Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Nieuwe versie ESU lokprogrammer software beschikbaar

Gestart door bellejt dinsdag 13 september 2011, 17:36:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
We horen het graag , en nu updaten no way....


Mvg: Alex
Re: update ESU locprogrammer
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: update ESU locprogrammer
Nieuwe betaversie 4.4.2  alleen via : link
Re: update ESU locprogrammer
Bedankt Johnny.
Ik wacht met installeren tot de versie "productierijp" is.
Re: update ESU locprogrammer
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: update ESU locprogrammer
Versie 4.4.2 online met volgende ondersteuningslijst : linkje
Re: update ESU locprogrammer
Wanneer ik je linkje aanklik, kom ik op inlogpagina van ESU terecht. Is dat de bedoeling :help:
Re: update ESU locprogrammer
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: update ESU locprogrammer
Re: update ESU locprogrammer
Bedankt Piet, daar was ik zelf al opgekomen...
De Loksound V3.5 wordt pas in een volgende updateversie meegenomen. Jammer, nog even geduld dus...
Re: update ESU locprogrammer
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: update ESU locprogrammer
gewoonte dat ik automatisch ingelogd ben.Weet niet of ik de inhoud van het specifieke topic hier mocht copieren.Maar de link staat er al door Piet.
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
DEZE VERSIE ZEKER NOG NIET UPDATEN , U BENT DUS GEWAARSCHUWD.

Gelieve de update nog niet gebruiken.

De Update werkt nog steeds niet naar behoren.

Is dus wachten op een nieuwere update.

Als je hem wel hebt geupdate , snel verwijderen een versie 4.4.0 bliven gebruiken.

Na de update naar 4.4.2 word de sound decoder (van 2010) geupdate , en als je dan sound wilt inladen

krijg je op de helft een foutmelding , deze decoder kun je dan tot nader order niet meer gebruiken , omdat met de oudere programmer

software 4.4.0 de decoder niet kan worden gelezen.

Ook naar een eerdere decoder firmware kun je vergeten.

Met heel veel pijn en moeite laat de decoder zich nu wel inlezen , maar uitlezen ...... no way.

Als ie naar de 7e hemel is , dan hebben (althans ik een probleem waar ik niet blij mee ben kank je vertellen) .
1 geluk , het is me test decoder die niet in een locje is ingebouwd.
Hier test ik altijd de nieuwe sounds mee.

U bent gewaarschuwd.
Andere ervaringen hoor ik uiteraard  graag.

Inmiddels paar daagjes verder , en de decoder werkt weer , maar zonder sound.

Stuk is ie gelukkig niet , maar door de nw firmware is hij nu niet te gebruiken , via de 4.4.0 versie.

Mvg: Alex
Re: update ESU locprogrammer
Dank Alex,
na de ervaringen van de vorige update, heb ik deze (nog) niet geïnstalleerd.
Ik wacht op positieve reacties op het ESU forum... :idea:
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
Wim.

Ik hoor graag als je wat weet Wim.

Voorlopig ga ik nog wel proberen om hem aan de praat te krijgen, maar het is zelfs zo dat hij de driver geheel uit de compoort gooit.

Hoop niet dat me decoder er de brui aan gegeven heeft.

Opnieuw opstarten en heel veel geduld hebben is dan een must.

Na wat expirimenteren ga ik super snel weer terug naar versie 4.4.0 die werkt wel naar behoren.

Mvg: Alex
Re: update ESU locprogrammer
Alex,
Succes toegewenst met de pogingen om 4.4.0 terug te halen.
Je hebt je decoderinstellingen toch wel gered in een "eigen" *.esux projectbestand?
Dan kun je proberen de fabrieksinstellingen van de decoder te resetten en daarna je geredde instellingen te laden.

Edit nobody: Versienummer van de programmersoftware gecorrigeerd.
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
Ik heb er meer Wim , alleen of dat gaat werken , ik heb 1x de motor van me proefbankje van esu nog aan de praat gekregen , maar de rest ???

Ik ga er zeker nog mee expi.

Mvg: ALex
Re: update ESU locprogrammer
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: update ESU locprogrammer
De kwaliteitscontrole van ESU laat de laatste wekenb veel te wensen over.
Spijtig genoeg!
Maar goed dat je even een seintje hebt gegeven Alex, dank daarvoor.

grt Piet.
Re: update ESU locprogrammer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: update ESU locprogrammer
Bedankt voor de TIP Alex,

Ik wacht ook nog even met updaten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
Ik heb de decoder na heel veel gerotzooi weer aan de gang , maar wel met 4.4.0 en niet met de laatste nieuwe versie.

