Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Artitec 3737 Museum uitvoering

Gestart door Chris donderdag 15 september 2011, 22:56:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Hallo,

Ik heb mijn versie (3737 museumloc) gisteren bij Wentink kunnen ophalen, samen met 2 kolenwagens.



Het is werkelijk een prachtmodel geworden. Ben er zeer tevreden mee. Rijdt ook heel mooi.

Groetjes

Harry
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Vandaag mijn museum 3737 (AC met geluid) opgehaald. Wat een juweel van een loc. En als Märklinist verbaas je je erover, dat ie helemaal niet zo kwetsbaar lijkt als je zou verwachten. Sterker nog, ik ken diverse Märklin stoomlocs die kwetbaarder zijn. En natuurlijk is de loc van metaal. Dat zijn we ook niet gewend van high-end merken als LSModels en Artitec.
Het geluid is fantastisch en eindelijk ook eens van een behoorlijk volume (mijn vrouw kwam er net over klagen). Helaas kan je met een MS1 maar de helft van de functies gebruiken (5 op het eigen adres en nog eens 4 op dit adres+1). Ben benieuwd hoe je de andere functies kan gebruiken. Misschien met een CS2?
Verder is me niet duidelijk of de loc nu gesmeerd is of niet. In de doos zit een instructie die zegt dat de loc nog gesmeerd moet worden. Maar ik meen ergens op ons forum of bij de buren gelezen te hebben, dat de versies die nu worden geleverd, reeds door Artitec gesmeerd zijn. Wie weet er meer van?
Tot nu toe enige minpuntje: de loc rijdt een beetje schokkerig bij lage snelheden. Hoge snelheden moet ik nog uitproberen.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: mDDM op zaterdag 03 december 2011, 23:31:12

Helaas kan je met een MS1 maar de helft van de functies gebruiken (5 op het eigen adres en nog eens 4 op dit adres+1). Ben benieuwd hoe je de andere functies kan gebruiken. Misschien met een CS2?


De decoder heeft 18 licht- en geluidsfucties. Ik meen dat het CS2 er 16 aan kan.

Citaat van: mDDM op zaterdag 03 december 2011, 23:31:12

Verder is me niet duidelijk of de loc nu gesmeerd is of niet. In de doos zit een instructie die zegt dat de loc nog gesmeerd moet worden. Maar ik meen ergens op ons forum of bij de buren gelezen te hebben, dat de versies die nu worden geleverd, reeds door Artitec gesmeerd zijn. Wie weet er meer van?


Van Artitec.nl, aanvullende aandachtspunten bij ingebruikname:

Belangrijk! Voor ingebruikname dient u de beweegbare delen te smeren
Naast het smeren van het voorloopstel, drijfstangen en stroomafnemers, is het wenselijk de tandwielen en lagers van de locomotief te smeren. U dient hiervoor het remwerk onder de loc los te schroeven, waarna u toegang heeft tot de afdekkap van de tandwielkast. Wanneer u deze kap verwijdert, kunt u de tandwielen en lagers van de assen smeren. Zie ook onderstaande illustraties die deze handeling stap voor stap demonstreren. Herhaal het smeren iedere 50 bedrijfsuren van de locomotief. Vuil en aanslag op of om de bewegende delen kunt u het beste met wasbenzine verwijderen.


Mooie lok trouwens. Moet maar eens gaan sparen. :)

Gr, Ben.

Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Waarom zullen ze heb eigenlijk niet gesmeerd en al afleveren? Ze weten toch dat mensen als wij zo´n mooi model meteen op de baan willen hebben, en willen rijden? Nu moet je eerst gaan sleutelen. 8o

Roy
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Kijk, volgens dit bericht bij de buren wordt er inmiddels wel voor aflevering gesmeerd. Het zou goed zijn als Artitec hier zelf duidelijkheid over geeft. Ik maak mijn loc liever niet voor niets open, laat staan dat ie te veel gesmeerd wordt.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: mDDM op zondag 04 december 2011, 11:02:58
Kijk, volgens dit bericht bij de buren wordt er inmiddels wel voor aflevering gesmeerd.

