Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

00796

Gestart door wibi vrijdag 23 september 2011, 11:28:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
00796
wibi
gast

00796
Even een vraag over deze set, zijn werkelijk alle rijtuigen verschillend voor wat betreft de bedrijfsnummers, of is er dan toch wat dubbel in de doos, als ik de advertenties doorzoek, vind ik weinig info.   gr wim
Re:00796
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:00796
Citaat van: wibi op vrijdag 23 september 2011, 11:28:41
Even een vraag over deze set, zijn werkelijk alle rijtuigen verschillend voor wat betreft de bedrijfsnummers, of is er dan toch wat dubbel in de doos, als ik de advertenties doorzoek, vind ik weinig info.   gr wim

Zoals hierboven vermeld zijn inderdaad alle 12 wagons in deze display voorzien van een ander nummer. Met andere woorden; alle rijtuigen in zo'n set zijn anders.

Mocht je nog een complete set willen hebben, dan moet je waarschijnlijk heel goed zoeken. Toen ze net waren uitgeleverd door Märklin waren ze al niet aan te slepen. De Store in A'dam had toen net een doos neergezet in de zaak en na een paar minuten was de helft al weer weg. Inmiddels wordt de set niet meer gemaakt.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:00796
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:00796
Citaat van: lokje 23 op vrijdag 23 september 2011, 17:46:30wat niet wegneemt dat er nu in het märklin museum de wagens nog los te verkrijgen waren.

Märklin houdt natuurlijk ook altijd wat achter voor de eigen Märklinstore in Göppingen. Als de set niet meer compleet is, zal hij waarschijnlijk ook niet meer worden geleverd aan een andere dealer.

Weet je trouwens zeker dat dit geen afgekeurde modellen waren. Die liggen namelijk ook zat in de Erlebniswelt. Deze kun je herkennen aan een klein rond gaatje in de doos of een kruis (o.i.d.) op de doos.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:00796
Lid sinds: 2006

offline
Re:00796
Op de Duitse ebay staan nog van deze sets te koop zelfs bieden vanaf 1 euro. Ook rijtuigen per stuk vind je daar nog.