Ik leg de sound decoder wel even terzijde , ben al blij dat ie niet terziele is.

Maar wel een giga blunder , ik heb 4.4.2 3 x geprobeerd nu , maar alle keren zonder suc6.

Hij wil de motor van de proefstand niet laten draaien , uitlezen van de decoder al helemaal niet.

Wel met de "oude" 2.79 kan ik hem laten draaien , en met de 4.4.0 (maar niet altijd).

Wat een gedoe weer helaas , maar hoop dat er snel een betere oplossing voor komt.

Ik heb GEEN gebruik gemaakt van versie 4.4.1 die ook niet goed was , en daar kwam 4.4.2 voor in de plaats , met voor mij ongewenste

update's ....... even in de wacht .......

Mvg: Alex   
Re: update ESU locprogrammer
Citaat van: bossie op zaterdag 09 maart 2013, 13:48:41
De kwaliteitscontrole van ESU laat de laatste wekenb veel te wensen over.
Spijtig genoeg!
grt Piet.

Moet je voor de gein is eens een vraag stellen aan ESU, en dan op antwoord wachten............................. :thumbdown:

Mvg Gert
Re: update ESU locprogrammer
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: update ESU locprogrammer
Citaat van: v200marklin op zaterdag 09 maart 2013, 23:44:36
en dan op antwoord wachten.......................
Heb je even?
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
Ik laat me uiteraard niet door het veld slaan.

Dus vandaag weer enkele uurtjes bezig geweest om alles weer aan de gang te krijgen , en ja hoor het is gelukt.

Of ik nu blij er mee ben , zeker niet .

Blijf het allemaal zeer slordig vinden , dat het een enorme romslomp geeft , daar het na de update gewoon niet of nauwelijks werkt.

Vandaag alles wer weer afgehaald en de 4.4.2 versie weer opnieuw geinstalleed - ook de update LokSound Template Pack versie 1.3 opnieuw geinstalleerd .

Me decoder werkte wel , via de 2.7.9 versie . Alleen alle lampjes branden tegelijk , en het geluid was gewoon bagger.

Inlezen op 4.4.2 kon je vergeten , resetten lukt je ook niet.

4.4.0 weer geplaatst en hier na 2 x opnieuw opstarten lukte het om de decoder te resetten.

Via 2.7.9 had ik geen geluid meer , maar de motor draaide wel.

Daarna 4.4.2 weer geinstalleerd , en het geluid van de Ludmilla geinstalleerd.

Gelukkig werkte dit nu zonder problemen.



Zie onderstaand filmpje.



Het werkt , maar of dit nu de nieuwe manier van installeren word vraag ik me af.

Ook waar het probleem nu gezeten heeft ( zit ) want bij 4.4.2 werd gelijk de decoder ook geupdate .

In ieder geval 1 van de 2 onderdelen werkte niet goed. Alleen welke veroorzaakt nu deze problemen.

Ik ben straks uiterst voorzichtig om me locs met V4 decoders met/zonder sound te updaten.

Hoop dat het bij de volgende update alles wel gelijk goed verloopt , want ik ben erg blij met mijn ESU decoders , maar zoals de afgelopen

dagen gaat de lol er snel vanaf kan ik je vertellen.

Mvg: Alex
Re: update ESU locprogrammer
Tjongejonge Alex, wat een gedoe.
Dit is al de tweede miskleun van ESU. Valt me érg tegen. Kennelijk gooien de leidende fabrikanten onder tijdsdruk
onvoldoende geteste producten op de markt. Zal wel afgedaan worden met: Dit is (kostenloze) service ten behoeve
van de ESU decoder en programmer gebruikers. Dus; niet mekkeren...

Ik blijf voorlopig twéé versies van de Programmersoftware gebruiken: De (oude) 2.7.9 voor m'n Lopi V3 en Loksound V3.5. En de 4.4.0 voor m'n Lopi en Loksound V4... :idea:
Dit totdat bewezen is dat ESU de zaakjes op orde heeft.

Bedankt voor de moeite die je hebt gedaan om de bevindingen hier te publiceren. :thumbup:
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
Wim , graag gedaan.

Tenslotte was ik zelf erg benieuwd of me decoder naar de 7e hemel was.

Tenslotte kosten die dingen niet een paar euro.