Waarom stel je dan hier nog een keer de vraag als je het antwoord kennelijk al weet? :D
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
dat iets schokkerige rijden dat heeft de mijne idd ook.
Volgens harlaar een kwestie van smeren.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: Spoorman op zondag 04 december 2011, 11:55:44
Citaat van: mDDM op zondag 04 december 2011, 11:02:58
Kijk, volgens dit bericht bij de buren wordt er inmiddels wel voor aflevering gesmeerd.

Waarom stel je dan hier nog een keer de vraag als je het antwoord kennelijk al weet? :D

Omdat er toch een briefje bij zit dat de loc eerst gesmeerd moet worden. Ik weet nu ook niet meer wat op mijn loc van toepassing is.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Mail effe met A* voor de zekerheid. Hun mailservice is beter dan de kwaliteit van de producten. ;)

Gr, Ben.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: Spoorman op zondag 04 december 2011, 14:28:17
Mail effe met A* voor de zekerheid. Hun mailservice is beter dan de kwaliteit van de producten. ;)

Gr, Ben.

Ga ik zeker doen.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: mDDM op zondag 04 december 2011, 14:37:24
Citaat van: Spoorman op zondag 04 december 2011, 14:28:17
Mail effe met A* voor de zekerheid. Hun mailservice is beter dan de kwaliteit van de producten. ;)
Gr, Ben.
Ga ik zeker doen.
Ik zal sowieso naar Artitec moeten gaan mailen, want inmiddels is de eerste storing een feit: het linker frontsein begon steeds zachter te branden om daarna helemaal te doven en daarna af en toe nog eens op te flikkeren. Ben ik de enige?
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Tja, Artitec. :evil:

Spijtig voor je. Spullen zijn supermooi maar peperduur en dan mag je toch wel wat verwachten. :(

Las elders problemen met de nieuwe GTU kolenkarren. Zitten ratelende wielen in. :D

Gr, Ben.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Hallo allen,

Ik heb hem ook binnen!
Zoals hier al meer geschreven is het een prachtig model met zeer mooie geluidsfuncties!
Maar de loc komt niet eens vooruit wanneer ik 1 rijtuig aankoppel!
Ik heb het extra gewicht ook al in de cabine geplaatst maar het maakt geen tot weinig verschil.
Ter vergelijking... mijn köf trekt 1 rijtuig met gemak!
Heeft iemand anders hier ook problemen mee?
Ben bang dat ik ermee terug moet want voor ruim 600 euro verwacht ik toch wel iets meer.

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
CiteerZitten ratelende wielen in

Dat is toch realistisch? Kolenbakken maakten vroeger toch ook veel lawaai? Dus artitec maakt de eerst wagons met sound! :D

Roy
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: mDDM op zondag 04 december 2011, 14:21:25
Citaat van: Spoorman op zondag 04 december 2011, 11:55:44
Waarom stel je dan hier nog een keer de vraag als je het antwoord kennelijk al weet? :D
Omdat er toch een briefje bij zit dat de loc eerst gesmeerd moet worden. Ik weet nu ook niet meer wat op mijn loc van toepassing is.
Net vanwege defect frontsein de loc goed van alle kanten bekeken. Daarbij meende ik op een aantal plaatsen onder de loc olie te zien. Lijkt er dus toch op dat ie door Artitec gesmeerd is.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Smeren is niet meer nodig.
Was alleen bij de eerste die uitgeleverd werden.

bron : Artitec.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Niemand anders hier die problemen heeft met de tractie van zijn 3737?
Komend weekend breng ik em terug naar de winkel in de hoop dat hun me verder kunnen helpen.
Heb vandaag geprobeerd 'wel' 3 goederenwagons voort te trekken... totale ramp! :(
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Ik hem nog niet binnen, dus kan er nog niet over meepraten.

Maar slaan de wielen door? Of stopt ie er gewoon mee? Antislibbanden liggen goed?

Roy
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: Trainz4Fun op dinsdag 06 december 2011, 21:20:25
Niemand anders hier die problemen heeft met de tractie van zijn 3737?
Komend weekend breng ik em terug naar de winkel in de hoop dat hun me verder kunnen helpen.
Heb vandaag geprobeerd 'wel' 3 goederenwagons voort te trekken... totale ramp! :(

Al op aanwezigheid anti-slipbanden gecontroleerd?
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
De wielen slaan door.
Antislipbanden liggen alleen op de middelste drijfwielen.
De loc heeft op zich gewicht genoeg... vooral met het extra gewichtje dat in de cabine is geplaatst.

