Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Artitec 3737 Museum uitvoering

Gestart door Chris donderdag 15 september 2011, 22:56:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Kan altijd, even je frustratie van je afschrijven  :D

Dit is mijn eerste artikel van Artitec, dus heb ik geen ervaring met de service van ze.
Wat ik hier (en bij de buren) lees, is dat ze snel reageren en het vaak oplost.
Hopelijk wordt het lampje snel gemaakt (wat ik las bij de buren, moet het niet te lastig zijn) en dan lekker genieten van de loc.

Raymond.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Raymond,

Kan je ook vertellen waar die oplossing voor dat lampjes probleem staat.
Ik kon het bij de buren zo snel niet vinden.

Robin
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: Hero op donderdag 22 december 2011, 13:02:02
Raymond,

Kan je ook vertellen waar die oplossing voor dat lampjes probleem staat.
Ik kon het bij de buren zo snel niet vinden.

Robin

Hoi Raymond,

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, want zoals eerder geschreven heb ik de loc wederom teruggebracht naar de winkel en ik heb net van hun bericht ontvangen dat hun er niets aan kunnen doen dus de loc gaat weer terug naar Artitec. Op naar nr 3!!!

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2009

Stoker SHM

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Morgen ga ik mijn 3737 ophalen, we gaan het beleven!

Groeten,
Rutger
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
In een grote topic over de 3737.
Chris vertelde dat er een truk voor was maar kon dit niet meer vinden.
Dus ik moet ook het antwoord schuldig blijven.
Zit nu op mijn telefoon en kan hierdoor geen link platsen

Raymond.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2009

Stoker SHM

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Ja want mijn loc rijd nu ook met de lampen aan in rangeer stand (linker doet het dus niet meer).

Ik ga vanavond eens zoeken.

Groeten,
Rutger
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Hallo allemaal,

Ik heb net bericht gehad van mijn leverancier.... loc nr 3 is binnen.... zowel trekkracht en lampjes zijn in orde schrijven ze.
Vanwege de drukte rond de feestdagen kon ik em vandaag niet meer ophalen. Dat word na de kerst pas...
Maar mijn leverancier had nog een nieuwtje dat ook interresant kan zijn voor andere bezitters van deze loc.
Zie zijn bericht hieronder......

Inmiddels heb ik vernomen dat ze bij Artitec een proef hebben gedaan met een tweede set slipbandjes op een andere as.
Ze hebben dit besteld bij de fabrikant en laten ons nog weten hoe dat verder wordt geregeld.
Uiteraard ga ik dat onder garantie behandelen.
Ik stel voor dat je de loc gewoon komt ophalen, en dan later nog een keer bij me terug brengt als ik de as heb ontvangen.


Dat zou toch een mooie verbetering zijn?
Nou hopelijk is 3 maal scheepsrecht... ik laat het over een paar dagen horen...

Fijne feestdagen allemaal!

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
hhmm, neem wel aan, dat ze dan de achterste as gaan nemen? Hoop dat de stroomafname nog goed is dan, of zit de massa ook op de tenderwielen?

Roy
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Dit las ik bij de buren, reactie van Jos Radix:

Dit stond in de mail van Artitec, wellicht hebben jullie er wat aan.

Met betrekking tot de trekkracht van de 3700 in wisselstroom het volgende:

Op dit ogenblik is de trekkracht niet erg groot. De wisselstroom 3700 trekt nu c.a. 4 personenrijtuigen of 10 kolenwagens. De trekkracht wordt enigszins beter door het vulblokje uit de verpakking in het machinistenhuis te schuiven, door extra te smeren en de loc goed in te laten rijden.

Echter, we hebben inmiddels testen gedaan door de derde as van antislipbandjes te voorzien. Hierdoor verbetert de trekkracht zodanig dat de loc tot wel 8 rijtuigen op een 3 procent heling kan trekken en mogelijk zelfs nog meer rijtuigen.

De huidige as is makkelijk te verwisselen door een vervangende as met antislipbandjes.

Wij gaan deze assen bij de fabrikant bestellen. Zodra we ze binnen hebben krijgt u bericht van ons met een instructie hoe een en ander te vervangen.

Gr, Ben.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2009

Stoker SHM

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Verschilt een wiel met anti slip band dan van eentje zonder? Lijkt me eigenlijk niet, alleen de flens zou misschien anders zijn.

Groeten,
Rutger
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
lijkt me dat er een geul in moet zitten waar de band in valt,zodat ie niet op het het wiel ligt.
Ben wel benieuwd wat de oplossing gaat worden want bij de mijne blijkt de trekkracht ook niet veel soeps te wezen.
Ben er alleen niet zo happig op om zelf aan de loc te gaan klooien,maar goed,we wachten af.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Heeft er nog iemand iets vernomen over de 2e levering van wisselstroommodellen? Die zou wellicht nog dit jaar uitgeleverd worden namelijk.

