commercieel bedrijf dat op volume / grote aantallen moet proberen te overleven. Geen individueel maatwerk of hobbyprojectje dus.
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Ook van mijn kant wat: Mijn vader heeft een aantal jaren geleden de wel bekende BR 64 met sound gekocht. Het geluid hield er na een aantal maanden mee op. Kan gebeuren. Je baalt wel even, maar goed...

We hebben het model via onze dealer opgestuurd en na een aantal weken kwam hij volledig gerepareerd terug. Tot op de dag van vandaag is het één van onze mooiste en best werkende modellen (met softdrive-sinus :thumbup: !!!). En ik kan dus zeggen: de service, garantie en kwaliteit zijn erg goed.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Goede dingen van Märklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: RMW op zondag 25 september 2011, 14:38:12
Ook van mijn kant wat: Mijn vader heeft een aantal jaren geleden de wel bekende BR 64 met sound gekocht. Het geluid hield er na een aantal maanden mee op. Kan gebeuren. Je baalt wel even, maar goed...

We hebben het model via onze dealer opgestuurd en na een aantal weken kwam hij volledig gerepareerd terug. Tot op de dag van vandaag is het één van onze mooiste en best werkende modellen (met softdrive-sinus :thumbup: !!!). En ik kan dus zeggen: de service, garantie en kwaliteit zijn erg goed.

Heb 't zelfde meegemaakt!  :thumbup:  :thumbup:
Re:Goede dingen van Märklin
wat dacht je van volledig metalen modellen en treinstellen  B)

softdrive sinus.. ( helaas dat er een aantal mensen het niet goed vonden, maar ik vindt die motor geweldig  :-()

MFX ( nuff said)

altijd voldoende tractie bij de loks.

Re:Goede dingen van Märklin
En dat alles zelfs door R1 / 360mm bogen kan, zelfs de BigBoy!
Re:Goede dingen van Märklin
oh bijna vergeten.

alle onderdelen lijsten van alle loks online te vinden op hun website + order nummers voor onderdelen die besteld kunnen worden met relevante informatie of het nog in vooraad is of uit productie.
Re:Goede dingen van Märklin
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goede dingen van Märklin
De website waar je bijna alles terug kan vinden. Tot bouwtekeningen aan toe.
Re:Goede dingen van Märklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Ha!
Gelukkig ook weer eens een positief draadje! :)
De afgelopen jaren zijn voor mij niet echt maatgevend (Märklin moet ook eerst zien te overleven) maar tot 2 jaar terug was kwaliteit en coulance echt van hoge kwaliteit.
De Köf 36805 met zinkpest werd 8 jaar na verlopen garantie termijn, gratis door Märklin omgewisseld voor een splinternieuw exemplaar.
Ook bij werd een groot aantal C-rails en wissels uit 1995-2000 gratis omgewisseld.

Zolang Märklin het moeilijk heeft kunnen ze op mijn "steun" rekenen, zodra alles weer goed gaat verwacht ik weer dezelfde kwaliteit en coulance.
(maar ja, of dat ooit nog terugkomt?)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: dennisreij op zondag 25 september 2011, 15:15:34
De website waar je bijna alles terug kan vinden. Tot bouwtekeningen aan toe.

Dat is inderdaad geweldig. Alle modellen vanaf 2000 kan men gewoon terugvinden in de database op de site. De onderdelen-tekeningen gaan zelfs nog veel verder terug in de tijd :thumbup: . Daar kunnen andere merken nog wat van leren.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: AlbertJan op zondag 25 september 2011, 15:25:00Gelukkig ook weer eens een positief draadje! :)

Dat was nu ook precies mijn bedoeling :) !!! In dit topic zijn negatieve woorden verboden >:-D.


Citaat van: AlbertJan op zondag 25 september 2011, 15:25:00De afgelopen jaren zijn voor mij niet echt maatgevend (Märklin moet ook eerst zien te overleven) maar tot 2 jaar terug was kwaliteit en coulance echt van hoge kwaliteit.
De Köf 36805 met zinkpest werd 8 jaar na verlopen garantie termijn, gratis door Märklin omgewisseld voor een splinternieuw exemplaar.
Ook bij werd een groot aantal C-rails en wissels uit 1995-2000 gratis omgewisseld.

Zolang Märklin het moeilijk heeft kunnen ze op mijn "steun" rekenen, zodra alles weer goed gaat verwacht ik weer dezelfde kwaliteit en coulance.
(maar ja, of dat ooit nog terugkomt?)