Ik was dus erg benieuwd hoe verder , en uiteindelijk toch goed aan de praat.

Dit betekend mijns in ziens wel , dat je uit moet kijken dat je de sound decoders niet gaat updaten , want dan woorden ze voor verdere

sound aanpassingen niet meer leesbaar met de oudere programmer software.

Nu gelukkig voor jou nog wel.

Persoonlijk zou ik nog even wachten met update's van decoders en programmer software.

Want nogmaals , dit is echt niet meer leuk te noemen. (ondanks dat de update's gratis zijn)... :D

Mvg: Alex
 
Re: update ESU locprogrammer
Citaat van: Aliebengalie op zondag 10 maart 2013, 14:59:20

Me decoder werkte wel , via de 2.7.9 versie . Alleen alle lampjes branden tegelijk , en het geluid was gewoon bagger.

Via 2.7.9 had ik geen geluid meer , maar de motor draaide wel.


Hoi Alex,

Maar 2.7.9. is toch niet bedoeld voor V4.0?

Doe jij na updaten ook sound laden bij een decoder waar de sound al op staat? Dat is niet de bedoeling, afblijven dus lijkt me.

Gr, Ben.
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
Nee Ben dat klopt , maar als 4.4.2 niet werkt , is dit de enigste betrouwbare die wel werkt zonder problemen.

Updaten doet ie automatisch Ben.

En er stond inderdaad sound op , dit was normaal geen enkel probleem.

Maar waarom nu ineens wel ???

Ikke niet snap.

Het is gelukkig maar me test sound decoder , maar dit weerhoud me ervan om geen nieuwe decoders te uodaten , ja zonder sound prima ,

maar niet met.

En als je na het resetten nog steeds de decoder niet kunt benaderen is er toch wel iets loos.

Maar ik blijf ervan af nu ...... :D (geloof jij toch niet)..... :D

Mvg: Alex
Re: update ESU locprogrammer
Haha, ik geloof alles wat jij zegt. Mensen van Sjaarloos zijn goud eerlijk. :D

Wat ik bedoel: als je een V4 gaat updaten met software 2.7.9, die bedoeld is voor de V3, kan het mis gaan als de software automatisch gaat updaten. Misschien is dat gebeurd?

Gr, Ben.
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
Nee Ben , dat is geheel onmogelijk , een V4 laat zich nog niet eens inlezen in 2.7.9 , laat staan herschrijven.

Althans ik krijg dat never voor elkaar , hij geeft dan een bericht dat hij hem niet kan lezen en dat je de nieuwere software moet installeren.

Dit klopt uiteraard , maar je kan hem wel testen door hem niet in te lezen , maar gelijk bv adres 3 te selecteren (waar de V4 op staat).

En dan werkt alles gewoon zoals via de intellibox bv.

Mvg: Alex
Re: update ESU locprogrammer
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: update ESU locprogrammer
Hi Alex
heb je al eens met de IB een 8 in cv 8 gestopt, totale reset?
Zo maar een ideetje hoor.

grt Piet.
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
Nee Piet.
Vroegert wel , maar sinds ik die esu spullen heb , doe ik niets programmeren met de IB.

Maar is nu even niet meer nodig , het werkt voorlopig (ff afkloppen).... :D

Mvg: Alex
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
Ik heb dat nog maar 1 x mee gemaakt Piet met een hele nieuwe sound decoder Piet.

En ik had die programmer nog maar net.

Staat ook ergens in mijn topic te lezen , maar die is toen omgeruild , en waar ik hem van had heeft hem geprobeerd , en was volgens zeggen niets mis mee.

Ik denk dat ik nu wel zo'n 30 sound decoders heb gehad , maar dit zo (gelukkig) nooit meer mee gemaakt , want dit is balen dan.

In ieder geval weer even wat om te onthouden Piet. :D

Mvg: Alex
Re: update ESU locprogrammer
Blij dat ik geen ESU V4 decoders heb, zal ze niet snel kopen ook, bovenstaand lezende :roll:

Laatst wel een 3 tal ESU Lopi basic gekocht, dat gaat prima :thumbup:, en alle andere ESU decoders ook.

Mvg Gert
Re: update ESU locprogrammer
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: update ESU locprogrammer
Hoi Gert,

Dat zal niet zo lang meer kunnen, want alle versie 3 decoders zijn vrijwel uitverkocht. Er worden alleen nog maar versie 4 decoders gemaakt. Mijn ervaringen met de versie 4 zijn erg goed. Als je de wizard gebruikt kun je vrijwel alle verschillende motoren aansturen. Later aanpassen is inderdaad iets lastiger, omdat er redelijk wat CV-waarden aangepast moeten worden per motor.

