Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

39230/BR23 geluid is top met MS1 maar stotterig met ECoS 2

Gestart door Oscar vrijdag 16 september 2011, 22:24:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
39230/BR23 geluid is top met MS1 maar stotterig met ECoS 2
Beste,

Vandaag een ECoS 2 gekocht. Ik heb nog nooit in m'n leven zoveel geld uitgegeven aan een regelapparaat (en hoop dat eigenlijk ook nooit meer te doen), maar het is een mooi ding. Het aanmelden van mijn locs ging prima en ze rijden en klinken zoals ze moeten rijden en klinken. Op 1 loc na: de 39230/BR23. Van deze loc (mijn enige digitale stoomloc tot nu toe) wordt het geluid steeds afgekapt, het stottert. He valt vooral op bij de fluit, maar alle geluiden van deze loc hebben het. Om te kijken of het aan de loc lag heb ik 'm op een apart, geïsoleerd stuk spoor gezet met mijn oude Mobile Station 1. Prima geluid, zoals het hoort! Ik heb de loc verwijderd van de ECoS 2 en hij heeft zich daarna opnieuw aangemeld. Zelfde resultaat: slecht geluid. Zelfs als het geluid is uitgeschakeld laat de loc tijdens het rijden zachtjes "digital noise" horen.

Kortom, werkt prima met MS1 maar niet met ECoS2. Heel raar. Iemand enig idee?
Re:39230/BR23 geluid is top met MS1 maar stotterig met ECoS 2
Wilde gok, staat railcom aan? zo ja zet die eens uit?

Mvg, johan
Re:39230/BR23 geluid is top met MS1 maar stotterig met ECoS 2
Mijn multimeter gaf op de baan zo'n 0.6V minder aan dan de ECoS2 op het scherm laat zien. Dus de spanning opgevoerd tot er zo'n 19.5V op de baan stond. Mijn oude MS1 zet 20V op de baan. Daarna Railcom uitgezet (stond inderdaad aan). Probleem opgelost! Dank!