Eerst moet Märklin de schulden afbetalen, daarna kunnen ze weer investeren in betere service en kwaliteit. Ook al vind ik het over het algemeen nog steeds erg goed :). Er worden wel eens fouten gemaakt, maar dat is normaal.

Die "zinkpest-omruilactie" en de "C-rail-omruilactie" tonen maar weer eens wat een geweldig bedrijf Märklin was en nog steeds is :thumbup:.

Mit Volldampf in die Zukunft. Wir sind dabei!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Goede dingen van Märklin
wat ze nog wel moeten doen is meer  NS treinstellen en dubbeldekkers uitbrengen  :P
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: Shivan op zondag 25 september 2011, 16:20:07
wat ze nog wel moeten doen is meer  NS treinstellen en dubbeldekkers uitbrengen  :P

Zou leuk zijn :). Meer wensmodellen kun je ook plaatsen onder "Modellen niet in de Märklin collectie?"; daar staan er namelijk nog veel meer.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Goede dingen van Märklin
Het opsturen van het Duitstalige MM naar Nederlandse abonnees. Daarnaast waren ze heel alert en behulpzaam toen ik na 1 jaar alweer op wilde zeggen. Ik kreeg voor de zekerheid nog een paar weken de tijd mocht ik me bedenken (maar dat doe ik niet, aangezien ik vind dat bijvoorbeeld Eisenbahn Journal meer aan mijn modelspoorbehoeften voldoet).
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

met de trein was U er al(lang) geweest !

offline
Re:Goede dingen van Märklin
zou er nog aan mankeren dat je voor je zuur verdiende centjes iets krijgt van Marklin waarvan je niet tevreden bent ! Ik zou zeggen zoiets moet eigenlijk vanzelfsprekend zijn en dan moet je daar geen draadje over beginnen ! Neem dit niet persoonlijk maar dat is mijn idee erover !

Groeten Peter ;)
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Het is ook niet logisch om een topic te openen over "alle fouten van Märklin". Een beetje positiviteit mag wel op dit negatieve forum :) !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Goede dingen van Märklin
Het ontwikkelen en eigenlijk bedenken van modeltreinen  :)
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: Stoomloc op zondag 25 september 2011, 20:30:49
Het ontwikkelen en eigenlijk bedenken van modeltreinen  :)

We zouden het bijna vergeten :D.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Goede dingen van Märklin
Waar  marklin GOED in is:
De prijs op drijven die niet in verhouding staan tot het geen wat ze bieden. >:-D

gr erik
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Zucht:     

volgende....... ;) :D

Gr, Jan
Re:Goede dingen van Märklin
wat doen ze goed?
Sowieso de oudere modellen lijken eeuwig mee te gaan.
Heb hier een 3005,3021,3034 en meer van dat spul van ruim 40 jaar oud,en echt érg veel al gereden maar t blijft maar doorgaan.
Af en toe een koolborsteltje enen wat olie  meer niet.
hoop dat de huidige modellen ook zo degelijk blijken.
En goed is dat ze als enige een goed gelijkende NS 1600 (mijn favo loc) hebben gemaakt.
De lima lijkt er in een flits wat op en ook de Roco is het ondanks de facelift nog steeds niet!
3 rail systeem,erg goed en betrouwbaar,iets minder realistisch,maar wat is nou het belangrijkst bij een modelbaan waar je toch vooral wilt rijden??
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Waar  marklin GOED in is: 'Veel geblaat en weinig wol'.  :D :| :(
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: asconahobbyist op zondag 25 september 2011, 21:33:16
En goed is dat ze als enige een goed gelijkende NS 1600 (mijn favo loc) hebben gemaakt.

En nu ook met MFX, sluitseinen, tyfoon en airco-units (NS 1800) :thumbup: !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Goede dingen van Märklin
hèhè, eindelijk een positief topic!

Ik vind toch, dat mä het de laatste jaren erg goed doet op ns gebied. Koploper, 1200, 1100,6400 , icr, goederenwagons, etc etc. En dat er veel varianten uitkomen is logisch, gezien de mega-malkosten.

Roy
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: RMW op zondag 25 september 2011, 14:38:12
Ook van mijn kant wat: Mijn vader heeft een aantal jaren geleden de wel bekende BR 64 met sound gekocht. Het geluid hield er na een aantal maanden mee op. Kan gebeuren. Je baalt wel even, maar goed...