Roy
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Mijn loc ligt op me te wachten in de winkel.
Die is daar net voor kerst aangekomen.

Robin
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
De mijne ligt ook al een paar weken te wachten op de kast, geen tijd voor een inspectie vanwege mijn verhuizing!
Wordt dan toch een vitrinemodel, af en toe eens laten tuffen op een tafelbaantje.
En trekkracht, tja, zal ook maar een paar bakken zijn, daar kan ik niet wakker van liggen, erger zijn de niet werkende seinen.
Zo, nu moet ik rap een hoop MM en Insider bladen wegpleuren, ook zonde......... :-(
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Railbouw Leerdam
gast

Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Ik heb hem ook. De trekkracht valt idd beetje tegen. Trekt met moeite 3x plan E. Wel een heel mooi model. Ik kan er uren naar kijken hoe hij rondrijd op M-rails  :) . Hoe zit dat eigenlijk met die extra as met slipbanden? Heeft mij dealer die?
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Hoi (Railbouw Leerdam)

Zover ik weet is de extra as met slipband nog niet leverbaar. Als jouw dealer een eigen reparatieservice heeft dan zullen ze deze waarschijnlijk onder garantie uitwisselen wanneer de asjes binnen zijn. (dit is bij mij wel het geval)

Ook heb ik gelezen dat het omwisselen van de artitec slipbandjes voor de marklin slipbandjes erg veel effect heeft. Maar dit heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Railbouw Leerdam
gast

Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Bedankt! Ik zal eens informeren.. Ik heb nl. weer 2 plan e-tjes, dus een beetje trekkracht extra is welkom. Hij moet uiteindelijk 5x plan e trekken en 1x stalen d.

groet!
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Ik ga vandaag mijn versie ophalen. Foto´s volgen.

Roy
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: Railbouw Leerdam op woensdag 18 januari 2012, 21:52:11
Bedankt! Ik zal eens informeren.. Ik heb nl. weer 2 plan e-tjes, dus een beetje trekkracht extra is welkom. Hij moet uiteindelijk 5x plan e trekken en 1x stalen d.

groet!

Ik hoop voor je dat hij dat in de polder moet doen. 6 personenrijtuigen zal nietmakkelijk gaan.
Ik zal zaterdag eens andere bandjes scoren.
De originele doen ( te ) weinig. Bij 4 groentewagons hield het hier op.

Robin
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Zo, hij is binnen, en wat een mooi model!!!! Maar zijn er hier meer mensen, die hem besturen met een mobile-station 2? Je kunt bij de MS maar tot 12 functies gebruiken. Is er een foefje om nummer 13-18 ook te kunnen gebruiken?

Roy
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Nou, heb al een paar keer wat proefgereden met het model. Hij is prachtig, en ook de geluiden zijn super. Alleen jammer van die trekkracht. Artitec heeft een vernuftig systeem toegepast van wielophanging. (alleen middelste as draagt, beide andere assen zijn "zwevend" opgehangen. De voorste 2 loopassen moeten samen met de middelste drijfas de loc dragen. Op zich slim bedacht, maar toch werkt het schijnbaar niet. 6 donderbussen zijn bij 2,9% al teveel van het goede.

Ik vrees dan ook, dat het aanbrengen van een 2e as met slipbandjes weinig uithaalt, aangezien hier amper gewicht op rust.

Wellicht eens een keer openmaken, en bekijken of er plek is voor wat lood.

En eens de slipbandjes vervangen door die van marklin.

Roy
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Niet alleen het vulblokje gebruiken,
maar zoveel mogelijk bladlood erin proppen !
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2009

Stoker SHM

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Vandaag mijn 3700 ingeleverd bij de Wapstad, daar gaan ze de anti-slipband vervangen en naar het lampje kijken!

Hopend op een goed resultaat!

Groeten,
Rutger
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Hoi allemaal!

Ik was gisteren weer bij mijn leverancier waar ik te horen kreeg dat de 2de as er niet meer gaat komen.
Artitec heeft nu zelf ontdekt dat een slipbandje van Marklin de oplossing is en alle uitvoeringen zullen vanaf nu een dergelijk bandje krijgen.
Natuurlijk kan ik de bandjes er zelf omleggen maar mijn leverancier heeft voorgesteld om dit voor mij onder garantie te doen zodat hij meteen ook de boel goed kan testen zodat we zeker weten dat ik een goed rijdend exemplaar heb.

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Niemand hier die weet, hoe je de geluiden 12 tot 18 afspeelt op een ms2?

Roy
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Hiervoor hebben ze gebruiksaanwijzingen bedacht. ;)

Marklin MS2 blz. 10.