Grtz Feike (Trainz4Fun)
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
oke, en is de achterste loc-as dan verend opgehangen? je loc moet immers zijn gewicht zoveel mogelijk afsteunen op die as met slipbanden.

Roy
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: 3rail op dinsdag 06 december 2011, 22:54:16

Mooie constructie hoor die slipbanden op de middelste as, iedere idioot weet toch dat je ze op de achterste moet zetten.


Da's nieuw voor mij. Maar ik leer elke dag hier. :)

Heb nogal wat lok's waarbij dit gewoon goed werkt dus ik zie het probleem niet. Ik denk dat er iets anders mankeert aan de stomert van Feike.

Gr, Ben.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Feike, er mankeerd iets aan je lok. Je leest dit probleem bijna nergens. Gauw terugbrengen naar de winkel ;)
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: 3rail op dinsdag 06 december 2011, 22:54:16
Mooie constructie hoor die slipbanden op de middelste as, iedere idioot weet toch dat je ze op de achterste moet zetten.

Edward.

Hallo Edward,

Ik zal bovenstaande opmerking maar niet persoonlijk opvatten :P :P
Maar je hebt wel gelijk dat de slipbanden normaal niet op de middelste as liggen en de bandjes van Marklin lijken inderdaad wat dikker zijn. Echter heeft de middelste as een special groef waar ik de slipband om kan leggen en de andere 2 assen niet met als gevolg dat de slipbandjes hier gewoon vanaf zullen lopen.
Maar ik ga er zelf niet mee klooien.... een lok van ruim 600 euro moet gewoon goed zijn en anders terug ermee....

Citaat van: Wijbe op dinsdag 06 december 2011, 23:21:53
Feike, er mankeerd iets aan je lok. Je leest dit probleem bijna nergens. Gauw terugbrengen naar de winkel ;)

Hallo Wijbe,

Dat ga ik zeker doen. Komende Zaterdag maar eens even terug naar de Wentink.
Ik hou jullie op de hoogte.

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
CiteerIk zal bovenstaande opmerking maar niet persoonlijk opvatten Tong Tong
Maar je hebt wel gelijk dat de slipbanden normaal niet op de middelste as liggen en de bandjes van Marklin lijken inderdaad wat dikker zijn. Echter heeft de middelste as een special groef waar ik de slipband om kan leggen en de andere 2 assen niet met als gevolg dat de slipbandjes hier gewoon vanaf zullen lopen.
Maar ik ga er zelf niet mee klooien.... een lok van ruim 600 euro moet gewoon goed zijn en anders terug ermee....

Ik denk dat edward deze opmerking niet tegen jou bedoelde, maar meer naar artitec toe.

Roy
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Weet ik. Was als geintje bedoeld..
Inderdaad wel knullig van Artitec als ze dit fout hebben gedaan.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Nou, ik neem aan, dat hun wel weten wat ze doen, en hier zal vast en zeker een reden voor zijn. is de achterste as niet zwevend of verend opgehangen?

Roy
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Hallo Roy,

Zover ik kan zien is geen van de assen zwevend/verend opgehangen.
Ik wacht wel even af wat mijn leverancier ermee gaat doen en tot die tijd staat de loc op een zijspoor mooi te zijn... want dat is ie zeker! :D :thumbup:

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: Trainz4Fun op woensdag 07 december 2011, 07:08:01
Komende Zaterdag maar eens even terug naar de Wentink.

Je woont in Almelo, maar koopt bij... Wentink :help:
Ben je al eens in de Hofkampstraat geweest, hoek Grotestraat? Of heb je slechte ervaringen? Nu moet je voor ieder probleempje een 50km rijden, enkele reis en aannemend dat je Wentink Apeldoorn bedoelt en niet Arnhem (dan wordt het 100km).