We hebben het model via onze dealer opgestuurd en na een aantal weken kwam hij volledig gerepareerd terug.
Is dat een goed ding van Marklin. Zou meer zeggen dat het normaal is dat een produkt met garantie of gerepareerd dan wel omgerolen wordt.

Citaat van: William027 op zondag 25 september 2011, 17:15:22
Het opsturen van het Duitstalige MM naar Nederlandse abonnees
Of je bent nog niet zo gek lang geabonneerd op het Duitse MM of je hebt indertijd het blad niet goed gelezen, Marklin maakt geen tijdschrift meer maar hebben het jaren geleden uit handen gegeven aan een extern bedrijf.

Mvg,
Peter
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: RoWi op zondag 25 september 2011, 21:37:43
hèhè, eindelijk een positief topic!

Ik vind toch, dat mä het de laatste jaren erg goed doet op ns gebied. Koploper, 1200, 1100,6400 , icr, goederenwagons, etc etc. En dat er veel varianten uitkomen is logisch, gezien de mega-malkosten.

Roy

Inderdaad. De modellen die Märklin heeft gemaakt voor Nederland zijn geweldig. Er komen vast nog wel meer leuke varianten en over een tijdje heus ook wel weer eens een compleet nieuw model :).

Je vergeet trouwens wel een paar geweldige modellen. Wat dacht je van de VSM-64 en de JIM?!


Citaat van: Freak op zondag 25 september 2011, 21:40:12
Citaat van: RMW op zondag 25 september 2011, 14:38:12
Ook van mijn kant wat: Mijn vader heeft een aantal jaren geleden de wel bekende BR 64 met sound gekocht. Het geluid hield er na een aantal maanden mee op. Kan gebeuren. Je baalt wel even, maar goed...

We hebben het model via onze dealer opgestuurd en na een aantal weken kwam hij volledig gerepareerd terug.
Is dat een goed ding van Marklin. Zou meer zeggen dat het normaal is dat een produkt met garantie of gerepareerd dan wel omgerolen wordt.

Er zijn bedrijven die moeilijk doen over garantie, dus Märklin doet dat heel goed :thumbup:.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Goede dingen van Märklin
Ook ik ben blij met een POSITIEF topic. (Jammer dat diverse reacties dan toch weer negatief zijn, maar dat is mijn persoonlijke mening!!)

In mijn ogen is dat wat Marklin goed doet (en heeft gedaan) het maken van Marklin!!
Overal worden dingen niet goed gedaan en gaan er dingen mis, maar wat Egmaf al meldde; Marklin (zoals elk comercieel verantwoord bedrijf) moet het hebben van de grote aantallen en niet van het maatwerk. Je kan makkelijk alles zwart zien, maar bedenk er is ook grijs en zelfs WIT! (Als je dit leest bedenk dan dat dit geschreven is door iemand die echt zwart-wit denkt/leeft en doet!)

Ik ben blij met Marklin en blij met de rails en treinen die ik ongeveer 25 tot 30 jaar terug gekocht/gekregen heb en nog steeds hun werk doen!! En soms doet iets het niet, maar dan zoek IK daar een oplossing voor.
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2009

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Mijn Märklin materiaal lag bijna 30 jaar ingepakt op zolder...
In 2006 een drupje olie en het reed direct! Kwaliteit dus.


Re:Goede dingen van Märklin
Mijn eerste 'grote' lok doet het na ruim 30 jaar nog steeds uitstekend, is net als de meeste andere (oudere) Märklin loks robuust (metaal) en eenvoudig in onderhoud (één schroef en de kap is er af). Top dus  :thumbup:


Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: asconahobbyist op zondag 25 september 2011, 21:33:16
de oudere modellen lijken eeuwig mee te gaan.
3 rail systeem,erg goed en betrouwbaar

Met beide observaties ben ik het geheel eens.
Re:Goede dingen van Märklin
Dat onlangs de tijd van 6 maanden, mijn lok super gerepareerd is. Hij had lak schade. Kwamen we thuis pas achter, 150 km verder :? Uiteraard is dit niet door keuterman gedaan, dan zou het een paradox zijn> (keuterman geeft goede service).

Verder dat marklin met applicaties voor de beste oogappeltjes van de gadgets maakt.

Dat wij in de toekomst van marklin weer mooie solide jaarboeken met harde kaften daadwerkelijk exclusief voor insiders kunnen verwachten!