Hopelijk zijn de problemen met de software snel achter de rug.

Groet,
Bert
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
Ga vanavond toch een V4 proberen zonder sound.

Want normaal is het updaten nooit geen probleem (op de versie van vorige week na).

Ik ben toch erg blij met de programmer hoor , zelfs de kleinste dingen kun je met een handomdraai snel goed zetten.

Er komen steeds meer vaste instellingen / aanpassingen voor verschillende merken/type , dit heeft als voordeel dat je dus zelf niet meer alle  cv's hoeft in te stellen (op ev kleine aanpassingen zoals lichtsterkte na).

Dat het vorige week helemaal mis gegaan is , kan ook als oorzaak zijn geweest dat tijdens het inladen van het geluid , de decoder gelijk ging updaten met een nieuwe firmware.

Dit zou normaal gesproken geen probleem gegeven hebben , maar ja we zien het zo wel als er een normale V4 word geupdate met nw firmware.

Mvg: Alex
Re: update ESU locprogrammer
Ik ook Alex. Donderdag ben ik bij Jan en wil ik een micro updaten in een Sikje omwille van functionaliteit. Ben benieuwd of het gaat en zal het resultaat melden.

Misschien komt er wel geluid uit straks (éénmalig, lol).

Gr, Ben.
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
Piet en Ben , eerst me belasting even op orde gebracht , kan weer een klein locje kopen , tuurlijk weer een Piko he , marklin kank niet betalen...... :D

Maar ik heb 2 Lopi's ge update , beiden zonder problemen.

Dus dat werkt op versie 4.4.2   :thumbup:

Daarna me sound decoder weer op de proef opstelling geplaatst , en nu maar eens de sound van de V200 er in frotten........maar na 1 minuut.....een fout melding en stopte de update.
Na opnieuw aangeklikt dat ie de sound weg moet schrijven , heeft ie hem helemaal uit gelopen.
Na het updaten , weer in laten lezen ..... maar geeft niets aan.
Pc opnieuw opgestart , daar na 4.4.2 weer maar nu gelijk adres 3 geselecteerd en ja hoor de V200 sound heeft ie netjes weg geschreven.
Maar na elke aanpassing moet de pc opnieuw opgestart worden , om er normaal geluid uit te krijgen.

Maar het werkt , maar echt zonder probleempjes ?????? Nou neh , het vertrouwen is zeker niet aanwezig hier momenteel.

Ben er erg voorzichtig mee , met gewone decoders V4 geen probleem , maar sound decoders .......ik zou liever de 4.4.0 gebruiken zonder de nieuwe firmware , dat werkt lekkerder , en zonder problemen.

4.4.2 (weg er mee)...  :D


Mvg:Alex
Re: update ESU locprogrammer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: update ESU locprogrammer
Jij bent wel een doorzetter Alex  :thumbup: :thumbup:

Lastig als je steeds de pc opnieuw moet starten om verder te kunnen, nu maar hopen dat ze deze bug snel opgelost hebben.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
Doorzetter of niet Peter.

Ik heb tenslotte dat ding niet voor joker gekocht destijds. :D

En hun update staat er nog steeds op de site , dus zal er toch wel iets werken....niet waar?  :D

Maar het gaat allemaal erg lastig.

Dat opnieuw opstarten had ik toch al regelmatig , ook met de "oudere" versies , das niets nieuws (ook op de andere pc zelfde probleem) alleen niet altijd.

Maar daar is mee te leven.

Ik ben al blij dat a: mijn decoder het overleeft heeft.
                        b: decoders zonder sound goed geupdate kunnen worden.
                        c: beter eerst nw firmware er op moet zetten bij een sound decoder en daarna pas het geluid.

Het tenslotte een beetje werkt , en ja dat elke x starten neem ik voor lief.

Dan kom ik weer op de "oude" versie 2 uit , als ik die start na het updaten werkt ie vaak gelijk , hier kun je niets programmeren , maar wel alle functie's testen.

Vanavond DE test met een andere sound decoder (ingebouwd in een 151 loc).

Mvg: Alex (ik moet toch weten wat er nog mis is/kan gaan). Word vervolgt.