Anyway, veel succes met het verhelpen van het probleem. Slechts drie wagons is wel een heel kort treintje... Misschien is er een wiel los van zijn as? Ik heb verder geen idee hoor, het is een wilde gok.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: 1200Blauw op woensdag 07 december 2011, 21:24:16
Je woont in Almelo, maar koopt bij... Wentink :help:

Ik woon inderdaad in Almelo... zelfs op loopafstand van "van Somberg"
Tot 2 jaar geleden heb ik altijd in Ugchelen (bij Apeldoorn) gewoond en als klein pukkie zijnde kwam ik al met mijn vader bij de Wentink.
Ik vind hun service en klantvriendelijkheid een stuk beter dan van Somberg en ook wat betreft de prijs is alles net iets goedkoper. En omdat ik bijna wekelijks nog in Apeldoorn kom om familie en vrienden te bezoeken is het makkelijk om even aan de Loseweg naar binnen te wippen.

Ik kom ook wel regelmatig bij van Somberg maar dat is dan meer voor het kleine spul... zakje strooisel... soms een klein bouwpakketje.... een autootje... enz....

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Hallo iedereen.

Heb vandaag ook de 3737 gehaald. Een erg mooie loc.
Heb alleen een probleem, heb geen idee op welke adres hij moet staan om hem aan te sturen.
Kan het nergens vinden.
Heb een MS2 en hij wordt ook niet aangemeld, dus moet ik het handmatig invoeren.
Heb ook al op de site van Artitec gezocht maar ook daar staat niks.

Dus wie verteld mij op welke adres ik moet zijn??

Alvast bedankt,
Raymond.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Gevonden, adres is 3.
Staat helaas nergens echt beschreven. Had eerst 37 geprobeerd.
Verder gezocht op internet en toen zag ik ergens dat hij steeds terug ging naar 3, dus dat geprobeeerd en voila  :D

Raymond.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Hoi,

er zit een esu decoder in, en die staan af fabriek altijd op adres 3 ingesteld.

Roy
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Bedankt Roy,

Was er al achter gekomen zoals je kon lezen.
Kan alleen nergens vinden dat hij standaard op 3 staat.
Had wel de gebruiksaanwijzing gedownload van Artitec maar daar staat zoveel info in, dat ik er niet meteen uitkom.

Kan het dus zien als een leermomentje  ;)

Raymond.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Hoi Raymond,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Mag ik vragen hoe de trekkracht van jouw loc is?

Groetjes
Feike (Trainz4Fun)
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Dat had ik nog niet getest. Ga toch foto's maken en dan zal ik dat meteen testen.
Wordt vervolgd....

Raymond.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: Trainz4Fun op vrijdag 09 december 2011, 07:20:19
Hoi Raymond,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Mag ik vragen hoe de trekkracht van jouw loc is?

Groetjes
Feike (Trainz4Fun)
Heb hem getest en er 5 wagons achter gehangen afkomstig uit startset 29539
Hij trekt alles netjes weg van standje 2. Heb ik er niks achter hangen dan begint hij ook pas bij stand 2, dus ik heb geen problemen ermee.

De winkelier vertelde wel dat hij moeite hebt met helingen. Dit heb ik niet, dus dat kan ik dan ook niet testen.
Persoonlijk vindt ik 5 wagons erachter ook meer dan zat.

En speciaal voor jouw heb ik ook 3 reizigerswagons erachter hangen van roco (nr 44244, 44297 en 44 243)
En ook hier trekt hij ze weg vanaf stand 2.
Conclusie: trekkracht meer dan genoeg bij mij.

Raymond.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Dankje Raymond, :thumbup:

Dit ga ik uitprinten en morgen meenemen naar de winkel zodat ze weten dat het echt een op zichzelf staand geval is.

Veel plezier met je prachtige locomotief!

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: Trainz4Fun op vrijdag 09 december 2011, 12:27:06
Dankje Raymond, :thumbup:

Dit ga ik uitprinten en morgen meenemen naar de winkel zodat ze weten dat het echt een op zichzelf staand geval is.

Veel plezier met je prachtige locomotief!

Grtz
Feike (Trainz4Fun)

Blij dat ik heb kunnen meehelpen, Feike.
Succes ermee. Zelf denk ik dat het allemaal goed opgelost gaat worden, als ik de verhalen lees over de service van Artitec.