Gr Eddie
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2007

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Je bedoelt dat die reparatie zes maanden heeft geduurd?
Het spijt me hoor, maar gloednieuwe loc met schade ibetekent nieuw exemplaar krijgen, overmacht daargelaten. Dat is service. De eerste de beste winkelier/fabrikant die me flikt dat ik een gloednieuwe loc gelijk zes maanden kwijt ben, ziet me nooit meer terug.

De ervaringen met Keuterman kunnen evenzeer variëren. Keuterman heeft me een nieuwe cabineglasinzet voor de Koploper kunnen leveren  :thumbup: , ondanks het feit dat Märklin zelf nooit een voorraad specifieke Koploperonderdelen heeft aangehouden.   :thumbdown:
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Ik ben het met alle positief genoemde artikelen eens.
Wat ik nog niet zag: onderdelen bestellen in Göppingen gaat heel makkelijk
en snel. Bovendien je hebt ze binnen 3 dagen in huis. Kom daar eens om
bij je dealer. Als die het niet heeft, duurt het weken, zo niet maanden en
dat kan dus eigenlijk niet aan Märklin Göppingen liggen.

De negatief genoemde artikelen ben ik het niet mee eens. Mijn ervaringen,
al meer dan 50 jaar, zijn zeer positief. Zelfs als je de Insider een keer niet
krijgt,(zal met bezorgen wel verdwijnen}, één telefoontje en 3 dagen later
is die er.

Ik vind dat veel bedrijven een voorbeeld kunnen nemen aan Märklin v.w.b. Service.

Groet, Hans
Re:Goede dingen van Märklin
Ja inderdaad, ik was de loc 6maanden kwijt. Maar zoals ik al zei, ik had de loc gekocht en ik kwam er thuis pas achter. Het heeft ook wel een poosje geduurd voordat ik weer tijd had naar die winkel te rijden. Hij had geen exemplaren meer en dat neem ik hem in deze situatie ook niet kwalijk.

Gr Eddie
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2007

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Ja, bij de winkelier valt dat dan onder overmacht.
Maar dit draadje ging om heel goede dingen die Märklin doet. En dan heb ik er toch wat moeite mee om zes maanden de tijd nemen om een productiefout of misschien transportschade te herstellen, nou zulke heel goede service te noemen.

Mij bekruipt toch altijd het idee dat de capaciteit van de reparatieafdeling niet overhoudt.
Is de kap trouwens hersteld of heb je een nieuwe kap gekregen denk je?
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: henkv op maandag 26 september 2011, 20:54:53
Ja, bij de winkelier valt dat dan onder overmacht.
Maar dit draadje ging om heel goede dingen die Märklin doet. En dan heb ik er toch wat moeite mee om zes maanden de tijd nemen om een productiefout of misschien transportschade te herstellen, nou zulke heel goede service te noemen.

Als je goed gelezen had, had je gezien dat hij schreef:
CiteerHet heeft ook wel een poosje geduurd voordat ik weer tijd had naar die winkel te rijden.
Tel daarbij op hoe lang gewacht is om de vervanger weer op te halen, en hoe traag de winkelier geweest is met verzenden naar Märklin en met terug-ontvangst terugmelden aan de klant. Dan kan het zomaar zijn dat Märklin er een weekje of 2 over gedaan heeft.

Maarja, toch is het allemaal de fout van Märklin en hun "slechte" service....
Re:Goede dingen van Märklin
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goede dingen van Märklin
ik vind zelf dat er teveel negatief gepraat wordt over marklin. dit is toch een marklin forum?
als het zo slecht zou zijn denk ik dat marklin er niet meer zou zijn.
Kijk maar naar de andere oude merken. de meeste zijn er niet meer of ze zijn overgenomen.
marklin blijft wel overeind. En waar mensen werken worden eenmaal fouten gemaakt. dat blijft altijd.

Groetjes Dennis
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: henkv op maandag 26 september 2011, 20:54:53
Ja, bij de winkelier valt dat dan onder overmacht.
Maar dit draadje ging om heel goede dingen die Märklin doet. En dan heb ik er toch wat moeite mee om zes maanden de tijd nemen om een productiefout of misschien transportschade te herstellen, nou zulke heel goede service te noemen.

Mij bekruipt toch altijd het idee dat de capaciteit van de reparatieafdeling niet overhoudt.
Is de kap trouwens hersteld of heb je een nieuwe kap gekregen denk je?

Ik ben tevreden over de kwaliteit van de reparatie van marklin zelf, (dus niet K). Als ik de 6 maanden niet vermeld krijgt men ook weer geen geheel beeld van de situatie.

