Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Zin om te kijken? (deel 1)

Gestart door RRvdBeek woensdag 21 september 2011, 22:49:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zin om te kijken? (deel 1)
Nog niet voor de helft klaar, maar wel leuk om wat vorderingen te laten zien. Als Rotterdammer probeer ik zoveel mogelijk Rotterdamse elementen in de baan te brengen. Niet allemaal natuurgetrouw, maar het gaat om het idee tenslotte.
De foto's laten verschillende perioden van de opbouw zien in de afgelopen jaren. Een wijkje als Delfshaven, een oud, in de modelwereld erg bekend stadhuis, voor de bekenden een stukje Vijverhofstraat, en natuurlijk de hoogbouw en industrie. Ondanks een hele zolder moet je je erg beperken. Modellen zoals op Railz miniworld zijn op zo'n zolderbaan niet realistisch dus het gaat om de 'illusie' zoals dat heet. Duidelijk voorbeeld is de containerhaven. Ook daar is nog veel te doen maar we hebben geen haast gelukkig. Een volgende keer zal ik wat meer laten zien van de opbouwperiode en wellicht wat techniek als daar interesse in is.
Vragen zijn  uiteraard welkom, al kan het antwoord een of twee dagen op zich laten wachten (maar meestal niet).

René

NB gezien de beperking van 5 foto's komen er nog twee berichten achteraan.
Zin om te kijken? (deel 2)
Zoals in het vorige bericht beloofd; het tweede deel van de foto's.

René
Re:Zin om te kijken? (deel 3)
Driemaal is scheepsrecht.


René
Re:Zin om te kijken? (deel 3)
hoi RRvdBeek mooie baan maar het is wel gemakkelijker dat je alles in 1 topic zet

mvg niKo
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Beste Rene,

ziet er heel erg leuk uit. blijf het zeker volgen

groet Arno
Re:Zin om te kijken?
Gerard
gast

Re:Zin om te kijken?
Ik heb de delen 1, 2 en 3 samengevoegd, dat maakt het geheel wat overzichtelijker.
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Rene,

Je andere topic kan ik niet inkomen, ????

groet Arno
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Rene we plaatsten gelijk. sorry begrepen
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Citaat van: destrikjes op woensdag 21 september 2011, 23:16:14
Rene,

Je andere topic kan ik niet inkomen, ????

groet Arno

Dat kwam door dat er wat werd samengevoegd.

Had ik ook last van :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Leuke NL-baan, van deze baan wil ik wel meer zien :)

Je kan trouwens beter de foto's hosten op een hostingsite en hier heen linken. Nu heb je ongelovelijke lage resolutie foto's, dan kun je de normale foto's hosten en hier plaatsen.
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Inderdaad enigzins een Rotterdamse sfeer, door de hoogbouw, de oude spoorbrug door het Centrum, de RET trams en niet te vergeten de fraaie achtergronden van Rotjeknor en de Europoort.

Mooi werk!

Groet,
Ronald
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Beste Rene,

Nog twee vraagjes, dat containerschip van welk merk is dat, ben ook nog steeds op zoek.

Het water bij de sluis hoe heb je die gemaakt?

Groetjes Arno
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Lid sinds: 2008

GE45

offline
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Mooi om te zien zeg! Dankjewel voor het plaatsen.
:)
Michel
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Prachtige foto's van een baan die inderdaad het Rotterdams sfeertje goed weergeeft :thumbup:.

Jammer eigenlijk van die stopcontacten die soms te prominent in beeld zijn. Kun je die misschien eens camoufleren?
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Leuke baan - je hebt de sfeer van Rotjeknor inderdaad goed beet!
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Lid sinds: 2008

offline
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Hallo René,

Ik ben blij verrast met de foto's van jouw baan !  Ik ben zelf Duits georiënteerd, maar wat jij hebt is helemaal geweldig.  Een niet alledaagse (foto) achtergrond op je treinbaan vind ik uitermate geslaagd ! (ondanks een stopcontact.... :D )

groeten, Willem.
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Beste mensen,

Dank voor jullie reacties. Even een paar antwoorden; mijn voorkeur was ook alles in één topic te plaatsen, maar je mag maar 5 foto's per keer uploaden, dat wordt dus een beetje moeilijk. Of is er een andere manier (buiten een externe site)? Goed dat de beheerder het even heeft gedaan overigens, het komt de leesbaarheid ten goede.
Wat betreft de achtergrond (met het nog zichtbare stopcontact), vanaf het Noordereiland, voor de Rotterdammers onder ons, heb ik een panoramafoto gemaakt van de noordelijke Maasoever. Die heb ik in Photoshop samengevoegd tot een heel erg groot document en daarna als poster afgedrukt. Je krijgt dan op een A4 printer inderdaad allemaal losse velletjes die je heel secuur moet knippen (bij voorkeur snijden) en dan tegen elkaar moet plakken.
Het grootste probleem is nu dat het papier door papiervretertjes??? wordt opgegeten waardoor er steeds meer witte vlekken verschijnen.
Het is de bedoeling om de foto nog een keer door een professioneel bedrijf op houdbaar materiaal te laten afdrukken, alleen de kosten hebben mij daar nog van weerhouden!