Re: update ESU locprogrammer
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: update ESU locprogrammer
Hoi Alex,
ja dat je een reboot van de pc moet doen is raar en erg onhandig!
Dat zou betekenen dat er een signaal van de rs232 blijft hangen, wat bij een reboot wordt opgelost.
Je zou eigenlijk eens moeten zoeken naar een proggie dat je in staat stelt de rs232 port te resetten.

Ik ben je dankbaar voor het testen en ben blij dat de problemen niet spelen bij de Lopi 4, ik heb geen sound decoders dus deze beker gif gaat mij voorbij.

grt Piet.
Re: update ESU locprogrammer
Heb de Duitse versie van het ESU forum, betreffende de Upgrade V4.4.2, afgegraasd. Helaas geen positieve berichten. Wel veel problemen...
De V4.2.2 werkt wel, als je je maar beperkt tot decoders van Versie 4.
Ik blijf (voorlopig) twee versies (de oude, en de V4.4.0) van de programmersoftware gebruiken.
   
Re: update ESU locprogrammer
@Alex

als je er echt niet uitkomt , stuur je toch gewoon een vraag aan ESU !, antwoord krijg je helaas nooit :thumbdown:

Het spul is top, maar de service.......................... :? :roll: :neutral:

Mvg Gert
Re: update ESU locprogrammer
Citaat van: bossie op dinsdag 12 maart 2013, 10:38:42
Je zou eigenlijk eens moeten zoeken naar een proggie dat je in staat stelt de rs232 port te resetten.
Dat zal niet helpen.
De computer klapt eruit met "severe error" en sluit af.
Je kan dus niet anders dan opnieuw starten...
Heb ik ook wel eens last van. Het fenomeen is volkomen onvoorspelbaar en manifesteert zich (soms) op al m'n
computers waarop de ESU software geïnstalleerd is.


Edit nobody: "all" gewijzigd in "al".
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
Gert: Dat weet ik dat je geen antwoord krijgt , dat kun je beter op het forum doen.... :D

Wim , dit klopt helemaal. Gelukkig ben ik dan niet de enigste.

Heb me al is afgevraagd of hey niet aan de aansluitkabel ligt ,daar dit euvel op al de pc's voorkomt , alleen ja de ene dag achter elkaar , en dag later kun je vrijwel alles doen zonder te resetten.

Piet , dat klopt ook , ik krijg geen melding hoor , alleen de poort werkt niet meer , hierdoor moet je wel opnieuw opstarten.
Dit gebeurd alleen nooit met die "oude 2.8.9 versie" die blijft het gewoon altijd doen , zolang je de 4.??? versie maar niet eerst gebruikt.

Al om al benk voorlopig weer gematigd blij dat het weer redelijkt werkt , welliswaar niet 100 procent , maar we kunnen er weer wat mee.

Mvg: Alex
Re: update ESU locprogrammer
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: update ESU locprogrammer
Alex,staat jouw RS232 wel goed geconfigureerd ? En de juiste driver ? Soms werken die dingen wel goed tot een bepaald commando langskomt en ze vastlopen.Dit is net het verschijnsel wat je hebt.
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
Hallo ,daar vraag je me wat , ik heb de laatste nw driver gedowndingest van de esu site , omdat daar weer nieuwe drivers opstanden dan die ik had.

Maar beiden geven allemaal het zelfde resultaat.
Waar ik nu mee zit is een oude slett model dhs .... en ik heb nog een grotere kast , ibm maar die is een beetje ereeeeeeggggg traag , deze dell werkt altijd prima , en je hoort hem bijna niet .

Maar hoe en wat je met die instellingen kan doen ...????

Intussen wel me BR 151 opgeofferd voor DE ultime test.
Locje op de rail , decoder uitlezen , opslaan als ..... ja zelfs een plaatje .img plaatje kun je nu selecteren (nooit geweten)...... max snelheid iets laten zakken en decoder saven...... spannend......begint te schrijven , lezen , firmware updaten , en jawel hoor kan hem zo weer zonder restart laten rijden en met de juiste sound nog......pffff .... 4.2.2 afgesloten - 4.2.2 weer gestart na 1 minuut decoder inlaten lezen , tot nu toe prima.....maar dan licht gaat - motor start - compressor hoor ik ook wil ik rijden.....blijft de loc staan terwijl geluid wel omhoog gaat.