Gr Eddie
Re:Goede dingen van Märklin
Helemaal mee eens Dennis, ik ben een groot fan van Marklin en ik vind dat ze geweldige producten maken. Ik heb de fabriek een aantal jaren geleden mogen bezoeken en verbaasde me erover hoe arbeidsintensief het is om een loc te ontwikkelen, maken van de giet mallen en het produceren is. Ik weet er zit wel eens  een misser tussen maar bij mij is het altijd netjes opgelost.

groeten Martin
Re:Goede dingen van Märklin
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Martin,

dat is precies wat ik bedoel. Ken jij een andere fabriek waar je zomaar binnen kan komen om te kijken hoe alles gemaakt wordt?
ik niet. Eerlijk zijn ze dan wel. Het open stellen van de fabriek vind ik in ieder geval een teken van eerlijkheid.

Groetjes Dennis
Re:Goede dingen van Märklin
Blausee-Mitholz
gast

Re:Goede dingen van Märklin
Heb de fabrieken van Fleischmann en HAG van binnen gezien  B)

Zo bijzonder is dat niet.

Mvg, Johan.

edit tikvautje verbeterd
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2007

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: EgMaf op maandag 26 september 2011, 21:16:19Als je goed gelezen had, had je gezien dat hij schreef:
CiteerHet heeft ook wel een poosje geduurd voordat ik weer tijd had naar die winkel te rijden.
Tel daarbij op hoe lang gewacht is om de vervanger weer op te halen, en hoe traag de winkelier geweest is met verzenden naar Märklin en met terug-ontvangst terugmelden aan de klant. Dan kan het zomaar zijn dat Märklin er een weekje of 2 over gedaan heeft.

Maarja, toch is het allemaal de fout van Märklin en hun "slechte" service....

Eeeh, 'zes maanden kwijt' lijkt mij nadat het model weer is ingeleverd.
Maar als ik het goed begrijp, dan kan het wat jou betreft aan iedereen liggen (niet in het minst aan de klant zelf) behalve aan Märklin?
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: henkv op maandag 26 september 2011, 23:07:00
Citaat van: EgMaf op maandag 26 september 2011, 21:16:19Als je goed gelezen had, had je gezien dat hij schreef:
CiteerHet heeft ook wel een poosje geduurd voordat ik weer tijd had naar die winkel te rijden.
Tel daarbij op hoe lang gewacht is om de vervanger weer op te halen, en hoe traag de winkelier geweest is met verzenden naar Märklin en met terug-ontvangst terugmelden aan de klant. Dan kan het zomaar zijn dat Märklin er een weekje of 2 over gedaan heeft.

Maarja, toch is het allemaal de fout van Märklin en hun "slechte" service....

Eeeh, 'zes maanden kwijt' lijkt mij nadat het model weer is ingeleverd.
Maar als ik het goed begrijp, dan kan het wat jou betreft aan iedereen liggen (niet in het minst aan de klant zelf) behalve aan Märklin?

Jij trekt een conclusie op basis van onvolledige gegevens. Ik geef alleen maar aan dat je conclusie voorbarig is omdat je bepaalde dingen helemaal nog niet weet, en ik geef een voorbeeld van hoe het ook gegaan zou kunnen zijn.

Jouw conclusie dat de service van Märklin in dit geval ruk was, omdat het bij Eddie zo lang geduurt heeft, slaat dus (nog) nergens op. Het kan best zijn dat Eddie of de winkelier het lang heeft laten duren, niet Märklin.

Maar als jij graag Märklin overal de schuld van wilt geven, ga je gang. Maar dan liever niet hier, want in dit draadje is dat off-topic :-)
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2008

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Het lijkt hier wel een soort cafe, iedereen ventileert zijn mening, in een topic dat is gestart door een winkelier die graag meer omzet wil.

Het goede aan Marklin vindt ik de nostalgie  >:-D
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2007

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: EgMaf op maandag 26 september 2011, 23:27:41
Maar als jij graag Märklin overal de schuld van wilt geven, ga je gang. Maar dan liever niet hier, want in dit draadje is dat off-topic :-)

