Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

wie helpt mij ?hoe sluit je een marklin sein aan ?

Gestart door marklin 81 woensdag 21 september 2011, 10:33:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wie helpt mij ?hoe sluit je een marklin sein aan ?
hallo ik kan nergens een schema vinden hoe je een armsein aansluit de blauwe draden gaan naar het schakelkastje schakelkastje naar bruin travo.geel naar geel travo .maar dan heb je die 2 rode kabels wat moet daar mee .?.mijn sein werkt wel en het lampje ook maar de trein rijd gewoon door .wie kan mij verder helpen of heeft een schema .gr b
Re:wie helpt mij ?hoe sluit je een marklin sein aan ?
Die rode draden gaan naar de middengeleider (de rode stroomdraad). De ene rode gaat naar de trafo of een verdeelkastje waar altijd stroom aanwezig is, de andere gaat naar de middengeleider van de rails waar je de trein wil doen stoppen. Vergeet vooral niet langs beide kanten van die stopsectie uw middengeleider te isoleren van de rest, anders zal uw loc altijd wel ergens stroom afnemen met zijn sleper en gewoon doorrijden.

Guy
Re:wie helpt mij ?hoe sluit je een marklin sein aan ?
hartstikke bedankt voor u hulp dus een gaat naar de travo rood en een naar de midde geleiding van de rails.en hoe kun je die er het beste aan vast maken?mvg bas
Re:wie helpt mij ?hoe sluit je een marklin sein aan ?
hoe bedoeld u dat isoleren van waar tot waar moet dit ,sorry maar heb er weinig verstand van .mvg b
Re:wie helpt mij ?hoe sluit je een marklin sein aan ?
http://www.marklin.nl/support/support-pdfs/Marklin%20Super%20Seinen_NL.pdf

Voor de nieuwe versie seinen (die heb jij dus niet).

Voor de seinen sie jij hebt kun je beter hier op het forum de zoekfunctie gebruiken....dan kom je bv dit tegen in de wiki (is allemaal mooie onderdelen op schrift opgeslagen).

http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=besturing:analoog-blokbesturing

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Anders gewoon vragen he,je krijgt meestal snel antwoord.


Mvg: Alex
Re:wie helpt mij ?hoe sluit je een marklin sein aan ?
bedankt het is me gelukt .mvg bas
Re:wie helpt mij ?hoe sluit je een marklin sein aan ?
ik heb u de handleinding van de Marklin 7039 toestuurd, dat is een oude Marklin Arm sein met stroom onderbreking.
Re:wie helpt mij ?hoe sluit je een marklin sein aan ?
allemaal bedankt gr b
Re:wie helpt mij ?hoe sluit je een marklin sein aan ?
Citaat van: 2504 op woensdag 21 september 2011, 11:43:26
ik heb u de handleinding van de Marklin 7039 toestuurd, dat is een oude Marklin Arm sein met stroom onderbreking.


Beste,zou je die ook eens naar mij willen zenden.Heb er ook een beetje problemen mee.

mvg bart