Gr, Ben.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Dat had ik gezien. Maar hij geeft bij mij maar aan tot F12. (en met shift kun je tot 15, dus mis je er nog 3)

Roy
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Meer kun je niet met een MS2. Maar je kunt de functies wel mappen. De functies die je toch niet gebruikt zet je buiten bereik.

Gr, Ben.
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Citaat van: Trainz4Fun op zondag 22 januari 2012, 13:25:00
Hoi allemaal!

Ik was gisteren weer bij mijn leverancier waar ik te horen kreeg dat de 2de as er niet meer gaat komen.
Artitec heeft nu zelf ontdekt dat een slipbandje van Marklin de oplossing is en alle uitvoeringen zullen vanaf nu een dergelijk bandje krijgen.
Natuurlijk kan ik de bandjes er zelf omleggen maar mijn leverancier heeft voorgesteld om dit voor mij onder garantie te doen zodat hij meteen ook de boel goed kan testen zodat we zeker weten dat ik een goed rijdend exemplaar heb.

Grtz
Feike (Trainz4Fun)

Feike, ik lees in je verhaal "een slipbandje van Marklin" 8o
Weet jij  misschien welk artikelnummer? ;)

Groeten Paul
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
7153 (zie artitec site)
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Hallo,

Mijn 3700 is tijdens een kleine reparatie ook voorzien van de Marklin bandjes.
Hij trekt ineens het dubbele aantal wagons. :thumbup:
Hoe een simpel bandje voor mooie resultaten kan zorgen.

Robin
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Robin,

ook op een helling?

Zojuist even wat proeven gedaan. Goederentreintje van 10x2 assen lukt bergop niet. (ca 3% spiraal). 5 marklin intercityrijtuigen lukt niet. Toch wel erg jammer dit. En heb weinig zin om straks continu met het gewicht in de cabine te rijden

Roy
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Ik kom nu op een helling tot 8 groente wagons.
Dan houdt het  weer op.

Robin
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
En dat is een rechte helling? Enig idee van hoeveel procent stijging dit is?

Roy
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Tussen de 2,5 en 3 %.
Maar met wagon no 8 gaat het nog net goed.Niet bedrijfszeker dus ik hou het op 7 stuks.
Ik heb wel een andere sleper eronder gezet.Een Liliput 38991.Schijnt gewoon een Fleischmann te zijn.
Deze is dunner en heeft dus iets minder weerstand.
Je moet ook even naar de koppelstang met de tender kijken.Ik kreeg als tip mee dat soms de lok daar een beetje op hangt bij de 3 rail versie.

Robin
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Wat een gezeik met zo'n dure lok.... :thumbdown:
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Zojuist nog even getest. Met 4 icr´s gaat het nét. Even voor het vergelijk, een simpele m* BR81 delta trekt er (ook met moeite) 5 de berg op.

Heb toch weinig zin om straks continu het balastgewicht te plaatsen.

Ook is dit niet slim van artitec, want nu verkopen ze straks maar max 3 of 4 rijtuigen per "3700" klant.  :D

Roy
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
De echte 3737 komt op een helling met 30 promille ook niet ver :P
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Zou dit kunnen helpen?

BULLFROG SNOT 1

BULLFROG SNOT 2

Ik wil het gaan aanschaffen en op de MäTr S10 (Lok v.d. Preußischer Hofzug) aanbrengen.

Groet,
Rob
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
werkt beter dan het klinkt   :D :D :D 8o
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Zeer interessant spul. :)

Gr.
René
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Misschien hebben meer forumleden belangstelling en kan het in meervoud geimporteerd worden.
Of kent iemand in Nederland een plek waar het verkrijgbaar is?

Groet,
Rob
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Toevallig ben ik ook verkouden :-(

Leuk als dit spul ook op je rails komt... :(
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Artitec 3737 Museum uitvoering
hhmm, maar zo te zien doen hun het op wielen zonder antislibbanden? Hoe zit het dan met je electrische contacten? En eerlijk gezegd denk ik niet, dat de 2 overige aangedreven assen van de 3700 veel trekkracht zullen toevoegen. Het gewicht van de loc draagt immers op de middelste as, en het voorloopdraaistel. Het model mist gewoon het gewicht van een m* loc. (loc=270gr en tender is 155gr)

Roy
Re: Artitec 3737 Museum uitvoering
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Artitec 3737 Museum uitvoering
Hoe is het verder gegaan met die snot van de " bull-frog " ?
Bn wel nieuwsgierig ..
Re: Artitec 3737 Museum uitvoering
Even kijken bij de buren:

Bullfrogsnot en Karst zijn test met Bullfrogsnot

Groeten Ronald.
Re: Artitec 3737 Museum uitvoering
Wellicht is dat ook wat voor mijn niet gemodificeerde S10...