Niet meer dan al die tegendraadse types in dat andere draadje.   :P

Mij valt vooral op dat in dit draadje allerlei dingen positief worden genoemd die heel normaal zouden moeten zijn of waar je zelfs grote vraagtekens bij kan zetten. En nee, ik geloof niet dat Märklin de klus in een paar weken had geklaard. Dat zou in het geheel niet aansluiten bij de ervaringen.
Kennelijk zijn we weinig gewend qua serviceniveau.   :D  :?
Al lang geleden geleerd om problemen met modellen als het even kan zelf op te lossen.
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Citaat van: fnieste op maandag 26 september 2011, 23:56:26
Het lijkt hier wel een soort cafe, iedereen ventileert zijn mening, in een topic dat is gestart door een winkelier die graag meer omzet wil.
Het goede aan Marklin vindt ik de nostalgie  >:-D
Om objectief te blijven moet men ook het volgende draadje lezen ?Fouten van Märklin?
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=31205.0
Re:Goede dingen van Märklin
Laten we vooral proberen zo objectief mogelijk te blijven. Natuurlijk heeft M* wel goede dingen gemaakt. De eerste lok die ik als vijftienjarige van mijn krantenwijkgeld kocht, rijdt nog steeds onvermoeibaar op mijn baan rond (en ik ben nu 57). Dat zegt enerzijds iets over de kwaliteit van het beestje, maar anderzijds ook over de technische zorg (onderhoud) waarmee ik de lok al die jaren heb omringd. Aan de andere kant zijn er bij M* ook enorme missers gemaakt. Bij mijzelf is de grootste ergernis 30 jaar ellende met de K-rail wisselaandrijvingen, maar ook de slecht rijdende ICE3 (duurste trein op mijn baan). Dat zou gewoon niet mogen bij een merk als M* waar je toch net even meer voor betaalt. Dat zulke enorme missers er gewoon zijn moet je (ook al ben je nog zo'n grote M* fan) ook aanvaarden naast alle goede dingen. Dat ben ik helemaal met Luciën eens. Bij sommige schrijvers in dit topic lijkt het wel of M* de hobby is in plaats van modelspoor. Ik vind dat je M* (net zo als alle andere merken) gewoon moet zien als één van de vele leveranciers van treinen en (modelspoor) infrastructuur en als die slechte dingen maken je dat gewoon moet kunnen ventileren. Dat heeft helemaal niets met negativiteit te maken, maar gewoon met het constateren van feiten.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Als je de twee draadjes leest over hoe goed en slecht M* dan wel is, dan stel ik vast dat er een generatie kloof is. Blijkbaar hebben ouderen een andere perceptie of ervaring met de kwaliteit van M*. De jongeren hebben meer een wegwerp cultuur dat als er iets stuk gaat dit door een ander wordt vervangen, geen gezeur, geld telt niet of noem het gemakzucht.  M* wordt gepromoot als kwaliteitsproduct met een lange traditie, duurzaamheid en klasse en dit vertaalt zich uiteraard in prijs/kwaliteit. Dat er over iets ?goeds? niet wordt geschreven is maar evident omdat als je iets koopt de verwachting is (tegenprestatie) dat het goed is en niet slecht, anders koop je het toch niet tenzij, het geleverde de verwachtingen overtreft. Daarom is het belangrijk om de herkomst van informatie te controleren (geloofwaardigheid) en zich te baseren op feiten en niet op veronderstellingen en gemanipuleerde informatie (verkoopstechniek). Dit wou ik eff. kwijt. Mvg.
Re:Goede dingen van Märklin
Helemaal mee eens Lucien! Tot op zekere hoogte zou ik nog wel met die wegwerpcultuur bij modelspoor kunnen leven, als: a. de prijs er dan ook naar is en b. het vervangende artikel dan wel goed werkt (is bij de wisselaandrijvers niet het geval). Toen ik eens een Piko lok kocht voor ?80,-, dacht ik zoiets van als hij niet goed rijdt doe ik hem wel weer weg. Bij een prijs van ? 80,- voor een lok kun je zo'n risico nemen en dat weet je ook als je hem koopt. De lok bleek echter uitstekend te lopen en is later gevolgd door nog meer Piko modellen die tot volle tevredenheid vrijwel dagelijks op mijn baan worden ingezet.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:Goede dingen van Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Goede dingen van Märklin
Wat mij stoort in dit draadje ?

Een ander draadje starten (Goede dingen van M*) om de aandacht af te leiden versus (?Fouten van M*?) is een manier om de andere kant ?medaille? te verdoezelen en de lezer te misleiden en alzo de objectiviteit geweld aan te doen en dit allemaal om een persoonlijk voordeel te bekomen wat dit ook moge zijn.

Het zou beter zijn om de twee draadjes samen te voegen en de titel te vervangen door ?Goede en slechte punten van Marklin" dan krijgt de lezer ten minste een beter samenhangend  overzicht?.
Mvg.