4.2.2 afgesloten , zonder opnieuw op te starten de 2.7.9 gestart decoder 51 nummer opgegeven licht en sound alles prima gas geven en loc  rijd gewoon weg........en echt aan deze loc mankeerd niets he.
Zonder opnieuw op te hoeven starten 4.4.3 weer gestart en alles werkt prima......rara.....dat er iets met de poort gebeurd was ik ook wel achter , want die word regelmatig afgesloten en word ie onbereikbaar tot dat je opnieuw opgestart bent.

Wacht ik langer dan bv 5 minuten met het aanklikken van de programmer NA het opstarten van de pc , is hij ook geheel niet benaderbaar , me lampjes op de programmer knipperen wel , maar actie noway , tot dat ik weer alles heb gereset.

En nog benk er heel blij mee...... :D :D :D

Mvg: Alex
Re: update ESU locprogrammer
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: update ESU locprogrammer
Alex ,wat ik bedoel is de driver van je PC (moederbord).Als dat niet de juiste is dan heb je het verschijnsel.Blij dat het nu gelukt is.
PS: om die instellingen na te gaan en te veranderen moet je echt wel wat van computers kennen.Meestal detecteerd je OS (bv win XP) wel welke driver het moet laden.
Re: update ESU locprogrammer
Hoi Alex,

Ik geloof niet dat jou probleem te maken heeft met Esu maar meer met je PC. Ook al is 4.4.X brak maar je PC kan daardoor nooit over de floss gaan.

Effe schone Windows installatie doen?

Gr, Ben.
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
Ben , ik heb hier altijd al last van gehad , alleen de ene dag meer dan de andere.

Wel als hij langer dan 10 minuten aanstaat dan kank het wel vergeten , dan is restart noodzakelijk.

Nogmaals Ben , ik heb 2 wat oudere pc's met software wat pas er op is geinstalleerd , maar blijft dit probleem gewoon houden (ik schijn gelukkig niet de enigste te zijn met dit fenomeen).

Is dus waarschijnlijk een bekend geval , alleen af en toe erg irrie.

Mvg: Alex
Re: update ESU locprogrammer
Aliebengalie
gast

Re: update ESU locprogrammer
Ook vandaag weer de ultime test uitgevoerd met een locje waarvan de eigenaar die op visite was vanmorgen vroeg of ik het geluid kon aanpassen. Hij wou graag het een en ander via functie mapping veranderd hebben.

Na het een en ander zag hij er toch maar liever vanaf , maar ik wou het toch heel graag proberen , ev ruil ik mijn reserve sound decoder met die van hem als ik hem verziekt.

Maar alles ging vanmorgen van een leien dakje.

Als 1e de sounddecoder ingelezen , motor snelheid (bewust) iets lager gezet (1mm) en dan de gegevens wegschrijven.

Hoppa alles zoals het hoort , nw firmware werd geschreven. En de decoder geupdate.

Na dit de pc opnieuw opgestart , en warempel , alles werkt goed naar behoren.

Geluiden via functie mapping aangepast , decoder weer geupdate met de nw instellingen , en alles werkt echt zoals het hoort.

Conclusie is nog steeds dat je voorzichtig moet zijn met nieuwe firmware en geluidsaanpassingen ...... eerst kijken of er nw firmware is , zoja die er als eerste opzetten , en daarna het geluid aanpassen......het werkt echt bijna weer zoals vanouds......

Ben gelukkig weer beetje blij dat het weer redelijk werkt allemaal.

Mvg: Alex 
Re: update ESU locprogrammer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: update ESU locprogrammer
Hoi Alex,

Ik lees dit allemaal met veel interesse mee, goed te lezen dat het weer gelukt is iemand blij te maken met een aanpassing aan zijn loc.
Esu zal heus wel op de hoogte zijn van de problemen en achter de schermen zal er wel gewerkt worden aan de oplossing.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: update ESU locprogrammer
Citaat van: spoorman op dinsdag 12 maart 2013, 18:26:49
Ik geloof niet dat jou probleem te maken heeft met Esu maar meer met je PC.
Zie ===> klik
Re: update ESU locprogrammer 4.4.3
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: update ESU locprogrammer 4.4.3
Hallo,

Esu is weer een stap verder met het integreren van de 2 verschillende software programma's voor de locprogrammer. Versie 4.4.3 staat online, met oa. ondersteuning voor de Locsound 3 (3,5) decoder,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: update ESU locprogrammer
Bedankt voor de melding, Walter.
Ik wacht even met downloaden/installeren, gezien de vele klachten over de vorige updates.