Raymond.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2007

Central Station met C-rail, Nederlands materieel

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: Trainz4Fun op zondag 04 december 2011, 15:31:04
Zoals hier al meer geschreven is het een prachtig model met zeer mooie geluidsfuncties!
Maar de loc komt niet eens vooruit wanneer ik 1 rijtuig aankoppel!
Ik heb het extra gewicht ook al in de cabine geplaatst maar het maakt geen tot weinig verschil.
Ter vergelijking... mijn köf trekt 1 rijtuig met gemak!
Heeft iemand anders hier ook problemen mee?
Ben bang dat ik ermee terug moet want voor ruim 600 euro verwacht ik toch wel iets meer.

Grtz
Feike (Trainz4Fun)

Vandaag ook mijn loc afgehaald. Natuurlijk meteen op de baan en 4 Roco plan D rijtuigen erachter gehangen.
Op een recht stuk spoor heeft de loc geen problemen met de rijtuigen. Wanneer de loc in een bocht komt is de hele trekkacht verdwenen. Nu snap ik dat de trekkracht in een R1 bocht minder is, maar zelfs in een R5 bocht komt de loc niet vooruit. Eerst nog de gedachte dat de rails vuil konden zijn, maar ook het grondig schoonmaken van de rails geeft geen verbetering.  Vind dit toch wel een tegenvaller.....

Feike heb je al contact opgenomen met Artitec en al een reactie gehad? Hopelijk kan Artitec een oplossing bieden.

Groet Ferry
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Hallo allen,

Ik heb gisteren de loc terug naar de winkel gebracht en daar heb ik een filmpje op de telefoon laten zien van de loc die al slippend 1 wagon naar voren probeert te trekken.
Ze hebben besloten om deze direct terug te sturen naar Artitec en volgende week komt er een nieuwe levering en krijg ik een nieuwe loc. Hopelijk zijn mijn problemen dan voorbij.

Citaat van: Ferry1989 op zaterdag 10 december 2011, 16:48:13
Vandaag ook mijn loc afgehaald. Natuurlijk meteen op de baan en 4 Roco plan D rijtuigen erachter gehangen.
Op een recht stuk spoor heeft de loc geen problemen met de rijtuigen. Wanneer de loc in een bocht komt is de hele trekkacht verdwenen. Nu snap ik dat de trekkracht in een R1 bocht minder is, maar zelfs in een R5 bocht komt de loc niet vooruit. Eerst nog de gedachte dat de rails vuil konden zijn, maar ook het grondig schoonmaken van de rails geeft geen verbetering.  Vind dit toch wel een tegenvaller.....

Feike heb je al contact opgenomen met Artitec en al een reactie gehad? Hopelijk kan Artitec een oplossing bieden.

Groet Ferry

Ferry,

Ik denk niet dat je hetzelfde probleem hebt als ik, want jouw loc komt op een recht stuk spoor tenminste gewoon vooruit met 4 rijtuigen.
Heb je al geprobeerd om het extra gewicht in het machinistenhuis te plaatsen?
Misschien is dit de oplossing :help:

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Hoi allemaal,

Vervelend die problemen met slippende locs, hopelijk wordt het netjes opgelost.

Gr. Daan
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2007

Central Station met C-rail, Nederlands materieel

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Hoi Feike,

Helaas heeft ook het extra gewichtje in het machinistenhuis geen verbeterende invloed op het slippen. Ik zal eens contact opnemen met Artitec en hun het probleem voorleggen.

Gr Ferry
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
De loc heeft er bij mij geen probleem om in een bocht 3 rijtuigen weg te trekken, en dan had ik de R1 bocht neergelegd.
Vanuit stilstaand trekt hij ze gewoon weg, en heel netjes geen schok te bekennen.

Ik hoop voor jullie dat het allemaal netjes opgelost gaat worden.
Succes

Raymond.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Vandaag trekkracht uitgeprobeerd met drie verschillende treinsamenstellingen op vlakke baan:
- 3x Piko NS couperijtuigen => geen probleem
- 4x Roco NS blokkendoosrijtuigen => geen probleem
- 6x Roco Plan D => komt op recht spoor wel in beweging maar met slip; in boog R2 hevig slippen, komt (bijna) niet vooruit.

Vooruit blijkt de trekkracht dus aan de magere kant.
Echter achteruit is de trekkracht een stuk groter.
De loc heeft dan helemaal geen probleem meer met de 6 Plan D.
De verklaring heb ik nog niet gevonden.
Heeft waarschijnlijk iets met asontlasting te maken.