Wordt vervolgd!

groeten René
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Hallo René.
Bijzonder leuk om een stadse baan met Rotterdams sfeertje te kunnen bekijken.
Het geeft een bijzonder goed beeld van een drukke stad waar allerlei bedrijvigheden mooi in de scenery verwerkt is.
De achtergrond past erg mooi bij de baan en de wolkenkrabbers sluiten mooi aan bij de hoogbouw op je baan.

Voor de achtergrond kun je eens kijken in het topic van Kris (Sn00zerman), deze heeft zelf een plotter en maakt prachtige achtergronden die hij zelf samenstelt.

Veel succes met baan en achtergrond.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Hallo AlbertJan,

Sn00zeman heeft zo de nodige problemen ondervonden lees ik. Mijn achtergronden zijn zo'n 1,3Gb groot. Het kost Photoshop wel wat moeite maar buiten de benodigde tijd was het niet echt een probleem.
Onderstaand een printscreen van beide door mij gemaakte achtergronden.

groeten René

Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Citaat van: RRvdBeek op donderdag 22 september 2011, 09:35:29
Onderstaand een printscreen van beide door mij gemaakte achtergronden en prachtig passend bij jouw industrie stad.

René, bijzonder fraai ontworpen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Heb je de achtergrondfoto's rechtstreeks op de (stenen?) wand geplakt? Mogelijk heb je last van vocht. Wellicht is het beter om de foto's op watervaste houten panelen te plakken en deze tegen de wand te plaatsen.

Als je dit op basis van A4tjes hebt samengesteld dan ben ik wel diep onder de indruk van jouw kunsten om dat zo naadloos te plakken.

Groet,
Ronald
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Ronald, de foto's zijn afgedrukt op extra zwaar mat fotopapier (HP) en toen inderdaad op de wand geplakt. Nu zou ik het anders doen, maar ja, dat geldt voor bijna de hele baan.............
En naadloos plakken is niet zo moeilijk, belangrijkste is dat de randen kaarsrecht worden gesneden. Op de afdrukken staat met lijntjes aangegeven waar je dat moet doen. Maar bedankt voor het compliment!

groeten René
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Graag gedaan!

Evenwel lijkt het me toch niet zo eenvoudig als je aangeeft, maar dat zal wel aan mezelf liggen.

Overigens mis ik nog een typische Rotterdamse frietkraam van Bram Ladage. :P

Groet,
Ronald
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Hoi René,

Wat een zeer fraaie sfeervolle Nederlandse baan. :thumbup:
Ik zag ook een mooie V200 in het havengebied (altijd goed). :mrgreen:

Gr.
René
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Treinenwereld
gast

Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Mooi gemaakt, ben benieuwd hoe het er uit ziet als het helemaal af is.
En vergeet de kuip niet ;)
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Hey René,

Ziet er goed uit. Mooi al dat nederlandse materieel in een bekende omgeving. Ben benieuwd naar de andere helft  ;)

Groeten,

Sander
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Lid sinds: 2011

offline
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Heel fraai gemaakt.
Wat toch ook wel leuk is, dat er in de "treinenhobby"zoveel hobby"s zijn.
De een wil bouwen, de ander rijden, weer een ander verzamelen, landschappen maken,
electronica uitproberen, en noem maar op wat nog meer. Prachtig.

Vr.groet,
Hans
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Hallo René

Ik heb zeker zin om hiernaar te kijken.   :D

Je baan ziet er (al) erg mooi uit.  :thumbup:
En natuurlijk ook dat alles zo Nederlands is, dat probeer ik ook op mijn eigen baan te maken.  :P


Groet, Lesley
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Citaat van: wilsma op donderdag 22 september 2011, 00:51:45
Hallo René,

Ik ben blij verrast met de foto's van jouw baan !  Een niet alledaagse (foto) achtergrond op je treinbaan vind ik uitermate geslaagd ! (ondanks een stopcontact.... :D )

Ik wil me hierbij helemaal aansluiten! Credits voor dit fraaie stukje R'dam! ;)
Re:Zin om te kijken? (deel 1)
Ik vind het ook heel bijzonder en zeer mooi. Met name de containeroverslag met schip is een super eyecatcher. Meer nog dan de mooie hoogbouw.
Top!

groet,
Mivchiel