Nieuws: De trekking van de 3railloterijloc heeft plaatsgevonden. Klik hier
+  3railforum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Bespreking Märklin H0 Modellen
| | |-+  00796
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: 00796  (gelezen 1149 keer)

wibi

• Gast
00796
« Gepost op: vrijdag 23 september 2011, 11:28:41 »

Even een vraag over deze set, zijn werkelijk alle rijtuigen verschillend voor wat betreft de bedrijfsnummers, of is er dan toch wat dubbel in de doos, als ik de advertenties doorzoek, vind ik weinig info.   gr wim

lokje 23

• Forumkok
  • Stamgast
Re:00796
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 23 september 2011, 11:41:11 »

in een set zaten twaalf wagens allemaal verschillende bedrijfsnummers.
uiteraard als je twee sets aankocht had je tweemaal het zelfde nummer.
het was niet zo dat elke set de wagens andere nummers hadden.
zoals ik wagens los heb gekocht  6 stuks van de FS deze hebben allemaal idem nummer.

lokje 23  ( lucien )

lokje 23  ( lucien )

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
    • Rensen Modelbaan Wereld
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 23 september 2011, 12:22:45 »

Even een vraag over deze set, zijn werkelijk alle rijtuigen verschillend voor wat betreft de bedrijfsnummers, of is er dan toch wat dubbel in de doos, als ik de advertenties doorzoek, vind ik weinig info.   gr wim

Zoals hierboven vermeld zijn inderdaad alle 12 wagons in deze display voorzien van een ander nummer. Met andere woorden; alle rijtuigen in zo'n set zijn anders.

Mocht je nog een complete set willen hebben, dan moet je waarschijnlijk heel goed zoeken. Toen ze net waren uitgeleverd door Märklin waren ze al niet aan te slepen. De Store in A'dam had toen net een doos neergezet in de zaak en na een paar minuten was de helft al weer weg. Inmiddels wordt de set niet meer gemaakt.

M.v.g.

Maikel (RMW)
RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic

lokje 23

• Forumkok
  • Stamgast
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 23 september 2011, 17:46:30 »

klopt maikel.
wat niet wegneemt dat er nu in het märklin museum de wagens nog los te verkrijgen waren.
niet allemaal meer maar toch nog enkele zoals de 00796-05 FS - 00796-07 SNCF en de 00796-06 NMBS.
deze lagen daar woensdag nog voor het grijpen en dit begrijp ik dan niet. in de winkels kunnen ze er niet meer aankomen en daar liggen ze maar los te koop.

was een goede zaak voor mij maar goed daar heeft iedereen niks aan.
begrijp M soms niet.

lokje 23  ( lucien )

lokje 23  ( lucien )

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
    • Rensen Modelbaan Wereld
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 23 september 2011, 19:49:57 »

wat niet wegneemt dat er nu in het märklin museum de wagens nog los te verkrijgen waren.

Märklin houdt natuurlijk ook altijd wat achter voor de eigen Märklinstore in Göppingen. Als de set niet meer compleet is, zal hij waarschijnlijk ook niet meer worden geleverd aan een andere dealer.

Weet je trouwens zeker dat dit geen afgekeurde modellen waren. Die liggen namelijk ook zat in de Erlebniswelt. Deze kun je herkennen aan een klein rond gaatje in de doos of een kruis (o.i.d.) op de doos.

M.v.g.

Maikel (RMW)
RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic

Johnnytrein

• Stamgast
    • Johnny's treinpagina
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 24 september 2011, 09:13:30 »

Op de Duitse ebay staan nog van deze sets te koop zelfs bieden vanaf 1 euro. Ook rijtuigen per stuk vind je daar nog.
Groeten, Johnny

Steeds bereid om bij te leren.

lokje 23

• Forumkok
  • Stamgast
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 24 september 2011, 11:09:42 »

klopt maikel.
inderdaad kan je dit zien aan het gaatje of het kruisje op de doos .
maar bij deze is het niet zo.
en uiteraard zal het hier gaan over een oversstock van bepaalde wagens dus was meegenomen voor mij. :D
nee nee het is niet al slecht bij märklin hoor.
als het goed is dan is het goed maar als het mis is moet dit ook kunnen gezegd worden.

johnny.

inderdaad staan ze nog op ebay maar aan wat prijzen worden ze dan niet verkocht zie daar prijzen staan voor de FS wagen aan 60€ en meer waar de aankoop 29€ was als men ze bij de dealer los kocht. 
lokje 23 ( lucien ) die na 52 jaar nog steeds houd van het huis van vertrouwen.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 24 september 2011, 11:12:26 door lokje 23 »
lokje 23  ( lucien )

Pagina's: [1]   Omhoog