Overigens neigt de loc tot ontsporen bij achteruit rijden over rechte C-rail wissels in afbuigende stand.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Gisterenavond heb ik m'n vervangende 3737 af kunnen halen in de winkel.
Omdat het bijna sluitingstijd was heb ik de loc niet getest.
De trekkracht is nu in orde... niet zoals we gewend zijn bij de meeste locs van M* maar 4 rijtuigen lukt.... en dat zonder het extra gewicht in de cabine zodat ik nu ook het vuur in de vuurkist kan zien flikkeren.... pfff das een hele opluchting.... maar toch gaat ie morgen weer retour leverancier...
zie de foto hieronder waarom........

Lampje doet het niet...... hij is niet kapot want af en toe flikkert hij een beetje... waarschijnlijk iets in de electronica.
Nu kan ik hem natuurlijk zelf open gaan maken.... daar ben ik niet zo bang voor want ik heb ook al diverse locs volledig omgebouwd maar ik heb nu echt zo iets van... het ding moet gewoon goed zijn en niet dat ik er zelf nog van alles aan moet doen.
Dus de problemen worden wel minder serieus.... maar zijn nog niet voorbij! :-(
Artitec heeft een prachtige loc gemaakt met heel mooi geluid maar voor mij is dit het laatste dat ik van Artitec heb aangeschaft.

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Goed om te lezen dat je nu wel een loc heb met voldoende trekkracht.
Alleen even het lampje maken, en je hebt een prachtloc.
Vind het alleen jammer dat je meteen zegt dat je niks meer koopt van artitec. Persoonlijk vind ik dit een beetje kort door de bocht. Wat ik altijd belangrijk vind als er iets kapot is, hoe snel men is met een reparatie. En dat is volgens mij goed gedaan. Dus is de service erg goed.
Als je dat met iedere product doet, dan houdt je niks meer over om te kopen want een fout kan altijd gemaakt worden.
Zoals ik al zei, dit is mijn persoonlijke mening.

Raymond.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Probeer het lampje eens zelf te repareren? Als het model om zo'n klein lampje weer helemaal terug naar de fabriek moet... :) Misschien is het een kwestie van 5 minuten. Zoniet, dan kan hij altijd nog terug? Aan de andere kant; een product hoort gewoon in orde te zijn, dus garantiereparatie...

Martijn
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: Trainz4Fun op vrijdag 16 december 2011, 16:12:47
Lampje doet het niet...... hij is niet kapot want af en toe flikkert hij een beetje... waarschijnlijk iets in de electronica.

Grtz
Feike (Trainz4Fun)

Hé, dat heb ik dus ook (zie mijn eerdere post). En als ik bij de buren lees, zijn wij niet de enigen. Het lijkt ook steeds om het linker frontsein te gaan.
Ik vrees dat er een bedradings(ontwerp)fout is gemaakt, waardoor er iets (printbaan, weerstand,o.i.d.) doorbrandt. Als dit inderdaad zo is, dan heeft vervangen geen zin, want dan zal het opnieuw kapot gaan. Morgen op de Artitec stand in Houten nog maar eens bespreken.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Hoi allemaal,

Mijn laatste opmerking over Artitec was misschien niet helemaal correct, maar op dat moment van schrijven was mijn humeur alles behalve goed. :-(
Ik moet eerlijk toegeven dat ik afgelopen weekend in de treinenwinkel alweer stond te kijken naar de DE-2 van Artitec....., maar laten we eerst dit probleem op zien te lossen.
De loc ligt wederom bij de treinenwinkel en ik zou vandaag of morgen antwoord krijgen wat het probleem is. Ook heb ik aangegeven dat ik op dit forum gelezen heb dat ik niet de enige ben met dit probleem. Hijzelf zit ook op dit forum "kweetnie wie" maar had nog niet van dit probleem gehoord.

Hopelijk mag mijn vader ook eindelijk zijn AL 8o in 2006 bestelde DE-1 voor 3rail binnenkort ontvangen en word mijn vertrouwen in Artitec weer wat hersteld.

Grtz
Feike (Trainz4Fun)