Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

nieuw baanplan (bramja)

Gestart door bramja dinsdag 07 februari 2012, 21:11:26

nieuw baanplan (bramja)
hallo,

zo na bijna 2 jaar druk bezig te zijn geweest met modelbouw, wordt het tijd om weer met de treinen bezig te gaan. ik ben met een nieuw baanplan bezig geweest. ik weet dat sommige het niet mooi zullen vinden, maar ik hou er nou eenmaal van om zoveel mogelijk rails op tafel te krijgen. ik ben niet van het maken van een landschap. hieronder nog een foto's van de baan zoals ik hem had

nu heb ik de tafel al iets groter weten te maken, helaas kan ik niet groter omdat de zolder aardig vol staat met de andere hobbie

hieronder de foto van mijn nieuwe baanplan. op de foto's is de lengte bovenin weggevallen maar dat is 260cm.

ook heb ik een verhoging boven de baan gemaakt om mijn schermen er neer te zetten. (zie foto)

hieronder hangt een webcam om toch mee te kunnen kijken.

heeft iemand nog tips of vragen laat het me dan weten.

mvg bram

Re:nieuw baanplan (bramja)
Dat is inderdaad veel spoor!  :D
Erik Marklin
gast

:ey Bramja,

Dit is een interessant plan, maar met die bocht die je er in hebt zitten gaat rijden met lange wagons er niet zo mooi uit zien. Ook zit er een opstelspoor of twee links waar je eigenlijk niks mee kunt. Het enige wat je kunt is drie treinen tegelijk laten rijden in hetzelfde rondje (om de kerk). Das precies wat NS machinisten niet willen, omdat dat saai wordt. Ik ben bang dat je daar bij deze baan ook problemen mee gaat krijgen. Een groot deel van de hobby is rijden, het andere bouwen. Ik heb vroeger ook zon baan gehad als jij en k werd het vrij snel zat, de treinen rijden steeds hetzelfde rondje. K denk dat je toch zou moeten overwegen of je niet wat wil bouwen een industriethema oid. Hier op t forum heb je n leuk draadje als je op staalindustrie zoekt. En anders toch wat bergen. Succes met de bouw maar dat zal niert lastig zijn, kwestie van rails leggen en draadjes trekken, je bent binnen een dag klaar met dit ontwerp!

Grtz!
beste erik,

bedankt voor je reactie, ik snap 100% wat je bedoelt met snel saai worden. het enige probleem is dat die niet mijn enige hobby is. daarbij komt dat ik niet zo hou van het aankleden. ik vindt het prachtig om te zien ,maar ik ben er zelf te ongeduldig voor. en mijn andere probleem is dat ik niet zo goed ben in het behouden van 1 en de zelfde baan. hierdoor zal ik dus elke keer moeten afbreken. die wissels in de bochten is misschien niet zo mooi maar hierdoor kan ik wel de sporen wat langer hebben om de treinen neer te zetten. ik zelf vindt het station in de bochten niet zo fraai maar ik krijg het op geen andere manier om de sporen lang genoeg te krijgen, omdat ik niet in staat ben om een verdieping eronder of erop te kunnen maken, moet ik minimaal 6 sporen hebben om mijn treinen kwijt te kunnen.

mvg bram 
Erik Marklin
gast

Hey Bram je moet natuurlijk gewoon maken waar je zelf zin in hebt! Ik begrijp helemaal dat je vastzit aan bepaalde eisen zoals die computerschermen boven de baan, dus dan kun je weinig anders. Zolang je er maar lol van hebt, naast je andere hobby´s. Succes met het bouwen!

Grtz, Erik

ICE-3

Beste Bram,

Is het niet mogelijk om een schaduwstation op een andere niveau toe te voegen? Op die manier kun je het aantal treinstellen in het zichtbaar gedeelte beperken en de baan te laten spreken door de invulling met scenery, zoals Erik ook voorstelt.

Groeten, Paul
@ erik bedankt voor je reactie

@ paul, ik zou heel graag een schaduw station maken, maar ik kan niet naar benden want daar staan alle spullen van mijn andere hobby, en naar boven gaat helaas ook niet omdat er een schuin dak is en aan de linkerkant, hangt een kast van mijn vader.

mvg bram